Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Han kan säga fel plats i sin profil och känna dig

• modesto
    Anonym (FZ6) skrev 2012-10-16 16:34:37 följande:
    Hette inte serien 30 grader i februari? Var en riktigt bra serie tycker jag.
    ja det var den, man får en ny inblick på vissa saker, och även i Thailand var inte det alls någonting lätt eller självklart
  • modesto
    NooneBird skrev 2012-10-17 22:09:33 följande:
    Idag tog min date upp frågan om hur aktiv jag är på datesidan. Talade om att jag bara pratar med honom, han sa detsamma. Han har inget behov av att prata med någon annan. Känns så bra! :) Jag går omkring och ler hela dagarna och mår bra!
    Varför är ni kvar på sidan då?Kan ni inte bara umgås med varandra via privat email?
  • modesto
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-17 22:17:28 följande:
    Ni hade inte träffats än om jag minns rätt? 
    Funderar på om jag är luttrad, svårflörtad, känslomässigt avtrubbad eller bara förnuftig som tänker att det som kan kännas så bra via mail och telefon inte alls behöver stämma när man väl träffas.
    Jag känner att jag aldrig kunde vara för naiv och entusiastisk, efter allt jag har läst här på FL.
    Har ni läst den tråden?
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m67141148.html

Hur än bra det känns kan man förvänta sig vad som helst, och det om man har tur och råkar avslöja andra parten, de flesta blir aldrig avslöjade och kvinnor lever i naiv ovisshet.
  • modesto
    DrManhattan skrev 2012-10-18 02:11:12 följande:
    För min del måste jag säga att det går fantastiskt..... segt. Hehe, ska vara ärlig har jag visserligen inte försökt själv...men va %#% när man fått ett enda mail av en person som man inte skicka till först på 10 månader så känns det inte som man har speciellt mycket att hämta. Och jag tror faktiskt jag kommit underfund med varför det går generellt så mycket bättre på riktigt... Det måste vara för alla bara ser en som kompismaterial, men det är väl bättre än inget misstänker jag...
    Alla bra kvinnor är förförda av skitstövlar som vet hur man förför en kvinna och har flera på gång? Jag fick en gång ett meddelande av en skitsnyggkille, perfekt på allt. I sista stunden erkände han att han hade en distansförhållande, "som inte funkade så bra", han åkte hem förbi mitt ort så "vi kan kanske träffas då?" Jag undrar om hon vet att deras förhållande inte riktigt fungerar.
  • modesto
    DrManhattan skrev 2012-10-18 02:13:14 följande:
    Rättelse: försökt själv på 3 månader (dvs skickat något mail). Sen så vet jag inte riktigt vad det är för fel på utbudet i Östergötland för det är fan samma folk som hänger där som det var när jag registrerade mig för typ 4 månader sedan. Det drar ner motivationen ytterligare typ 10 steg.

Hur kan du hoppas på något om du har slutat försöka själv? Många tjejer förväntar sig att mannen är mer aktiv, kontaktar först, eller igen efter en tid och visar sitt intresse.

vad du kan göra- kontakta dem som du redan kontaktad och visa mer tydligt ditt intresse.

Fråga dem du gillar och bor nära för en dejt. Man kan fråga för en dejt direkt, utan en massa prat/skrivande, det första man gör. Var social och intresserad att prata på dejten, inte bara svara på frågor och lyssna.

Gå till en annan sida.

• modesto

Något som kanske kan ge inspiration. Jag känner en man från US, när han var 81 och bodde i Honduras(america) hittade han en kvinna på Internet som var något yngre än han, 69 tror jag att hon var. Han tog sitt pick och pack och flyttade till henne till Cypern(europa).

Hon var ensam för länge och kunde inte sova med honom i samma säng, hon var van att sova ensam. Hon kunde inte somna, kände sig för stressad, hon kunde mitt i natten gå över till en soffa och sova där. Hon orkade inte med att bo ihop stilen, så trots att hon älskade honom, kunde de inte bo tillsammans. Efter ett år på Cypern flyttade han till US och hittade en ny kärlek där.

Slutsatser: 1.det är aldrig för sent att vara kräsen och söka kärleken. Då kanske får man till slut det man verkligen vill. 2. någonstans i Sverige är för långt? Haha. 3.O ändra sidan i vissa fall funkar det inte bo ihop alls. Jag skulle inte kunna bo ihop med någon även om jag älskade honom som en galning. Jag kan inte förstå att folk som bor på långt avstånd tar för givet att bo hos en person de har aldrig träffat, även om det handlar bara om några dagar. Jag hade haft en massa förslag av folk som tycker att avståndet är inget problem. De kan komma nästan från var som helst, annan kontinent är inget problem. När man bor nära kan man fika och gå hem och utveckla relationen långsamt. När han skulle bo hos mig första gången vi träffas låter det extremt besvärligt. Å andra sidan kan man lära känna personen på ett annat sätt innan man träffas om någon bor för långt.

• modesto
    NooneBird skrev 2012-10-18 16:28:17 följande:
    Ja min date kommer att ta in på hotell när vi ska ses, känns bra. Blir lite mindre press! Är ju jobbigt om det inte skulle funka så ska vi sova under samma tak.  
  • modesto

DrM, har läst ditt långa deprimerande svar. En del har tur och bara träffar rätt men för de flesta tar dejting tid, för vissa tar det längre än för andra. Vissa har intuitiv begåvning och därför kan träffa många och kan vara mer kräsna och har bättre urval, andra måste lära sig. Man behöver inte ändra sin person utan lära sig skickligheten att vara en attraktiv partner. Tryggheten i sig själv, lugn och stabilitet uppskattas av kvinnor, också när du ser dem och delar eller förstår deras intressen. Smickra är inte heller fel om det uttrycker din äkta känsla, falskt smörande genomskådas och knappast uppskattas. Om det inte funkar för dig betyder att du kan försöka det på annat sätt. Man kan kanske göra uppehåll för ett tag, reflektera och försöka förstå vad man gjorde fel, vilka mönster som inte fungerar. Att ändra sig betyder utveckling med mål att få det du vill i livet. Det är inte dåligt. Livet ställer krav, vi behöver lära oss nya saker hela tiden. Inget fel i att lära sig vara mer positiv, samtala intressant, lära sig flirta och låta sina misslyckanden rinna av utan att såra och se dem som en källa till utveckling. Thomas Edison misslyckades 13000 gånger när han försökte uppfinna en lampa. Varje gång han misslyckades igen sa han “I just learned yet another way of how not to invent a light-bulb”

• modesto
    Xmag skrev 2012-10-18 22:28:30 följande:

Intressant, på sätt och vis är jag lika dan, dvs jag är jag, och jag är som jag är. Men betyder det också då att man inte kan eller skall ändra lite på sig själv för någon annans skull och då i förlängningen för sig själv? Tex sluta med någon dålig vana, börja träna eller försöka lystna bättre? Är man inte sig själv då?

och vad gör mig till mig? vad definierar det som är jag? vad som är viktigt?

det som jag kan och vill förbättra hos mig är också mitt potentiella jag som kan vara sann med tiden.

Apropå börja träna, det skadar aldrig förbättra sitt utseende. Utseende är en viktig dörröppnare.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!