Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

NooneBird skrev 2013-01-04 14:11:45 följande:
    Har f.ö en dejt ikväll... Tänker inte sitta hemma och tråka
    det hjälper att omfokusera
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-04 14:31:05 följande:
    Vad gör jag? Det är deras första dejt men dom har träffats genom jobbet så hon är ingen blinddejt... skickar jag och tackar för mig eller avvaktar jag hur deras dejt går.....?
    Jag tycker att du skulle förklara vad  du egentligen känner, att du föll hård för honom från början, men han ville vara KK så du försökte spela den rollen för att inte visa dig sårbar.
    Säg som det är, att du kan vara KK men det du egentligen önskar är en chans till kärlek med HONOM, det är honom du gillar trotts att han inte vill ha den typen av förhållande som du vill ha.
    Jag tycker att man ska köra med öppna kort utan krav, ger han dig chansen kan ni fortsätta, han kanske söker som du kärlek men gillar inte KK stilen.
  • modesto
    NooneBird skrev 2013-01-04 14:38:57 följande:
    Tack, förkylningen är över nu. Känns bara som ett konstigt beteende att ringa någon 1-3ggr per dag och prata i TIMMAR om man inte är intresserad och dessutom i över en månad efteråt. Men men... Skuldkänslor eller inte, med vårt avstånd är det ganska lätt att avsluta något man inte vill fortsätta. Och att dessutom förklara känslor för någon och öppna upp sig som han gjort känns skumt.
    Jag tror inte alls att något av det var falskt, han ville verkligen men kände inte att han orkade. Hela mönstret tyder för mig som att han var chockad av något i verkligheten som han försökte försonas med mentalt och ignorera men kunde inte till slut(kanske din längd, det kan vara en bagatell för vissa men en stor sak för andra)
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-04 15:07:01 följande:
    Kan inte erkänna något än. Och verkligen inte förklara mina känslor för jag kan inte stå för det ännu, jag är intresserad inte kär.

Det sista har jag inte fått svar på och lär inte få... Bara för mig att inse att han inte var intresserad. Så nu får jag inte höra av mig mer........inte ens skicka och fråga hur det gick för lär ju inte vilja veta svaret....
    Han är kanske inte intresserad av dig som du presenterade dig, han har inte sett den VERKLIGA dig, med verkliga önskningar och drömmar och tveksamhet. Du låtsas hela tiden!!!!
    Om jag vad dumpad av någon skulle jag vilja veta om han KUNDE vara intresserad av VERKLIGA mig, även om det blev tok och fel i början.
    Han vet inte vem du är!!! Jag skulle säga att jag bryr mig och vad jag hoppas på, sen är han inte intresserad kan man vekligen gå vidare.
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-04 15:30:36 följande:
    Så jag borde inte skicka något nu alltså? Sitter och skriver på ett sms nämligen.... :/
    jag skulle förklara situationen NU; han ska kanske inte gå på någon dejt då
  • modesto
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-04 15:41:45 följande:

Jag hade nog sett loppet som rätt kört, men visst. Struntar man fullständigt i risken för att bli avvisad så har hon ju inget att förlora på att förklara situationen nu. Jag hade aldrig någonsin gjort det men jag kanske är löjligt (och dumt) "stolt" av mig. 

stolt eller inte, jag skulle föredra klarhet i situationen, gillar han inte det så finns inget att göra
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-04 15:41:35 följande:
    Detta har jag skrivit hittills : Okej, jag är helt jävla värdelös på detta med att vara någons kk. Jag använder snuskprat för att jag inte vågar visa mitt riktiga jag för då blir jag sårbar. Du ville ha en kk så jag blev en kk. Men här kommer det. Jag har trivts i ditt sällskap från första början och jag gillar dig som person. Och jag attraheras verkligen av dig, det har du ju märkt. Trots att jag själv varit på flera dejter så känns det konstigt nu när du ska på en, för känns som jag inte längre kan ignorera min nyfikenhet på dig för mig själv längre.

Men vet inte hur jag avslutar det...
    "Jag har trivts i ditt sällskap från första början och jag gillar dig som person. Jag använder snuskprat för att jag inte vågar visa mitt riktiga jag för då blir jag sårbar.  " Det räcker kanske

ta bort värdelös!!!!!
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-04 15:58:07 följande:
    Har skickat, blev detta: Okej, jag är inge vidare på detta med att vara någons kk inser jag. Jag använder snuskprat för att jag inte vågar visa mitt riktiga jag för då blir jag sårbar. Du ville ha en kk så jag blev en kk. Men här kommer det. Jag har trivts i ditt sällskap från första början och jag gillar dig som person. Och jag attraheras verkligen av dig, det har du ju märkt. Trots att jag själv varit på flera dejter så känns det konstigt nu när du ska på en, för känns som jag inte längre kan ignorera min nyfikenhet på dig för mig själv längre. Men jag lät mig själv bli en kk så jag får skylla mig själv... Och nu vet du iaf och framförallt jag vet att jag iaf var ärlig mot dig och mig själv...

Nu har jag iaf sagt det och jag kan gå vidare utan att undra...
    bra avslut
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-04 16:53:47 följande:
    Han va enligt fb i mobilen inloggad på Facebook för 35 min sedan. Jag skickade för en timme sedan.

Så ja, det säger väl allt. Men jag är iaf glad att jag va ärlig.
    Han kanske inte har läst för att han såg att det var från dig och det brukar handla om sex.
    I vilket fall som helst gjorde du vad du kunde och visade riktiga dig.
    Vad är det för liv att gå och låtsas hela tiden vad man egetligen vill och att man inte bryr sig när han träffar andra.
    Det som är bra med dejting och även samtal här i tråden, att man lär känna sig själv bättre och på så sätt kommer ett steg närmare till sin dröm.
  • modesto

Det är kanske en självklar sak att man mår dåligt när man är dumpad, men jag tycker att det är väldigt obehagligt att dumpa någon, speciellt om man har träffats eller haft sex. det är extremt svårt att hitta rätt sätt, det finns inget rätt sätt, man blir ledsen och sårad eller sårar hur än man gör.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!