Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-10 21:18:53 följande:
    Tusan - jag hade gjort det misstaget
    Jag är en utlänning men inte från europa
  • modesto
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 22:02:52 följande:
    Shit, känns som man håller på att bli "dejting-utbränd" Förvånad
    Han första dejten, som jag kallar R - ringde förut och vill ses i helgen. Föreslog bio...
    Å nu fick jag mess av han jag började prata med igår, N - som fråga om vi ska ringas o tjöta om en stund...

Känner bara för att lägga ner allt! Logga ur mig från HP och fokusera på annat. Få landa i mig själv och få lite distans till saker och ting. Det blev för mycket av allt känner jag

Eller så kanske jag bara behöver sova eller nåt Obestämd

Jag blir lätt stressad av dejting, klarar inte av på någon sida mer än ett par dagar. Jag brukar inte ha bild och ge inte mitt telefonnr till någon, bara email, det kan man svara på när man har lust och tid.
    Jag fattar inte hur en del folk kan prata med varandra i timmar, hur orkar de göra något annat sen?
  • modesto
    Angelven skrev 2013-01-10 22:35:34 följande:
    Såg en riktigt bra idag, den var rolig. Typ väldigt ironisk, helt omvänd, handlade om att hon minsann inte hade tänkt att resa nånstans för det var inge roligt, träning var onödigt, hon behövde bara kunna öppna chipspåsen i soffan, käkade äcklig mat och ville egentligen inte gå på bio för det var ju inte ett dugg inspirerande - typ.
    Men tänk om hon menar det? Alla gillar inte resa. Jag har aldrig varit på ett gym i hela mitt liv och tänker inte börja med det någonsin. Jag är inte överviktig. Chips äter jag inte men gillar bakelser, jag skulle aldrig i livet gå på bio, man kan titta på något bekvämt hemma om man nu behöver titta på film på en dejt, annars tittar jag hellre på film  ensam. Äcklig mat beror på för vem, många äter äcklig mat som andra tycker är gott.
  • modesto
    Anonym (Road) skrev 2013-01-10 23:47:51 följande:
    Säkerligen Skrattande....... men varför tveka?
    Han har en annan har han sagt? Sen blir han frestad av den och den och den.......?
  • modesto
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-11 00:28:05 följande:
    Nu borde jag ha gått och lagt mig för länge sedan, men alltså?? Först är vi på Tusse för att hon snackar om dejter med killen hon verkligen vill ha, sedan pratar Lotten om sina två dejter men försöker spela ut Papito så att han ska dumpa sin dejt för att ge henne en chans? Jag blir inte klok på folk. God natt! Skål
    Det var en annan sak med Tusse, hon kan fortfarande ha honom som kk, men det är inte det hon vill ha
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-12 18:37:11 följande:
    Hmm...en kille har börjat skriva till mig på HP och till personligheten är han nog absolut min typ... Men till utseende är det njae....stör mig sjukt mycket att han är rakad på huvudet jag som älskar hår på huvudet :(
    Men ändå så känns det som jag borde ge honom en chans för detta är nog snarare en sån kille som faktiskt skulle vara bra för mig... För dom killarna jag hittills fastnat för på hp är dom som tar dagar ibland innan dom svarar och isf är de väl kanske oxå en player-varning på dom tyvärr...
    Okej, mest svammel från min sida nu som ni märker.... Ibland behöver man bara skriva ner tankarna ;)
    Jag står inte ut med rakade/ helt hårlösa huvud men du kan kanske testa börja dejta en annan typ än du brukar om det inte funkade för dig tidigare? Vad är deras player-varningar?
  • modesto
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 21:06:24 följande:
    Vad tråkigt att du kände så Rynkar på näsan

Ja jo, det är enkelt att säga att klart att nätdejting kan funka för det tror jag oxå men det hade vart trevligt att höra om någon har en solskens-historia att berätta, gärna om fler har det

Jag har/har haft några förhållanden som började från internet och varade 1-3 år efter jag började dejta igen efter en 15 årig relation. Om inte för internet skulle jag aldrig våga träffa någon alls, jag går varken på krogen eller på fester.
    Men jag söker ingen livskärlek, och orkar inte med en heltids relation. Allt "forever" låter som ett fängelse för mig, vill inte ha det. Jag måste få hoppas på olika förhållanden med olika människor i framtiden.
  • modesto
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 22:34:34 följande:
    Ok, intressant tankesätt
    Själv drömmer jag om den livslånga kärleken Solig Kanske lite naivt men man måste få ha lite drömmar, sen blir det som det blir. Blir ju alltid bra i slutändan ändå hur det än blir
    Det kan också bero på åldern, jag är 50, har den biten med barn och familjen avklarad, nu vill jag bara ha det roligt.
  • modesto
    modesto skrev 2013-01-12 22:40:13 följande:
    Det kan också bero på åldern, jag är 50, har den biten med barn och familjen avklarad, nu vill jag bara ha det roligt.
    Jag gifte mig tidigt som oskuld och hade bara 2 långa relationer i mitt liv, så det de flesta gjorde här som unga vill jag göra när jag är gammal istället, hinna ikappSkrattande
  • modesto
    Afrodite79 skrev 2013-01-12 23:00:41 följande:
    Absolut, jag förstår. Om det mot all förmodan skulle skita sig med Mr Right nån gång i framtiden när man är äldre då kommer jag oxå ligga runt
    Jag ligger inte runt, kärleken kan gärna vara med i bilden. Jag har långa förhållanden även nu men bor inte ihop med dem och de inte lika långa som förut och jag vill inte ha lika långa. Jag hoppas att uppleva fler människor i framtiden, att tänka att det ska vara bara 1 till resten av livet skulle kännas fruktansvärt tråkigt.
    Det spelar ingen roll hur "right" han är för några närmaste år, jag är helt säker på att jag kommer att tröttna på honom senare eller han på mig, been there, done that.
    Man behöver ge trygghet när barnen växer upp, resten av livet kan man leva som man själv vill och känner. Man behöver inte stanna i ett tråkigt förhållande när passionen är över, och den brukar gå över hur en stark den var i början.
    Sen stannar man med varandra av plikt eller andra orsaker.
    Jag har läst en undersökning att människornas hormonsnivå är tillbaka tills "single" efter ett år. Så folk stannar tillsammans av andra orsaker än passion efter ett år tillsammans.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!