Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Isnogood skrev 2012-10-23 16:23:54 följande:

(Nepp, orkar inte, men skyller på att jag har en kattunge sovandes på min axel)    
    det skulle vara svårt för mig att ha en kattunge sovandes på min axel (min katt brukar ligga på mina ben jämt när han får tillfälle)
  • modesto

En del killar kan vara snygga trots att de inte har någon bild men de kan ha ett jobb som t ex lärare eller ett annat ansvarigt jobb. En del anser fortfarande att internetdating är skamligt. Det hände mig att jag skrev lång tid utan bild och var charmad av intelligensen och stilen, sen visade han bilder och allt rasade ihop. Så det är bra ändå att visa bilder ganska snabbt men det är bekvämt att inte visa bilder för alla från början om man vill undvika många kontakter, om man vill vara ifred och jaga själv när man har lust.

• modesto
    Papito skrev 2012-10-23 17:42:58 följande:
    ..och att det faktiskt är rätt skönt att inte vara 23 längre

håller med, jag känner mig lugnare och tryggare i mig själv än någonsin, jag hade mycket mer låsningar och komplex som ung. Jag använder smink ytterst sällan, har lärt mig använda maskara för ett par år sen. min son var förskräckt när han såg mig först Glad
    Bilder kan man skicka privat om man är intresserad av någon.
  • modesto
    Xmag skrev 2012-10-23 22:39:48 följande:
    Man antar ju att det ger resultat på någon. Annars skulle de väl inte hålla på så intensivt? Tror att det är lite som Blocketeffekten. Ni vet att har man en annons på Blocket så kommer altid något mail med skambud. Det skambudet skulle personen aldrig våga säga om köpare och säljare möttes personligen men på mail går det bra. 

Lite förvirrad här, vad som är skambud? Du menar att det finns kvinnor som är så desperata som de accepterar skambud som är sex för att de inte kan hoppas på något annat för sin del? därför finns det killar som försöker och till slut hittar någon som "låter dem".

Men om båda parter tycker att de inte är redo eller inte vill ha en seriös relation? I alla fall i början?
    Om båda parter anser att sex är en viktig part av en relation för dem och därför är det viktigt att börja med sex?

Jag har läst på många forum och vet av egen erfarenhet att sex kan utvecklas till en djup långvarig relation.  Sex är hårdvaluta, man får någonting "tangible" redan från början. Även om man inte lyckas hade man haft det trevligt på bådas villkor. Jag har aldrig träffat någon som vill bara ha ONS, det är kanske vanligare på krogen. Folk normalt vill och hoppas på en relation.Sen internet är också ett bra medium för dem som aldrig går på krogen, det finns faktiskt såna(inklusive mig).

Jag har absolut ingenting mot pryda kvinnor, jag har varit uppfostrat som en sån och var det större delen av mitt liv men när jag har blivit äldre har jag upptäckt att det finns en annan verklighet. De som deltar i den är inte sämre(inte skambudtagare), de gör för de vill det.

FelisConcolor skrev 2012-10-23 21:23:16 följande:
    jag hoppar in iden här tråden om det går bra? :)
    jag har själv varit inne på lite olika sidor men tyvärr med samma resultat..varför är killar endast ute efter sex?? sånt kan de väl ändå ragga på krogen efter,eller?
    några som jag faktiskt har träffat har varit jätte trevliga o allt men de försöker alltid att få en i säng innan man ens lärt känna varandra..fast det kanske bara jag som är gammalmodig ;)
    hur svårt ska det vara att finna ngn med lika värderingar? el ngn som kan tänka sig att lära känna mig före musen? men det finns säkert kvinnor som är likadana :)

• modesto
    Anonym (b) skrev 2012-10-25 09:40:33 följande:
    I´m impressed! att du orkade...   
    13 dejter på ett år, en i månaden är inte svårt att orka även för mig som har AS. När jag började dejta för ca 4 år sen var jag på HP kanske ett par veckor, satt upp en kö vem ville och kunde träffas på riktigt, dvs komma till mig, gav dem min personliga email och avaktiverade mig. Jag hade 1-2 dejter i veckan en period. Jag minns inte hur många det blev men mer än 13 per år. Jag tycker att HP är bra och enkel att använda. Jag är inte där nu och har en lång (halv)relation, jag träffade honom på nätet men minns inte var. Jag testade flera sidor och forum då men träffade flest folk i verkliga livet just från HP. Jag har aldrig varit på betalsidor. Jag bor på landet långt från civilisation utan bil, så möjligheten för min dejt att träffas hos mig är väldigt viktig.
  • modesto
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-25 12:16:09 följande:
    oj.. du är modig... inte en främmande man kommer innanför min tröskel´. Det var mitt mantra under min dejtingperiod. Jag har barn och jag får tänka på mitt barn. Man vet aldrig vad för underliga människor som man faktiskt träffar.

Sen förstår jag ju din situation att det blir svårt, bor så nu och skulle aldrig kunna dejta aktivt där jag är nu *S* inte för att jag vill eftersom jag har den bäste mannen men rent hypotetiskt alltså.

Jag hade mina regler och det var nog det som gjorde att jag inte träffade FLER, för som du säger så är det ju inga problem att träffa en i veckan om det är så.

Däremot så var jag på betalsidor, för min upplevelse är att de som betalar är mer seriösa, de jag träffade på gratissidor var oftare mer "skruvade" (inte knäppa eller så men absolut inte ute efter något seriöst) och mer desperata än de som var beredda att betala en slant för att dejta.
    Jag har aspergers och hade hemsk socialfobi då, att träffa någon på offentlig plats skulle jag inte klara av. Att träffa dem hemma var bästa lösningen. Jag träffade inga idioter, alla var snälla och behandlade mig bra. Avståndet är också min skydd, man kan inte komma till mig t ex berusad för att man måste köra till mig.
    Jag skulle aldrig klara av första dejt på en restaurang som de gör på film eller gå på krogen.
  • modesto
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-25 12:27:04 följande:
    Jag dejtade säkert 13 personer på 4 månader.... alla träffade jag ute på allmän plats. 
    jag känner mig mest avlappnad och trygg hemma, med det är jag. jag har inte råkar ut för dåliga människor trots att jag har träffat ganska många
  • modesto
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-25 12:31:27 följande:
    då förstår jag....det blir ju en liten annan sak. Men jag måste ändå säga att du nog har haft tur, jag har träffat ett par under den tiden som jag är väldigt glad för att jag inte bjöd hem till mig så att säga och har fler vänner med liknande erfarenheter.

de hemska dejter  om de jag läste på forum handlade mest om att dejten som var berusad, de kan inte vara berusade när de kommer till mig. vad var det för fel med de som du inte skulle  vilja bjuda hem?
  • modesto
    Anonym (b) skrev 2012-10-25 12:37:26 följande:

Vi är ju alla olika och för mig är det mycket. Svårt att förklara hur jag menar...men kanske är det för att jag inte är någon van "dejtare". De killar jag varit tillsammans med (förutom en) har jag inte träffat på nätet och det har aldrig hunnit bli så många dejtar innan vi har varit tillsammans. Jag behöver paus och reflektion efter varje "möte" av människor som man gör på nätdejtingsidor. Får kanske tänka om eller så lär jag mig kanske efter ett tag annars lär det nog ta sin tid för mig
    Jag var inte heller någon van dejtare. När jag började dejta hade jag bara haft 2 långa relationer i mitt liv och jag var 46 eller 47. Jag läste internetforum och försökte lära mig hur man gör. Jag skrev på med folk ca 6 mån innan jag vågade träffa någon, det var en internationell sida så det var bra skydd av riktigt långt avstånd. Jag kände mig tryggare då. Jag såg att det vanliga hur man gör inte skulle fungera för mig. Jag var så förbannad på mig själv att jag var så feg och bestämde mig att träffa människor till slut trots att jag var hysteriskt sjukt nervös. Sen tycker jag att även om man sorterar och träffar bara vissa urvalda när man träffas i verkliga livet är det oftast ganska tydligt vilka som man vill träffa igen och de är inte många för mig och det finns inte så mycket att fundera över.
  • modesto

som sagt har jag aldrig träffat idioter som behandlade mig illa. Min värsta dejt var en man som kom från Norrland och han kunde inte prata alls så han tog med sig en kompis som pratade istället för honom. Man säger att de är tysta i Norrland men kompisen var pratkvarn. Min dejt satt tyst hela tiden och yttrade inte ett ord. Han gick i köket då och då och kollade mobilen. Sen när dejten var slut sms:ade han till mig att nästa gång kommer han ensam. jag kan föreställa mig hur det skulle gå, haha. Min värsta skräck är när folk stirrar på varandra och har ingenting att säga, har gåshud när jag bara tänker på det.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!