• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • anirahtak
    LyckligFru skrev 2012-01-04 07:56:12 följande:
    Ni som väntar syskon (2,3,4 osv) , hur mår ni? mår ni likadant som tidigare graviditet/graviditeter?
    Jo, TRÅKIGT nog så mår jag exakt som vid min första. :) Det var också en sådan graviditet som knappt märktes av.. Och det är självklart bra i sig, många har det tusen gånger värre, men så här i början skulle jag gärna ha lite molvärk, illamående eller vad som helst bara för att få KÄNNA mig gravid. Just nu känner jag mig precis som vanligt..
  • anirahtak

Är det någon annan som bokat kub-test ännu?

• Kaksmulan1

4+4 idag och nu kom illamåendet som ett brev på posten. Mådde inte illa alls i.förra graviditeten, spydde inte ens en enda gång, så nu ligger jag +1 denna graviditeten då... Ni som varit illamående, tips och råd?

• saralisa

Idag fick jag ett plus  Skrattande Jag har känt på mig det ett tag, trots att det är första gången. Har inget att jämföra med då det är första graviditeten, men jag har aldrig varit så väldigt öm i brösten som jag är nu eller haft "mensvärk" utan att få mens! Jag är verkligen överlycklig! Hoppas nu bara att allt går vägen Förvånad Min mamma hade ett missfall i V 12 innan hon fick mig. Har hört någonstans att sådant där är ärftligt? Det brukar väl sägas att "så som din mamma hade det kommer du att ha det"?
    Om man ändock skall gå händelserna i förväg så är mitt BF 10 el. 11 september, så denna forumtråd är ju höst intressant Flört

• splink

Vågar man sålla sig till er grupp efter detta test tro? Det är min åttonde graviditet, har en dotter som är fyra år och har alltså fått upprepade MF och MA. Den här gången ska vi få hjälp med medicinering och sånt så jag hoppas att det är vår tur på riktigt nu Hjärta
  • Kaksmulan1

Katharina. Var förbi min BM igår och hon sa att jag kunde boka kub när jag ville, kunde tom vänta tills inskrivningssamtalet i februari. Men tror nog jag ringer och bokar om 2-3 veckor, så får man större möjlighet att välja tid. Måste bara övertala mannen att betala 1500 så jag får göra det på barnmorskegruppen, har ju rätt till gratis kub på sjukhuset pga min ålder men vill inte gå till sjukhuset.

• N1987

Grattis isa84 och saralisa! Välkomna till tråden, vi har ju samma BF! Vad är ni i för vecka nu? :)

• Hbg33
    splink skrev 2012-01-04 12:34:10 följande:

Vågar man sålla sig till er grupp efter detta test tro? Det är min åttonde graviditet, har en dotter som är fyra år och har alltså fått upprepade MF och MA. Den här gången ska vi få hjälp med medicinering och sånt så jag hoppas att det är vår tur på riktigt nu Hjärta
    Jag ser strecket! Så såg mitt första test också ut på dag 9 efter insemination. Sen blev det bara starkare o starkare. Håller tummen hårt för dig :)
  • splink
    Hbg33 skrev 2012-01-04 12:36:44 följande:
    Jag ser strecket! Så såg mitt första test också ut på dag 9 efter insemination. Sen blev det bara starkare o starkare. Håller tummen hårt för dig :)
    Tack Det är bara bim - 6 än så länge. Igår var testet helt negativt så något har ju hänt därinne på ett dygn. Hoppas det fortsätter bara...
  • Kaksmulan1

Saralisa, välkommen och grattis. Tror man har det som sin mamma rent graviditetsmässigt, jag var identisk med min mamma när jag väntade sonen, fick tom högt blodtryck i exakt samma vecka som hon fått. Missfall tror jag inte är ärftligt, det beror ju ofta på kromosomerna i fostret när det är senare missfall och fostret har ju annan arvsmassa än din mamma (din partner tillför ju ny arvsmasa) svamel men hoppas du hängde med

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012