• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • N1987
    saralisa skrev 2012-01-04 12:56:36 följande:
    Tack!! Jag tror att jag är i V 4+1. Hade senaste mens den 4/12-11 och min menscykel är på 30 dagar. Enl. graviditetskalendern här på FB och barnmorskan är jag dock i V5..? Fortfarande så nytt alltihop, inte riktigt hunnit smälta det hela och ta reda på mer! Men nu tror jag att jag är jag på god väg :)

Tack Hippomammsen för att du lindrar min oro ang. missfall Hjärta

Då är vi exakt lika långt gångna också och jag såg att du redan fått svar på det där angående att 4+1=v.5. Det är en hel värld att sätta sig in i :)
  • N1987

Jag är inte ett dugg öm i brösten nu på eftermiddagen.. Har varit skitömma innan.. Blir ju lite orolig!

• LöjligaFamiljen

N1987 skrev 2012-01-03 21:54:32 följande:
    Inte ens med tvillingar?! Jösses vad skönt det måste varit att slippa det i alla fall, jag kan tänka mig att det är en hel del annat som är jobbigt när man väntar tvillingar ;)
    Hoppas man har lika tur som dig.

Ja det var skönt att inte få några bristningar. Har dock kvar sen jag var yngre och gick upp i vikt....

Tyckte inte heller att det var spec jobbigt att vänta tvillingarna Dem kom i v 37+3 och hade lungt kunnat gå till vecka 40

Här är sista magbilen med dem  Längtar tills magen börjar komma :)

• N1987

Fin mage familjen! Jag längtar också tills det börjar synas :)

• N1987

Nu har jag bokat tid för inskrivning hos Barnmorskorna i Gamla Stan som tydligen ska vara SUPERBRA! 6 februari blev det och då är jag i v. 9 :)
    Hoppas man klarar sig så långt.. 

• LöjligaFamiljen
    N1987 skrev 2012-01-04 14:59:05 följande:
    Fin mage familjen! Jag längtar också tills det börjar synas :)
    Tack! Jag gillade den, även om den var lite stor
  • Kaksmulan1

Fasen va gött att ta ett test, mitt på dagen, bara hållt mig 1 timma, och strecken är lika starka! Börjar sjunka in lite nu, att denna gången kan det vara på riktigt!

• entrea

vad är kub-test och från vilken ålder är det gratis?? Har inte hört talas om det innan....:-S

• Kaksmulan1

Carina76. Det är ett prov där man mäter sannolikheten för kromosomavvikelser typ downs syndrom. Man tar blodprov på mamman, gör ett ul på fostret och mäter bla nackspalten och lårbenet och så den faktan, ihop med mammans blodprov och ålder så räknar dom ut sannolikheten att barnet är friskt. Du kan få ett svar på 1:50 som då är ett sämre svar eller 1:25000 som då är jättebra. 35 är åldersgränsen för gratis kub.

• Smurfan87
    Längtanefterbebis skrev 2012-01-04 13:59:00 följande:
    Hippomamsen: de började efter sex bim+2 och då var de typ rosa flytningar, sen samma dag som ja plussa så börja de komma lite mera och de såg mer ut som gammalt men även färskt blod..
    jag fick en nid- blödning någon dag innan jag testade mig och den var först flytningar och sen gammalt blod som sen blandade sig lite med mera färskt, och sen var det mest gammalt igen....kom i omgångar rätt lite i tre dagar. 
    blir testen fortfarande starkare? då kan du nog slappna av :) men ring så de kollar dig annars 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012