• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Eddies

ja ! jag köpte min weleda havandeskapsolja på coop haha och det fanns även den för mellangården, på babyhyllan.

Stödstrumpor !! det var bra tips ! jag visste att det var något jag hade glömt !

• kavajen

Är det en graviditetssymtom att frysa mycket? Jag fryser hela tiden! På jobbet sitter jag med tjocktröja och en värmefläkt precis bredvid

• Kaksmulan1
    Bumblan skrev 2012-01-04 18:58:47 följande:
    Jag fick hem havandeskapsolja och stödstrumpor från mediconline idag. De var supersnabba. Fanns även en olja för mellangården (visst heter det så? Eller?) som man kan smörja med de sista veckorna för att motverka sprickning. Man får väl beställa den i ett senare skede.

jag smorde nästan hela graviditeten med mellangårdsoljan... superbra va det.
    kavajen skrev 2012-01-04 19:06:11 följande:
    Är det en graviditetssymtom att frysa mycket? Jag fryser hela tiden! På jobbet sitter jag med tjocktröja och en värmefläkt precis bredvid

jag sitter med tjock fleece och dricker the nu. fryser massor
  • Sockerärta

Ja! Jag fryser ihjäl på jobbet. Funderade också på om det var ett symptom. I på kvällarna ligger jag under både täcke o filt i huttrar bra länge innan jag tinar. Luktar weledas olja gott? Jag ska också börja smörja, jag tror definitivt det hjälper i att det inte bara handlar om hormoner. Stödstrumpor ska jag också köpa! Har en gravid vän som gått några veckor längre. Hon säger att det är jätteskönt! Speciellt om man står o går mycket.

• saralisa
    N1987 skrev 2012-01-04 16:26:43 följande:
    Min man var också rätt seg på att släppa till Skrikandes och för mig tog det sig också på första försöket, det slutade dock i MF men det tog sig i alla fall ;)
    Oj Rynkar på näsan  Hoppas att jag har bättre tur än vad du hade då... HoppasHoppasHoppas att det håller sig!
  • Bumblan

Jag fryser också jättemycket. Men för några dagar sedan var det tvärtom...

Havandeskapsoljan luktade ok tycker jag, typ medicinsk massageolja. En olja jag älskar som luktar gott och milt är Nuxe Dry Oil, men den är ju rätt dyr tyvärr.

• kavajen

Tror också jag ska köpa sån där olja. Iofs är ju bristningar hormonella, men det är värt ett försök! Jag undrar när man ska fatta att man faktiskt är gravid? Jag har så himla svårt att inse det ^^

• Malinn84

Hejsan!
    Tänkte oxå hoppa in här om det är ok. Plussade på julafton, BIM -2 (tror jag det va), BF 2sept enl FL.
    Är vår andra, har en dotter född februari -10 så hon kommer ju vara 2,5år om allt går bra...
    Inbokad hos BM 16/1 för hälsosamtal. Fick idag veta att man nu även kan få ett tidigt UL här i Kalmar, runt vecka 12. Glad överraskning för så va det inte när jag väntade dottern...

• Dag och natt

Jag fick massor av bristningar med Wilma.
    Mina bristningar beror nog iaf på hormoner! De kom tidigt innan jag ens trodde det var möjligt och blev fler trots smörjning men smörjningen var skön mot klåda iaf. Min mamma och syster har haft likadant så jag visste vad som väntade mig. Snyggt är det inte men jag vill inte avstå från barn heller. Nåja magen är det minsta problemet jag tänker på med den här graviditeten...  

Bumblan: Var kan man köpa den väldoftande oljan?  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Sockerärta

Ja det undrar jag med?! Just nu känns det ganska overkligt... Men det kommer nog. När man börjar prata om det med sin familj o vänner kan jag tänka mig att det blir mer verkligt. När man pratar om det hög tänker jag?! Och kanske när man kommit över den mest kritiska fasen?!

Var köper man nux dry oil? O vad kostar den?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012