• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • LillStinis

Jag är fortfarande mätt. Jag åt middag för 3 timmar sen. Lax, kamutvete blandat med grönsaker samt romsås. Jag blev mätt ganska tidigt och är fortfarande lika mätt. Det måste vara en gravsymptom.

• kavajen
    LillStinis skrev 2012-01-04 19:51:33 följande:
    Jag är fortfarande mätt. Jag åt middag för 3 timmar sen. Lax, kamutvete blandat med grönsaker samt romsås. Jag blev mätt ganska tidigt och är fortfarande lika mätt. Det måste vara en gravsymptom.
    Vad skönt egentligen! Jag är hungrig, jämt. Spelar ingen roll om jag nyss ätit, vill ha mer hela tiden! Nästan så jag tycker det är jobbigt, haha. 
  • LillStinis

Ha ha, ja om man ser det så. Då kanske jag inte ska klaga.

• Eddies

jag är som kavajen. äter hela tiden känns det som.
    igår och idag har varit värst. Så fort jag ätit och börjat med något annat, typ åkt in till stan eller något, så är jag hungrig igen. Idag åt jag redig frukost, en till frukost när jag kom hem till min mamma, sen åt jag en lunch där också, mellanmål när jag kom hem, en frukt och sen middag, palt ! Någon som ätit det ? väldigt mättande... hur som, nu har jag just tryckt i mig en marabou chokladrulle.. och ska snart ta mig en apelsin.

jag vet inte riktigt hur jag ska förhindra att fortsätta i denna takt.. känns inte riktigt som ett ultimat levnadssätt att äta hela tiden.. försöker äta lite och ofta, frukot och nyttigt.. typ riskakor har jag haft med och knaprat på.. men jag är bara i 5e veckan.. kan man verkligen vara såhär hungrig så tidigt ==

• Bumblan

Nuxe finns på bl a Åhléns, Kicks och på vissa apotek. Det är inte en olja speciellt mot bristningar men när man läser om den så står det att den ska vara bra mot även bristningar. Och det är väl fukt i största allmänhet som magen behöver. Själv har jag en hel del bristningar på magen sen innan av att jag gått upp och ner i vikt hela livet. De har bleknat nu så jag är lite rädd att de ska bli fulare igen nu under graviditeten. Men det är ju helt klart värt det. :)

• Sockerärta

En liten bebis till sensommaren är värd alla bristningar i världen tippar jag på:)

Jag har sett en olja på Apoteket dom även ska hjälpa till att "ta bort" bristningar, elle iaf få dem att blekna antar jag, är det samma med den här nux och vileda?

• Dag och natt

Då ska jag kika efter den nästa gång  
    Fast förra gången så avskydde jag alla dofter under många veckor så då var doftfritt bra att använda, men senare i graviditeten funkar ju bättre när näsan inte är så förbaskat känslig!

Jag har blivit jättesvullen om magen! Har gått upp 8 cm i midjan på mindre än en månad (höll på att gå ner i vikt och tränade en del precis innan detta), nu har jag visserligen tränat mindre och så har det varit jul emellan men det är ganska mycket ändå. Det syntes så pass att min sambo sken upp ikväll och klappade magen.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • anirahtak
    Malinn84 skrev 2012-01-04 19:44:06 följande:
    Hejsan!
    Tänkte oxå hoppa in här om det är ok. Plussade på julafton, BIM -2 (tror jag det va), BF 2sept enl FL.
    Är vår andra, har en dotter född februari -10 så hon kommer ju vara 2,5år om allt går bra...
    Inbokad hos BM 16/1 för hälsosamtal. Fick idag veta att man nu även kan få ett tidigt UL här i Kalmar, runt vecka 12. Glad överraskning för så va det inte när jag väntade dottern...
    Grattis och välkommen! Det låter precis som mig förutom BF som är runt 4:e för mig :) Är också 84:a, har en dotter född februari -10 och ska också på hälsosamtal den 16/1..;)
  • Malinn84

Katharina: Trevligt! Var kommer du ifrån? Lär troligen bli flyttad sen på tidiga UL och sen gissa jag redan nu att jag kommer gå över 5dagar...så kommer nästan räkna det som BF behöver man inte bli så besviken...Mamma gick över 5dagar med både mig o min syster o jag sen 5dagar med dottern...men om det e en pojk (vilket jag inte tro) så vet man kanske inte, 5dagar före BF då... Haha!

• anirahtak
    Malinn84 skrev 2012-01-04 20:46:19 följande:
    Katharina: Trevligt! Var kommer du ifrån? Lär troligen bli flyttad sen på tidiga UL och sen gissa jag redan nu att jag kommer gå över 5dagar...så kommer nästan räkna det som BF behöver man inte bli så besviken...Mamma gick över 5dagar med både mig o min syster o jag sen 5dagar med dottern...men om det e en pojk (vilket jag inte tro) så vet man kanske inte, 5dagar före BF då... Haha!
    Hehe, ja mycket möjligt! :)

Kommer från Finland ursprungligen (från den finlandssvenska delen) men flyttade till Sverige 2005 och bor nu i Umeå..
    Tror också att jag kanske blir flyttad på UL (vi får bara RUL här, men vi ska göra kubtest i februari så då får man ju veta). Jag har bara gissat när min ägglossning kan ha varit, eftersom jag slutade med minipiller i november och aldrig fick nån mens innan det blev ett plus..:)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012