• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • N1987
    saralisa skrev 2012-01-04 16:02:33 följande:
    Ja, verkligen! En hel vetenskap är det Tungan ute Men himla roligt!! Jag har längtat så efter detta! För tre år sedan började jag längta efter barn, men det är först nu som mannen min släppt till Förvånad Tog sig på första försöket, så jag var banne mig redo Flört

Min man var också rätt seg på att släppa till Skrikandes och för mig tog det sig också på första försöket, det slutade dock i MF men det tog sig i alla fall ;)
  • N1987
    Gabriella85 skrev 2012-01-04 16:23:06 följande:
    Jag hoppar också in här! Precis som TS fick vi plus på julafton! Världens bästa julklapp. Vi har en 1 årig dotter och bor på Södermalm i Stockholm. Denna graviditet skedde på 4e försöket.
    BF 3e September! 

Grattis! Skrattande
  • MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-04 16:26:43 följande:
    Min man var också rätt seg på att släppa till Skrikandes och för mig tog det sig också på första försöket, det slutade dock i MF men det tog sig i alla fall ;)
    Vi hade samma situation här Glad Jag har känt mig redo i ett par år medan sambon inte varit det. Nu när vi äntligen tänkte "det blir om det blir, nångång blir det väl" så blev det på första försöket!
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-04 16:29:36 följande:
    Vi hade samma situation här Glad Jag har känt mig redo i ett par år medan sambon inte varit det. Nu när vi äntligen tänkte "det blir om det blir, nångång blir det väl" så blev det på första försöket!

Jag blev så himla glad att det blev på första försöket.. Jag hade gått och oroat mig till och från för att jag kanske inte kunde bli gravid.. Så var INTE fallet Flört
  • MiaMy

Jag börjar bli lite orolig... Vet inte om det är noja bara.
    Har haft "mensvärk" hela dagen och halva förra natten. Har någon mer så? Någon erfaren som vet om jag ska ringa BM? En del av det kan vara tröga tarmar, känner inte riktigt skillnaden. Det är så pass mycket värk att jag hade tagit en värktablett om det varit riktig mensvärk. Det lättar ibland dock...

När man läser runt på nätet så står det att smärta är normalt, på andra sidor att man ska ringa om man har ont... Blir snurrig av all info!

Vad tror ni?

• anirahtak
    LillyRose skrev 2012-01-04 16:01:39 följande:
    Köpte byxor på pop idag för 0 kr i stl 50..kund einte låta bli...

Å titta!! Grymt sköna måste jag säga

Vad fina!! :) Och ser sköna ut..:)
  • MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-04 16:34:07 följande:
    Jag blev så himla glad att det blev på första försöket.. Jag hade gått och oroat mig till och från för att jag kanske inte kunde bli gravid.. Så var INTE fallet Flört
    Ja jag kände samma oro, att det skulle ta lååång tid att bli gravid. Vilken tur vi hade Glad
  • anirahtak
    MiaMy skrev 2012-01-04 16:35:03 följande:
    Har haft "mensvärk" hela dagen och halva förra natten. Har någon mer så? Någon erfaren som vet om jag ska ringa BM? En del av det kan vara tröga tarmar, känner inte riktigt skillnaden. Det är så pass mycket värk att jag hade tagit en värktablett om det varit riktig mensvärk. Det lättar ibland dock...

När man läser runt på nätet så står det att smärta är normalt, på andra sidor att man ska ringa om man har ont... Blir snurrig av all info!

Vad tror ni?
    Jo det är skilda bud..men jag TROR att det är så att smärta är vanligt så länge du inte ligger dubbelvikt på golvet vill säga..då kan något vara fel.. Och en stark molande värk är nog normalt, men har du riktigt ont OCH blöder så kan det också vara nåt fel..
    Men ring hellre t.ex. sjukvårdsupplysningen om du är orolig så får du prata med någon iaf, kanske känns bättre då än att bara gå och grubbla.. Håller tummarna!
  • Smurfan87
    MiaMy skrev 2012-01-04 16:35:03 följande:

Vad tror ni?
    jag tror att molvärk ska kännas precis som mensvärk...min gör det och kvällstid är jag i soffläge utan tryck mot magen annars skulle jag nog bli knäpp....har hemsk mensvärk i normala fall så detta är inte skönt....
    det känns så för att livmodern spänner när det växer innuti kan man väl säga...
    när det är dax att ringa BM så tror jag att man ska bli riktigt dubbelvikt som hugg osv
    men ring iaf om du känner dig osäker....kanske kan få komma in på tidigt VUL :) aldrig fel  
  • MiaMy

Tack för era svar katharina och smurfen1987!
    Jag tror jag avvaktar till imorgon iallafall och ser hur det verkar då. Man kan ju alltid ringa och kolla då isf. Är bara så konstigt, innan jag blev gravid hade jag aldrig hört att man skulle ha ont i magen! Men då är det väl så... Kan ju hända att det är luft i tarmar också... Jag har inte haft någon blödning och jag kan sitta och gå normalt trots att det kniper Tungan ute

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012