Afrodite79 skrev 2013-01-12 23:00:41 följande:
Absolut, jag förstår. Om det mot all förmodan skulle skita sig med Mr Right nån gång i framtiden när man är äldre då kommer jag oxå
ligga runt Jag ligger inte runt, kärleken kan gärna vara med i bilden. Jag har långa förhållanden även nu men bor inte ihop med dem och de inte lika långa som förut och jag vill inte ha lika långa. Jag hoppas att uppleva fler människor i framtiden, att tänka att det ska vara bara 1 till resten av livet skulle kännas fruktansvärt tråkigt.
Det spelar ingen roll hur "right" han är för några närmaste år, jag är helt säker på att jag kommer att tröttna på honom senare eller han på mig, been there, done that.
Man behöver ge trygghet när barnen växer upp, resten av livet kan man leva som man själv vill och känner. Man behöver inte stanna i ett tråkigt förhållande när passionen är över, och den brukar gå över hur en stark den var i början.
Sen stannar man med varandra av plikt eller andra orsaker.
Jag har läst en undersökning att människornas hormonsnivå är tillbaka tills "single" efter ett år. Så folk stannar tillsammans av andra orsaker än passion efter ett år tillsammans.