• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • ZooZoo
    N1987 skrev 2012-01-03 19:54:29 följande:
    Jag har en liten undran.. Jag är ju i v. 4+0 idag (alltså v. 5) När jag läser om vad som händer under de olika graviditetsveckorna, ska jag då läsa under v. 4 eller v. 5? :)

Du ska läsa om grav.vecka 5 dåGlad Du har precis gått in i vecka 5 och infon som står där sker under denna vecka.
  • ettplusett

Jag undrar om det är någon annan som har navelpiercing? Jag har det och den har redan börjat spänna, är i vecka 6 bara. Har inte märkt någon skillnad på magen såklart.

• kavajen
    ettplusett skrev 2012-01-03 20:03:43 följande:
    Jag undrar om det är någon annan som har navelpiercing? Jag har det och den har redan börjat spänna, är i vecka 6 bara. Har inte märkt någon skillnad på magen såklart.
    Har exakt samma problem. Har navelpercing och den gör typ ont nu? Nu har iofs min mage redan vuxit massa, är jättesvullen. Fortsätter det såhär så kommer jag ha svårt att dölja den..
  • ZooZoo
    AngelinFear skrev 2012-01-03 19:56:42 följande:
    Tack för svaret, nu är de bara andra frågan som återstår! :)
    Ah, den missade jag. Nej det behöver man inte.

Om man har haft komplikationer sedan tidigare med MF eller infektioner så kan man få råd från BM om hur man ska göra med sex under graviditeten, men rent generellt så är det ingen fara så länge man mår bra och har lustFlörtGlad

hittade en länk som har lite info
         http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Livsstilsfragor/Sex/
  • ettplusett
    kavajen skrev 2012-01-03 20:05:17 följande:
    Har exakt samma problem. Har navelpercing och den gör typ ont nu? Nu har iofs min mage redan vuxit massa, är jättesvullen. Fortsätter det såhär så kommer jag ha svårt att dölja den..
    Jaha! Jag som hade fått för mig att man kunde ha kvar piercingen åtminstone ett par månader till :P Jag längtar såå mycket tills det syns på mig!
  • kavajen
    ettplusett skrev 2012-01-03 20:09:23 följande:
    Jaha! Jag som hade fått för mig att man kunde ha kvar piercingen åtminstone ett par månader till :P Jag längtar såå mycket tills det syns på mig!
    Jag har läst lite om det och en del klarar av att ha kvar den hela tiden, och en del måste ta bort den. men jag kommer nog ta bort den sen, för annars så kan hålet spricka upp, eller hur man ska förklara :-P vad jag har hört iaf!
  • ettplusett
    kavajen skrev 2012-01-03 20:10:54 följande:
    Jag har läst lite om det och en del klarar av att ha kvar den hela tiden, och en del måste ta bort den. men jag kommer nog ta bort den sen, för annars så kan hålet spricka upp, eller hur man ska förklara :-P vad jag har hört iaf!
    Det är ju lika bra att ta bort den om den spänner så att man (förhoppningsvis) kan sätta in den när barnet kommit :)
  • AngelinFear
    ZooZoo skrev 2012-01-03 20:06:14 följande:
    Ah, den missade jag. Nej det behöver man inte.

Om man har haft komplikationer sedan tidigare med MF eller infektioner så kan man få råd från BM om hur man ska göra med sex under graviditeten, men rent generellt så är det ingen fara så länge man mår bra och har lustFlörtGlad

hittade en länk som har lite info
         www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Livsstilsfragor.../
    Tack för svaret och sidan ;D, men när är de man måste börja använda kondom för att inte bli gravid direkt efter denna då? De är jag undrar mest :)
  • N1987
    ZooZoo skrev 2012-01-03 20:03:41 följande:
    Du ska läsa om grav.vecka 5 dåGlad Du har precis gått in i vecka 5 och infon som står där sker under denna vecka.
    Taack! Glad
  • N1987
    ettplusett skrev 2012-01-03 20:03:43 följande:
    Jag har men jag har inte känt av den någonting alls ännu men är bara i v. 5 (4+0) än så länge.. Har däremot en del tatueringar på magen och sidan som jag är himla nyfiken på hur dom kommer se ut.. ;)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012