• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-04 16:35:03 följande:
    Jag börjar bli lite orolig... Vet inte om det är noja bara.
    Har haft "mensvärk" hela dagen och halva förra natten. Har någon mer så? Någon erfaren som vet om jag ska ringa BM? En del av det kan vara tröga tarmar, känner inte riktigt skillnaden. Det är så pass mycket värk att jag hade tagit en värktablett om det varit riktig mensvärk. Det lättar ibland dock...

När man läser runt på nätet så står det att smärta är normalt, på andra sidor att man ska ringa om man har ont... Blir snurrig av all info!

Vad tror ni?

Så länge du inte blöder så tror jag inte att det är någon fara men är du orolig tycker jag du ska ringa BM.
  • Choccolat
    Smurfan87 skrev 2012-01-04 17:12:39 följande:
    Du hittade oss mikaela :)
    Yupp! Och den här gången ska jag fasen få följa med heeeela vägen!!!!! Kan ju inte låta bli att vara orolig med mitt bagage.. Men nu så! Pepp pepp!!!!
  • entrea
    MiaMy skrev 2012-01-04 16:49:05 följande:
    Tack för era svar katharina och smurfen1987!
    Jag tror jag avvaktar till imorgon iallafall och ser hur det verkar då. Man kan ju alltid ringa och kolla då isf. Är bara så konstigt, innan jag blev gravid hade jag aldrig hört att man skulle ha ont i magen! Men då är det väl så... Kan ju hända att det är luft i tarmar också... Jag har inte haft någon blödning och jag kan sitta och gå normalt trots att det kniper Tungan ute
    Hej, jag har också ont. Har haft ont hela dagen i princip och det känns precis som mensvärk. Det onda är när livmodern växer. Det växer mycket så tidigt i graviditeten, så därför känns det. Det var precis likadant med mina två andra barn. Men ring om du är orolig. Man ska inte gå och vara orolig i onödan...
  • entrea
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 15:26:45 följande:
    Carina76. Det är ett prov där man mäter sannolikheten för kromosomavvikelser typ downs syndrom. Man tar blodprov på mamman, gör ett ul på fostret och mäter bla nackspalten och lårbenet och så den faktan, ihop med mammans blodprov och ålder så räknar dom ut sannolikheten att barnet är friskt. Du kan få ett svar på 1:50 som då är ett sämre svar eller 1:25000 som då är jättebra. 35 är åldersgränsen för gratis kub.
    Tack för ditt svar. Jag är ju 35, så då kanske jag blir erbjuden ett sånt test... har aldrig hört talas om det innan...

Bokade tid hos mvc idag och fick frågan om jag var nöjd med att det var mitt tredje barn??!! Precis som om hon tyckte att två barn skulle ha räckt. Konstigt bemötande..men, men..kanske inte var så hon menade.
  • MiaMy

Tack N1987 och Carina 76! Jag känner mig lugnare Glad märkte också att det värker mindre om jag sitter rak i ryggen och inte halvligger i soffan. Så jag kommer nog att avvakta tills imorgon.

Carina 76 och Smurfen1987, vi får väl hoppas att er och min värk lättar till natten så vi kan sova! Glad

• AngelinFear
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 12:31:32 följande:
    4+4 idag och nu kom illamåendet som ett brev på posten. Mådde inte illa alls i.förra graviditeten, spydde inte ens en enda gång, så nu ligger jag +1 denna graviditeten då... Ni som varit illamående, tips och råd?
    Jag är också 4+4 idag! :)
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-04 17:24:47 följande:
    Tack N1987 och Carina 76! Jag känner mig lugnare Glad märkte också att det värker mindre om jag sitter rak i ryggen och inte halvligger i soffan. Så jag kommer nog att avvakta tills imorgon.

Carina 76 och Smurfen1987, vi får väl hoppas att er och min värk lättar till natten så vi kan sova! Glad

Skönt att du är lugnare.. För mig hjälper det att motionera lite, typ ta en promenad Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012