Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-17 23:49:26 följande:
    Fast snarare handlar de ju oftast då om folk som faktiskt inte brukar dricka alkohol vanligtvis för dom är inte vana med mängden osv.
    Mina föräldrar är båda nykterister, jag själv har aldrig blivit så full så jag däckat och mina vänner är inte heller såna som festar. Så folk som dricker ofta och super skallen av sig brukar aldrig få komma in i mitt liv...

Men sen vet jag inte heller hur det är i era städer, men läskigt nog har det i min stad blivit vanligare med att folk blir drogade på krogen. En av de populäraste ställena i stan har världens problem med detta och det drabbar både killar och tjejer. Och jag själv som aldrig levt i ett liv med droger kan bara föreställa mig vad som kan ske om en människa får i sig sånt som inte är van.

Så de jag menar är alltså att det finns massa orsaker till att människor kan bli "monster" utan att man kunnat se signaler innan.
    Min pojkvän snapsade tex första gången i sitt liv den kvällen och ingen av oss hade kunnat gissa innan hur han skulle bli av rent sprit....
    OK, jag lever inte det livet alls och väljer liknande killar, vi går aldrig på krogen och om vi dricker lite vin tillsammans ibland då är det något vi vet att vi tål. Under senaste 3 år har jag inte haft förhållanden med någon som dricker alchohol när han är med mig
  • modesto
    NooneBird skrev 2013-01-18 00:06:57 följande:
    Modesto jag hittade på hans nr eftersom jag hade googlat det. Skrev ett avslappnat meddelande som vi brukar göra, om min tenta jag har imorgon. Han svarade sen har vi skrivit fram och tillbaka. Ernst tyckte att jag skulle skriva, vilket jag gjorde. Och det visade sig att det inte var som jag först trodde. Kanske... Vi hade en intressant diskussion idag på dejten så jag kör med den teorin och ser hur det går. Vi pratade om hur enkelt barnen har det att lära känna nya vänner. Att vi vuxna krånglar till det mer än vad vi behöver. Gillar man någon så kör man på bara, utan krussiduller..
    ok, hoppas att det funkar. Jag skulle för övrigt fråga själv om jag trodde att jag hade en chans, om det är bara 1% av 99. I det fallet skulle jag vänta, jag hade fel. Faran är att man etablerar ett mönster där man blir drivande i ett förhållande jämt, slutar man själv så slutar allt. Men ingen vet hur saker kan sluta, det är kanske viktigare att vara drivande just i början, sen blir han van och beroende av dig.
  • modesto
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-22 22:06:39 följande:

Helt spontant blev jag medlem på MP utan att veta om jag var redo för det.

Mailar fram och tillbaka med tre killar men vet inte om jag klarar av en date än. Känner mig så jäkla nervös. Tänk om de inte är alls som de verkar. Ni som är mer vana kanske kan svara på om det är vanligt att det är så?     

Jag känner igen mig här. Det tog lång tid, flera månader innan jag vågade träffa någon. Inte för att jag var rädd att de skulle skada mig, bara för jag var inte redo och kände mig hemskt nervös inför träffa nya människor.
    Jag träffade många nya sen dess och är mycket mindre nervös inför nya människor (fast jag är glad att jag slipper nu). Alla de jag träffade var snälla, det västa var väl att en del var för blyga och tysta och då är det bättre att "göra något" dejt, ta en promenad, utställning eller sightseening osv. Jag skulle aldrig klara av en fika eller restaurang date. Man är alldeles för nervös och fokuserad på varandra enligt min mening.
  • modesto

Jag hade en lång relation bakom och dejtade aldrig "normalt" innan. Det tog ca 8 månader för mig sen jag började skriva och träffa människor i verkligheten. Det är en process som måste ta tid för vissa människor. Jag valde vara på internationella sidor för att det var svårt att träffas, det var ett slags mental förberedelse för mig inför verkligheten.

• modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-22 22:38:33 följande:
    Mycket nytt folk här, kul! Dock får jag be om ursäkt i förhand om jag blandar ihop er....

Och jag har någon "kris" nu när de känns som jag vill spy på alla dejtingsidor. Samma folk hela tiden, många är desperata, samma frågor.... och gjorde en sökning på skoj nu på kvinnor som finns på badoo som är runt min ålder som jag kan tänka mig att dom flesta killar har som åldersinställning (dom killar jag söker alltså runt 30-års åldern). Så nu känner jag mig plötsligt ännu mer vardaglig och trist för herregud vilken konkurrens det är i min närområde.... 
    kanske dags för att ta en paus?
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-22 22:48:03 följande:
    Fast har en paus från själva dejtandet.. men inne och kollar ändå :) Tar inte heller någon kontakt med någon, nu är det deras tur att jaga mig :)
    Jag försökte ta en paus från den tråden, och allmänt från andra forum, men det är så svårt, det är ett beroende.
    Vi behöver nog avgiftas.:)

• modesto
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-22 22:18:09 följande:
    jag tycker det är bra prata i tfn också innan man bestämmer dejt. Man får en tydligare bild när man hör personens röst,dialekt, hur den skrattar, vilka ord, betoning osv.

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-22 22:25:44 följande:
    Att ringa innan som någon föreslog, är ett bra tips.

Jag ringer aldrig aldrig telefon, det gör mig extranervös, jag har träffat många människor med ringt aldrig telefon.
    Det finns såna som inte litar på mig och tror att jag är en man, då slipper de träffa mig helt enkelt :)
    Alla följer inte regler. Skapa regler som passar dig och får känna dig mer bekväm för att lätta på nervositeten.
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-22 23:08:40 följande:
    Jag klarar inte heller telefon innan. Pratar med min mamma om hon ringer och om jag behöver prata med mina vänner snabbt... men annars är telefon no no :) Bara blir så fruktansvärt uttråkad av de eller nåt...

Men att träffas irl på en dejt blir jag inte ett dugg nervös av, är nog alltför social för de :)
    Wow, jag är inte ensam om telefon!! jag tycker också att det är lättare att träffas irl än att prata telefon med en obekant.
    Jag hade även haft några dejter i utlandet utan någonsin prata telefon innan. Det känns extra speciellt att de vågade lita på mig. Det finns svenskar som inte vågade komma, jag bor på landet och de tror att jag lurar dem.
    Jag pratar inte ens telefon med min son, pratade inte men mamma och pappa heller. Känner jag mig ensam skriver jag email.
  • modesto
    Psykbryt skrev 2013-01-23 10:22:42 följande:
    På tal om presentationen. Skulle ni bli skrämda av en som är skriven lite poetiskt så att säga. Jag har själv skrivit en del prosa och faller lätt in i det sättet att skriva när jag ska knåpa ihop en beskrivande text. Men å andra sidan så speglar det ju min konstnärliga ådra så det ger ju en bild om hur jag är ändå...

OMG hur poetiska saker irriterar mig!!
    Min pappa kan ha ett poetiskt humör ibland, står inte ut!!
    Jag skrev med en supersnygg italienade, han brukade skriva poetiskt, jag hoppades att det skulle gå över. Sen träffades vi i vekligheten och han fortsätter!! Jag visste inte hur jag skulle få honom sluta.
    Jag sa att mitt italienska inte är tillräckligt bra för att uppskatta hans poesi (vilket är lögn),
    att jag är ett jordiskt zodiaktecken, uppskattar jordnära personer och sätt.
    Nej, han fattade ingenting. Jag försökte bli av med honom, svarade inte honom och träffade inte honom mer i italien. Jag kommer hem och han fortsätter skriva på sin j*vla poetiska sätt. Då sa jag at jag hatar det till slut. Han har börjat skriva i prosa men samma poetiska sätt skiner igenom även där!! synd, han är så snygg men det går bara inte.

• modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-23 13:26:15 följande:
    Okej, ja har visserligen en paus så dom jag skrivit med har inte känts så aktuella ändå så mest varit sociala biten att skriva lite...

Men nu har en kille skrivit till mig, och snabbt går de, vi har redan varandra på fb och fick han så skulle vi väl träffats redan idag :P Han är så sjukt snygg så jag nästan får ont i magen av bilderna på honom, verkligen min stil alltså!

Dock, jag som vägrar träffa någon utanför länet... han bor 2 timmar bort, dock flyttbar...

Men han påstår att han vanligtvis är extremt kräsen och att han bara träffat en tjej från nätet, men jag är väldigt skeptisk... så frågan är om jag nu dömer honom alltför snabbt... men många tjejer är de som kommenterat hans bilder på fb så finns risken att jag har med en player att göra...

Så återstår att se....
    Så går det om man bestämmer att bara skriva. Vill man ta en paus på riktigt skriver man inte ens. Så nu när det är i alla fall gjort varför inte ta chansen och träffa honom. Annars finns det risk att det rinner ut i sanden nej du bestämmer dig att vara "dejtbar" igen.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!