Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-13 17:46:44 följande:
    Word

Men ja, konstigare saker händer - men då får han ju tillfälle att förklara att han legat på intensiven en vecka men är piggare nu - och Noonebird får tillfälle att fundera över färgen på blommorna hon skall ha med sig  

Bara lite kul fakta apropå intensiven. Jag skrev för några år sen med en kille som bodde ganska långt från mig och vi kom bra överens. När han skulle köra till mig, försvann han. Efter några dagar fick jag veta att han körde på en älg och hamnade på sjukhus. Just innan vi skulle träffas nästa gång sa jag till honom att inte använda någon parfym, han säger att han är också jätteallergisk på vissa saker, äter medicin konstant, även ett hårstrå kan göra honom sjuk. Och jag har 2katter!! Jag nämnde det aldrig till honom tidigare. Om han skulle bara komma in i min lägenhet skulle han bli jättesjuk!

En annan dejt skulle komma från Stockolm, men kommer inte på bestämd tid, inte ett ljud, bara försvann. Det visade senare att på vägen till mig var han stoppad för fortkörning och var dessutom kaxig mot poliserna. Han satt häktad hela natten sen fick han någon slags körförbud. Så en del saker kan hända på vägen till en dejt, speciellt när jag bor långt bort från alla på landet.

• modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-13 21:53:28 följande:
    Nä, bara kändes som att jag inte skulle palla att bli dissad av honom oxå... och tur det för han jobbade natt såg jag idag så hade inte fått svar även om han annars skulle ha svarat...
    Men tänkte på honom när jag somna och direkt när jag vakna.... Och egentligen vet jag inte varför för jag ser hans brister och jag vet att jag inte är kär för det vet jag ju hur det känns då. Men han är i mina tankar minst en gång i timmen.... kanske är han min rätta men inte just nu, vem vet..... =(
    Om jag kände någon sånt för någon som du känner för honom, skulle jag ha honom på hans villkor. Vem vet vart det kan leda. I för sig om du verkligen söker det som inte han vill, kanske slösar du tid på honom. Men sånt är livet, om man bara visste hur man ska göra "rätt" i specifika fall. Ibland kan man göra "fel" och få önskat resultat, direkt eller med tid.
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-14 01:34:57 följande:
    Modesto: Jo lite har jag tänkt så oxå att om jag håller ut ett tag till... För vi snackar om en kille som aldrig ens varit sambo med någon förut så tror inte han släpper sin "frihet" hur lätt som helst...

Han blev även ofrivilligt pappa när han var 17 år pga ett ONS och kan tänka mig att förlorar man sin "frihet" att göra vad man vill med livet redan då så är man nog mer mån om ens egna liv nu.

Men samtidigt så skrev han ändå till mig att han inte såg nåt seriöst med mig...
    Men har ändå bestämt mig för att har jag inte glömt honom om en månad så kontaktar jag honom igen om inte han hört av sig innan... För herregud så speciell han känns för mig...

Man kan ha en särbo relation, när han ser att det inte är några krav på familj slappnar han kanske av lite mer.
    Vissa människor passar inte i en bo ihop relation, speciellt om han bodde ensam länge och är van med det, han kan få kalla fötter av vem som helst. Men ni kan ha en lång relation som särbos.
    Man skulle vilja ha allt av livet men det går inte alltid.
    Sen tror jag inte på uttrycket att "jag har slösat mina bästa år på honom"
    Varje relation är värdefull i sig och det finns alltid tid att starta något annat.
    Efter ett antal år klingar kärleken av naturligt i alla fall och det blir lättare att söka någon annan. Det kan vara en annan sak, han kan vara "rätt" för dig för din nuvarande livssituation nu, mer rätt än du tror, magkänslan kan veta bättre ibland.

• modesto

"För herregud så speciell han känns för mig.."
    jag skulle inte ljuga och låtsas att jag inte bryr mig, utan säga som det är, han känns väldigt speciell för mig, så speciell att jag kan tänka en särbo relation eller kk relation just med honom även om jag annars skulle föredra en seriös relation.

• modesto
    Anonym skrev 2013-01-14 10:32:38 följande:
    modesto: jag vet att du inte tror på livslång kärlek, men det finns faktiskt. Du pratade om undersökningar, och det finns undersökningar som visar att vissa par fortfarande efter 20 år har samma hjärnkemi som nyförälskade, så det är lite dumt att skriva att kärleken nödvändigtvis klingar av. Det behöver inte vara så! (Jag vet att du inte vill ha nåt livslångt men för oss som vill det finns faktiskt chansen )

om jag sa tidigare, kan alla ha sin dröm hur än omöjlig den är. Jag utgår från min personliga erfarenhet och erfarenhet av människor som jag känner. Mina föräldrar var gifta i 40 år och gjorde en fin fasad tillsammans.
    När mamma dog idealiserar min pappa deras relation men jag vet hur det egentligen var. När jag såg dem tänkte jag detta ska aldrig få hända mig. Jag känner flera sådana par som håller skenet uppe och stannar tillsammans av rädslan att vara ensam, att rutinen fungerar, det är bekvämare, mer socialt acceptabelt osv.
    Det var mer vanligt förut, vanligt även nu i religiösa länder där man inte får skilja sig. Om kärleken som du nämner verkligen existerar är den extremt sällsynt. Det är lika som med spöken, det finns även dem som har sett spöken men jag har det svårt att tro att det finns utanför deras psyke. Man kan tro på Gud och hitta bekräftelser att den finns om man riktigt riktigt vill och må bra av det.

• modesto
    Afrodite79 skrev 2013-01-14 14:02:06 följande:
    Fast Modesto, du skriver om spöken och har "svårt att tro att dom verkligen finns utanför deras psyke". Fast vänta nu, allt som finns finns väl och skapas inom vårt psyke? Vår verklighet skapas genom vårt psyke Hänger du med?
    Jag vill gärna tro på livslång kärlek. Och om den sen finns eller inte, det spelar ju mindre roll kanske - det viktigaste är väl vad man tror på    
    Några tankar från mig bara  

Jag håller med, man skapar verkligheten omkring alla händelser med hjälp av sina känslor och fantasier.
    Jag VILL tro på spöken, men har aldrig sett dem själv. Jag vill tro på Gud, även pratar med honom varje dag men jag vet att jag inte ska lita på honom i nöd, jag vet många andra som gjorde det och blev besvikna.
    Det kan hända mirakel ibland men man kan inte räkna med det. Men det är roligare för mig att leva och tro på någontning. Jag känner att utan den extra tro/fantasi dimensionen skulle verkligheten vara alldeles för tråkig.

• modesto
    Afrodite79 skrev 2013-01-14 14:15:20 följande:
    Ops. Hetsad av Modestos inlägg I guess
    Jag hetsar inte henne, jag säger hur JAG skulle har gjort. Det är ni som hetsar dumpa dumpa bara att det inte passar i er "ordentliga" dejtingssätt.
    Min åsikt är att har man den minsta chansen att kämpa för någon ska man göra det och man kan få honom på ett okonventionellt sätt och kanske bli lycklig ändå, dvs om en viss person är viktig. Om man vill ha en viss typ av relation allmänt men något, visst, det finns "plenty of fish in the sea" men det är svårt att hitta någon man verkligen gillar.
    Fast jag skulle sköta allt på ett annat sätt, skrämma inte honom med eventuell familj som han är så rädd för,berätta inte för honom om andra dejter och visa hur viktig just han är för mig och hur bra jag mår med just honom,  lugnt förtsätta som det var och njuta av det så länge det varar.
  • modesto

Det jag ser att allt rasade ihop när det började bli krav och fara. Om ni fortsatt utan era skräck från din sida att ha honom som KK , från hans sida att ha en seriös relation kunde det utvecklas till kärlek. Han har bott ensam hela sitt liv och du ville ha en seriös relation. Han sa att det var möjligt att ni hamnar i säng igen men du ville börja från ”rätt” ände den gången.

Jag tror inte en sekund på att det går att göra det med den mannen och med dig med sexlösa dejter.

Varför ska han göra det svårt för sig själv när han inte strävar efter en seriös relation?

Han kan få det han vill ändå utan krångel med andra. Man kunde börja med honom från ”fel” ände om det är den enda som funkar för honom utan att han känner sin livsstil hotad. Det kunde sen övergå i kärlek och göra saker tillsammans. Man kunde inte ställa krav på honom men man kunde smyga fram kärleken när han känner sig mindre hotad och avslappnad. (om det går i det fallet) Fast nu är han tillräckligt uppskrämd och vill bara slippa eventuella krångel och krav.

• modesto

Men andra ord tror jag inte alls att det är fel att börja med sex eller kk relation, inte ens fel att erkänna sina känslor så att han vet var du står. Felet var i att försöka ändra på honom, hans levnadssätt som är exstemt viktigt för honom ,  det kunde funka annars, han gillade dig från början

• modesto
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-15 14:57:09 följande:
    Jag håller med dig i mycket, man behöver fokusera på sig själv osv men! Det där med att hitta den rätta först när man är redo att leva ensam håller jag inte alls med om. Det är just de som INTE klarar av att leva själva som har partners.

Nästan alla mina killkompisar träffar alltid nya tjejer så fort de går ut ur långa förhållanden, och det blir till relationer som är bra för dem. Medan vi andra som faktiskt trivs ganska bra själva ( i alla fall jag) verkar dömda till ett liv i singelskap.Börjar förstå att nyckeln till att ha harmoniska relationer är att lära sig att kompromissa och anpassa sig. Den som är bra på det lyckas, den som är för obalanserad, dvs, alldeles FÖR anpassningsbar aliternativt alldeles för egensinnig och ska ha allt på sitt sätt, går det värre för.

Jag är helt övertygad om att det går att analysera och tala om för varenda människa härinne varför de är singlar, och det beror INTE på knäppa potentiella pojk- eller flickvänner. Jag tar fullt ansvar för att jag är singel om jag ska vara ärlig. Visst, det blir svårare med utbudet medan åren går men jag har haft mina chanser men aldrig tagit dem. Det kan ju knappast "knäppa killar" och andra klandras för. Inte för att du säger att det är så, så jag håller med dig. Vänd blicken inåt så har ni svaren på varför ni hänger här och inte ligger och hånglar med stora kärleken just nu  .   

Jag håller med dig, jag känner många som inte klarar av att vara ensamma och söker nya förhållanden så fort som möjligt. Och de hittar någon ganska fort, det räcker att han/ hon är någorlunda ok. De kan bli också lätt förälskade i den som ” låter” dem för att det finns behov att vara kär. Andra ställer krav och kan vänta i många år, de har lärt sig vara ensamma. Har man lärt sig att trivas ensam behöver man ingen och drömmen är alltid bättre än verkligheten. Det finns ständig hetsjakt efter nya dejter eller förhållanden i bekräftelsesyfte eller av skräck att vara ensam VS attityd jag klarar mig och trivs bättre själv.

Man kan tro att den rätte kommer i rätt tid någon gång även man inte gör något själv, det kan hända. Man kan dejta en massa personer och komma ingenstans, eller hitta till slut någon rätt. Jag läste om en dejting expert som dejetade 129 personer tills hon hittade rätt, skulle hon sitta och vänta, skulle hon inte träffa honom.

Kärlek är som väder, det går inte att styra när den kommer eller inte kommer. Man kan utnyttja den minsta chansen, vara ful och gravt handikappad och ha kärlek i sitt liv, vara rädd om den och lycklig, eller så kan man vara snygg och ha många dejter och ställa omöjliga krav på dem som i sin tur är snygga och ställer sina omöjliga krav i all oändlighet.

När det gäller varför jag är på tråden, jag har Aspergers, jag ”fastnar” i vissa ämnen, de sista år är människornas beteendemönster när det gäller kärlek och dejting, också i olika länder och kulturer, jag läser kärleksforum på olika språk och hoppas att skriva en bok om det med tiden, (samtidigt som jag experimenterar med mitt liv).

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!