Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

hej hej. jag hoppar gärna på här. fick fin fint plus idag, BIM +6, har inte testat tidigare utan avvaktat lite. BF 7/9-12 verkar det som.. ska läsa igenom tråden nu och bekanta mig lite med er Glad
    själv är jag 35 år, bor i göteborg, och detta blir vårt 2:a barn, har en pojk född i mars -10.

• Kaksmulan1

LillyRose. Va roligt, vår är född 19/3 fast han hade bf 10/4... Så vi får se hur det går denna gången. Såg att du va från mina hemtrakter, är från Hässleholm. Gott med lite skåningar ;)

• Kaksmulan1

Hos min BM gör de ultraljud, inte VUL utan sån de rullar på magen, på inskrivningsdagen. Man behöver inte be om det.

• Kaksmulan1

LillyRose. Lyx och lyx, jag väljer en privat mödravård, har inte så stort förtroende för allmänvården. Så det blir ul i v. 9 och sen kub/nup runt v. 12 om allt går som det ska. Håller det i sig blir det ju perfekt att släppa nyheten på lillemans 2 års kalas.

• Kaksmulan1

Tror man får känna av läget lite, välja vem man berättar för u början. Min mamma vet, hon har varit delaktig hela resan och skulle nått hända så är det henne jag skulle gråta ut hos, så det känns bra att hon vet. På mitt jobb kommer jag berätta nästa vecka när jag börjar jobba igen, finns vissa saker jag inte bör göra på jobbet från och med nu så det är bara att bekänna färg, berättade lika tidigt förra gången. Sen är vi ett litet arbetsteam så samma sak där, skulle det värsta hända så är det bra att ha deras stöd.

• Kaksmulan1

Sexhundra. Jag är lugn för att jag vet att det är inte jag som avgör detta. Det blir va det blir. Ta en dag i taget och njut av att idag är du gravid! Vi kan ändå inte påverka vad som händer imorgon. Och illamående. Jag mådde illa i 48 timmar i v.6 med sonen, det va allt. Så stressa inte upp dig på vad alla andra känner, lita på ditt test och njut dom sagt, det kommer gå bra.

• Kaksmulan1

N1987. Va gott! Har ju sett dig av och till i trådar sen i somras, så himla glad för din skull. Har för mig att vi hade lite samma resa, jag hade en september tråd, fast under nicket Ekloffen (fick mitt konto raderat pga datastrul) gott att ni kan glädjas åt detta lilla mirakel och planera. Så, vad blir det för tester då? Kom ni överrens?

• Kaksmulan1

AngelinFear. Tror du kan täckna en redan. Tror jag gjorde det efter inskrivningen hos BM med sonen, men det går att kolla upp på nätet. Vi hade trygghansa som gick över till en barnförsäkring när han väl va född och vi har varit supernöjda med dom.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012