Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-16 00:22:01 följande:
    Är jag den enda här i tråden som inte har en KK? Undrar bara, har som inte riktigt reflekterat över att det var så pass vanligt och det får mig att tänka att mina dejter kanske har KK:s som jag inte ens vigt en tanke åt innan..?
    alla är seriösa på den här tråden så här är det ovanligt, även om någon har någon vågar de inte erkänna förutom Tusse.
    Tusse är så charmig så att hon kan erkänna och get away with it, hon har dessutom seriösa intentioner så hennes KK är bara i förflutna.

• modesto

Det som förvånar mig här när jag läser andra om KK, att man inte få ha känslor med sin KK. Jag fattar inte varför? Eller så fort man börjar bry sig hetter det särbo? Jag tycker att kk är en bra relationsform där man kan också ha känslor och bry sig om varandra och göra saker tillsammans men inte planera att flytta ihop och vända det till något "seriöst" även om man har känslor. Man kan ju göra sin egen relationsform som passar en bäst ifall vanliga traditionella former inte duger. För mig kk med kärlek men utan krav och drömmar att vi ska bo ihop någon gång är den bästa relationsformen.

• modesto
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-16 10:11:45 följande:

Hade man kunnat hålla det så så hade jag gladeligen också haft en KK men det funkar som för de flesta andra här - någon får mer känslor än den andra osv. Sen börjar jag också alltid att fundera över varför jag inte duger till mer än så, även om jag själv inte är så intresserad och så är den negativa spiralen igång.  Men som sagt, hade inte haft något emot att ha en om man slapp allt det där negativa det för med sig.
    Det är alltid så även i en vanlig relation att det ena har mer känslor än den andra.
  • modesto
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-16 12:44:41 följande:

"alltid" är väl en generalisering
    nej man kan inte säga alltid, allt kan hända
  • modesto
    Angelven skrev 2013-01-16 12:39:19 följande:
    Fast, jag tror att skillnad är att med särbos får du precis det där - med KK finns väl inget underförstått krav på monogaism ?
    I see, jag ställer inga krav där. Jag tror på polyamori vilket inte betyder att ligga runt med allt som rör sig som många tror men begränsar inte personen till monogami trots att man älskar varandra. KK som jag fattar innebär att man inte ska älska varandra.
  • modesto
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 17:19:27 följande:

Nope, du är inte ensam.
    INGEN på den här tråden verkar ha en KK
  • modesto
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-16 17:27:14 följande:

Fast nu pratade vi ju generellt om att "inte skriva krav i presentationen". Till mig är (var, jag har inget aktivt konto/medlemskap just nu) det många som skriver, ju mindre specifik jag är i min presentation desto fler är det som skriver. Jag har haft dagar då jag fått 200 meddelanden. Ärligt talat, jag får hellre färre och från sånna som åtminstone kan finnas på kartan (t.ex. enbart ickerökare) och har en chans att ge dem en ärlig chans än sitter och sållar i mailkorgen och missar guldkornen. För, oavsett huuuuur mycket guldkorn en kille är i övrigt så kommer han aldrig ifråga om han röker...
    hur fan kan man hantera 200 meddelanden? Jag tycker också bra att skriva krav  och ha ingen bild, då slipper man ganska många. hellre en liten grupp av mer eller mindre rätt personer, där man kan koncentrera sig på varje person individuellt.
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-16 17:42:29 följande:
    Jo, en *vink*
    du har ju inte nu längre, eller menade du den som tröstade dig sist, inte "idioten"
  • modesto
    Afrodite79 skrev 2013-01-16 17:49:36 följande:
    Äsch, strunta i KK, sex är överskattat Hångla är bättre, jag vill ha en HK ( =hångelkompis )
    precis, hångla MYCKET och sen sex, prata lite och sen ska han gå hem, så jag får vara ifred. och vara mig själv och oberoende och allt sånt  vi skrev tidigare
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-16 18:01:02 följande:
    Ja jag menar han jag träffa igår. Vi lärde känna varandra i maj så absolut ser jag honom som KK eftersom vi enbart har sex när vi ses och uppdaterar varandra om livet :)
    jag tycker att det är en bra relationsform och man kan även utveckla den vidare till det man vill ha.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!