• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Smurfan87

Hehe tog precis ett test, kunde inte låta bli var ju någon vecka sen sist. T strecket kom innan jag ens kissat färdigt och är dessutom mkt starkare än kontroll strecket :) snacka om gravid hehe

Stanna inne i ugnen nu! :D

• Eddies

ja motion är perfekt, jag har mest på kvällarna denna molvärk i magen, då lägger jag mig halvsittande i soffan och då gör ryggen ont istället heheh

får komma på ett bra sätt som känns bra, att ligga på höger arm när jag sover känns iallafall bäst.

Jag grinade igår till en film , åt ingenting, hormoner. Och idag mådde jag också illa åt maten jag lagade. Osten på smörgåsen imorse smakade URK !! :D

Jag köpte mig en sån havandeskapsolja idag så jag kan börja smörja på en gång :D

• MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-04 17:38:29 följande:
    Skönt att du är lugnare.. För mig hjälper det att motionera lite, typ ta en promenad Glad
    Ja det har jag också tänkt på! Men tyvärr är jag lite krasslig och hostar så jag kände inte att jag ville anstränga mig för mycket. Annars hade jag tränat. Kanske kan ta en kvällspromenad ikväll iaf. Jag hittade även ärtpåsen här hemma så jag har värmt den och lagt den på magen Glad
  • N1987
    Eddies skrev 2012-01-04 17:41:56 följande:
    ja motion är perfekt, jag har mest på kvällarna denna molvärk i magen, då lägger jag mig halvsittande i soffan och då gör ryggen ont istället heheh

får komma på ett bra sätt som känns bra, att ligga på höger arm när jag sover känns iallafall bäst.

Jag grinade igår till en film , åt ingenting, hormoner. Och idag mådde jag också illa åt maten jag lagade. Osten på smörgåsen imorse smakade URK !! :D

Jag köpte mig en sån havandeskapsolja idag så jag kan börja smörja på en gång :D

Tänk att det börjar så tidigt? :)
    Jag funderar också på att köpa en sån redan nu.. Då kanske huden blir lite mer elastisk men som TS sa så ska ju bristningar bero på hormoner så det kanske inte alls hjälper. Jag kommer nog göra det i alla fall, precis som du.. Glad 
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-04 17:43:07 följande:
    Ja det har jag också tänkt på! Men tyvärr är jag lite krasslig och hostar så jag kände inte att jag ville anstränga mig för mycket. Annars hade jag tränat. Kanske kan ta en kvällspromenad ikväll iaf. Jag hittade även ärtpåsen här hemma så jag har värmt den och lagt den på magen Glad

Men precis, då ska du inte ut och motionera.. En annan har hand om hunden hela dagarna (plus 35 andra hundar) så jag måste ut och gå även om jag är sjuk som jag är nu :( Febern börjar släppa i alla fall och det är skönt!
  • MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-04 17:53:51 följande:
    Men precis, då ska du inte ut och motionera.. En annan har hand om hunden hela dagarna (plus 35 andra hundar) så jag måste ut och gå även om jag är sjuk som jag är nu :( Febern börjar släppa i alla fall och det är skönt!
    Oj, du har att göra då!
    Försök att ta det lugnt med dina promenader i alla fall. Lycka till!
  • MiaMy

Någon av er som bor i närheten av Borås förresten?

• Eddies
    N1987 skrev 2012-01-04 17:52:16 följande:
    Tänk att det börjar så tidigt? :)
    Jag funderar också på att köpa en sån redan nu.. Då kanske huden blir lite mer elastisk men som TS sa så ska ju bristningar bero på hormoner så det kanske inte alls hjälper. Jag kommer nog göra det i alla fall, precis som du.. Glad 
    ja fan de är otroligt, ja på den jag köpte kan man ha den från början tills efter förlossningen, så de ska jag göra, Om det nu inte hjälper mot bristningar så är det bara mysigt att massera lilla magen :)

Mamma sa idag att jag borde försöka smörja mig iallafall , hon har ju tydligen fått lite brisningar med mig, och de kanske är ärftligt, jag vet inte :) Men är det så så är det värt =)
  • Smurfan87

Jag beställde weledas havandeskaps olja idag från bodystore idag. Värt att testa om inte annat så slipper man ju klådan

• Bumblan

Jag fick hem havandeskapsolja och stödstrumpor från mediconline idag. De var supersnabba. Fanns även en olja för mellangården (visst heter det så? Eller?) som man kan smörja med de sista veckorna för att motverka sprickning. Man får väl beställa den i ett senare skede.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012