Ärliga nätdejtingstråden!
(Nepp, orkar inte, men skyller på att jag har en kattunge sovandes på min axel)
En del killar kan vara snygga trots att de inte har någon bild men de kan ha ett jobb som t ex lärare eller ett annat ansvarigt jobb. En del anser fortfarande att internetdating är skamligt. Det hände mig att jag skrev lång tid utan bild och var charmad av intelligensen och stilen, sen visade han bilder och allt rasade ihop. Så det är bra ändå att visa bilder ganska snabbt men det är bekvämt att inte visa bilder för alla från början om man vill undvika många kontakter, om man vill vara ifred och jaga själv när man har lust.
Lite förvirrad här, vad som är skambud? Du menar att det finns kvinnor som är så desperata som de accepterar skambud som är sex för att de inte kan hoppas på något annat för sin del? därför finns det killar som försöker och till slut hittar någon som "låter dem".
Men om båda parter tycker att de inte är redo eller inte vill ha en seriös relation? I alla fall i början?
Om båda parter anser att sex är en viktig part av en relation för dem och därför är det viktigt att börja med sex?
Jag har läst på många forum och vet av egen erfarenhet att sex kan utvecklas till en djup långvarig relation. Sex är hårdvaluta, man får någonting "tangible" redan från början. Även om man inte lyckas hade man haft det trevligt på bådas villkor. Jag har aldrig träffat någon som vill bara ha ONS, det är kanske vanligare på krogen. Folk normalt vill och hoppas på en relation.Sen internet är också ett bra medium för dem som aldrig går på krogen, det finns faktiskt såna(inklusive mig).
Jag har absolut ingenting mot pryda kvinnor, jag har varit uppfostrat som en sån och var det större delen av mitt liv men när jag har blivit äldre har jag upptäckt att det finns en annan verklighet. De som deltar i den är inte sämre(inte skambudtagare), de gör för de vill det.
som sagt har jag aldrig träffat idioter som behandlade mig illa. Min värsta dejt var en man som kom från Norrland och han kunde inte prata alls så han tog med sig en kompis som pratade istället för honom. Man säger att de är tysta i Norrland men kompisen var pratkvarn. Min dejt satt tyst hela tiden och yttrade inte ett ord. Han gick i köket då och då och kollade mobilen. Sen när dejten var slut sms:ade han till mig att nästa gång kommer han ensam. jag kan föreställa mig hur det skulle gå, haha. Min värsta skräck är när folk stirrar på varandra och har ingenting att säga, har gåshud när jag bara tänker på det.