Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse han har lärt känna dig lite mer nu och han kanske inte tänker "oh, nej!" och behöver verkligen fundera den gången, men skriv inte mer först, låt honom svara, eller försvinna, han är kanske på sin nya dejt nu

• modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-04 19:19:12 följande:
    Nej nej, tänker verkligen inte skriva mer nu. Lite självrespekt har jag.
    Men tårarna rinner då och då och jag lider rejält....
    Kram till dig, men det kommer att gå över. Det är så i daitingjungeln, man gillar någon men han gillar inte mig och tvärtom. Man får odla skin på näsan, låta det rinna av och  börja om med allt man lärt sig i bagaget. Men det är viktigt att vara sig själv och stå för sina drömmar.
  • modesto
    Ernst Hugo skrev 2013-01-04 22:20:29 följande:

Hej Tusse

Har läst i tråden och du har ju fått många goda råd så jag skall inte beslasta dig med fler. Dock vill jag fråga dig en sak och frågan är uppriktig i all välmening. Har du fler intressen än män?  
    När jag mår dåligt tittar jag på skräckfilm. Det hjäpte mig igenom allra svåraste tider, även när jag var på gränsen till hemlös i ett annat land, de i skräckfilmer har det i alla fall sämre. Det finns 2 skräckfilmer på TV inatt.
    Vad gör ni andra om ni mår dåligt? Förutom en annan dejt, det kan redan nämnts här.
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-04 22:54:34 följande:
    Har funderat lite och insett att jag för tur med mig för mina dejter iaf. Alla som jag haft seriösa förhållanden med eller dejtat längre tid är nu gifta eller har ett sånt där puttenuttigt förhållande med någon dom träffat kort efter mig. Så otur i kärlek för mig men tur för dem.
    så nu är det dags att fixa tur för dig själv.
  • modesto
    Angelven skrev 2013-01-04 23:09:03 följande:
    Judo.

Jag ser till att gå ett riktigt tufft judoträningspass.

Det finns ingen plats att tänka på nått annat, om du är ledsen/arg/okoncentrerad 1/100 s ligger du i backen på rygg och undrar vad som hände.

Om det är för länge till nästa träningspass, lyssnar jag på min pep-lista med uppåt musik, för mig är det irländsk dansmusik som gäller, typ riverdance.

... möjligen helt enkelt träna mig utmattad. 
    Jag har läst i en bok att man ska sysselsätta sig med något som tar över all tankeverksamhet. Man kan inte tänka på 2 saker samtidigt. man ska hålla sig sysselsatt med något för att ta sig igenom svåra tider.
    Problemet är när man är svåra tider så är det svårt att koncentrera sig på något.
  • modesto
    singel pappa83 skrev 2013-01-04 23:15:12 följande:
    Haha har det exakt såhär oxå! vi MÅSTE ta en dejt tsm!  win win liksom!  ;) 
    Tusse ska kanske dejta alla som är i tråden, som vet hur fin hon egentligen är och hennes innersta tankar. I värsta fall ska de få tur i kärlek.
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-05 09:32:58 följande:
    3 gånger har jag vaknat med ett ryck för att kolla mobilen inatt och likaså nu. Ingenting.
    Och han har varken varit inne på fb eller hp så är väl bara att gratulera honom till bortamatch och lyckad dejt.
    Han kan komma tillbaka med ett nytt tankesätt efter en tid när han mognar.

Jag började dejta för 4 år sen efter en lång relation och då testade jag bara mig fram men även då ville jag inte något allvarligt. Så jag tyckte att träffa någon i utlandet var bäst, de är på lagom avstånd för att inte besvära mig till vardags. Jag träffade en man i england och det var trevligt, vi hade fantastiska äventyr, vandringar i magnifika miljöer, gamla ruiner, havet. Vi var mycket nöjda med vår ca en veckas "dejt"
    Sen försvann han efter en tid, helt utan ljud. Nu har han börjat skriva igen. Han bad om ursäkt att han bara försvann, han hade en stormig relation med någon som är avslutad  nu och vill upprepa vår semester date igen, även komma och besöka mig osv.
    En del kommer tillbaka efter en tid. Frågan är om magin är kvar för mig.
  • modesto
    Anonym skrev 2013-01-05 11:12:10 följande:
    Jag vet inte varför jag känner så men om Tusse85 hade varit man så hade hennes beteende och tankesätt känts väldigt väldigt obehagligt.
    ja, män och kvinnor döms olika, men inte alltid till kvinnans fördel. Kvinnan döms hårdare om hon vill ha sex på första dejt och en kk relation medans det verkar vara mer ok för en man.
  • modesto
    Angelven skrev 2013-01-05 16:05:56 följande:
     när allt är tråkigt, vardag och svensson. 
    jag gillar uttrycket Glad
    det är väl det hon vill, tråkigt, vardag och svensson =trygghet
  • modesto
    Tusse85 skrev 2013-01-05 15:28:06 följande:
    Jo kanske, men jag är nog en sån som gillar bäst att vara ensam om det är frivilligt och inte tvärtom. För mig är ensamhet att vara höggravid med tvillingar och bli dumpad av sin fästman... att genomgå en graviditet och sen ett år helt ensam med tvillingar som dessutom har kolik kan kanske förklara min rädsla, jag vet inte. Vet bara att jag hatar det enormt och vill hellre dela livet med någon.

När man tar beslutet att inte dejta under en tid och lära sig läka själv, tar man överkontrollen. Annars är man är som en liten sten i stora vågor, ingen kan ha kontroll över någon annans känslor. Makten ligger hos dem. När du slutar dejta för ett tag ligger makten hos dig, genom att det är ditt beslut.

Du har klarat dig ensam hittills, kanske med hjälp av kkompisar, men du kan ta det även vidare, att försöka klara dig själv utan dem och bli riktigt oberoende av andras kärlek, lära dig vara välmående ensam. När man är lugn och stark i sig själv är andras okärlek är inte lika farlig och man kan unna sig att vänta på kvalitet.

En del hittar kärlek på en gång, andra genom prövningar mognar till sin kärlek. Var och en har sin väg i livet med allt, man skulle vilja ha det lättare men det är som det är, det bättre att lära sig hantera livet som det är. Man kan ta ett steg i taget, avgiftning av datingberoende, hitta ro, trygghet och inre balans i sig själv utan andra, frivilligt. Man kan ta upp igen deitingen då och då för att inte förlora målet i sikte men göra uppehåll ofta och hitta tillbaka till inre trygghet och trivsamhet oberoende av andra. Hitta fast trygg punkt i sig själv.

På så sätt kan dejtingen kan bli en målinriktad process, inte något som du stressar dig fram kaotiskt. Du upptäcker dig själv och utvecklas genom processen och blir redo för ditt mål.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!