• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • MiaMy
    kavajen skrev 2012-01-03 21:48:19 följande:
    Är det bara jag som har svullen mage? Den är enorm :-/ visst, det är jättemysigt, men kan ju bli lite svårt att dölja den om den ska vara stor reda nu! Vill helst inte att alla ska veta om det eftersom jag bara är i v.5.. (vecka 6 imorgon! )
    Min mage är också svullen, känns alldeles hård ibland! Men än så länge kan jag dölja det med kläderna.

Ikväll har jag och min sambo pratat om vad som händer i min mage :) Han har varit väldigt förkyld och inte riktigt orkat engagera sig, men nu känns det som att han börjar vänja sig vid tanken.

Nån mer som har "växtvärk" i sidan av magen,  typ i äggstockarna/äggledarna? Kniper lite där ibland...
  • kavajen
    MiaMy skrev 2012-01-03 22:02:48 följande:
    Min mage är också svullen, känns alldeles hård ibland! Men än så länge kan jag dölja det med kläderna.

Ikväll har jag och min sambo pratat om vad som händer i min mage :) Han har varit väldigt förkyld och inte riktigt orkat engagera sig, men nu känns det som att han börjar vänja sig vid tanken.

Nån mer som har "växtvärk" i sidan av magen,  typ i äggstockarna/äggledarna? Kniper lite där ibland...
    Mysigt

Jo jag har växtvärk, i sidan. Ibland blir jag rädd att det är ett utomkved? Men då ska det ju göra SVINONT och blöda massa.. 
  • MiaMy
    kavajen skrev 2012-01-03 22:05:44 följande:
    Mysigt

Jo jag har växtvärk, i sidan. Ibland blir jag rädd att det är ett utomkved? Men då ska det ju göra SVINONT och blöda massa.. 
    Jag är fortfarande lite chockad, och förstås väldigt glad, så jag "förstår" inte att oroa mig! Det känns som att jag bara går omkring och ler och ser dum ut :D
    Men jag mår bättre av att tro att allt kommer att gå bra.
    Försök du också att inte oroa dig!
  • kavajen
    MiaMy skrev 2012-01-03 22:14:23 följande:
    Jag är fortfarande lite chockad, och förstås väldigt glad, så jag "förstår" inte att oroa mig! Det känns som att jag bara går omkring och ler och ser dum ut :D
    Men jag mår bättre av att tro att allt kommer att gå bra.
    Försök du också att inte oroa dig!
    Lättare sagt än gjort Men jag fattar inte heller riktigt.. Men idag har jag pratat med försäkringskassan om saker, och det kändes så dumt att säga "jag är gravid" haha

Allt är så overkligt, jag ska liksom bli MAMMA! GAAAAHHH!! Det är ju helt underbart!!! (fick ett litet glädje rus) 
  • MiaMy
    kavajen skrev 2012-01-03 22:17:26 följande:
    Lättare sagt än gjort Men jag fattar inte heller riktigt.. Men idag har jag pratat med försäkringskassan om saker, och det kändes så dumt att säga "jag är gravid" haha

Allt är så overkligt, jag ska liksom bli MAMMA! GAAAAHHH!! Det är ju helt underbart!!! (fick ett litet glädje rus) 
    Jag vet, det är INTE så lätt att bara låta bli att oroa sig... Men man får tänka på de många positiva sakerna.

Jaså du har redan pratat med försäkringskassan. Jag läste någonstans att man behövde ett intyg från barnmorskan som man skulle skicka in till dem. Fick du veta något användbart? :)
  • kavajen
    MiaMy skrev 2012-01-03 22:24:19 följande:
    Jag vet, det är INTE så lätt att bara låta bli att oroa sig... Men man får tänka på de många positiva sakerna.

Jaså du har redan pratat med försäkringskassan. Jag läste någonstans att man behövde ett intyg från barnmorskan som man skulle skicka in till dem. Fick du veta något användbart? :)
    Nej alltså jag ringde bara dit för att veta vad jag får i föräldrarpenning letar lägenhet men vill veta på ett ungefär vart min inkomst kommer ligga, så det var bara en fråga, jag har inte anmält mig dit eller nått sånt än, det gör jag senare
  • MiaMy
    kavajen skrev 2012-01-03 22:26:14 följande:
    Nej alltså jag ringde bara dit för att veta vad jag får i föräldrarpenning letar lägenhet men vill veta på ett ungefär vart min inkomst kommer ligga, så det var bara en fråga, jag har inte anmält mig dit eller nått sånt än, det gör jag senare
    Okej, då förstår jag Tungan ute

Herregud, kan inte fatta allt detta... Jag surfar hela dagarna och letar efter information om graviditet osv! Kan inte tänka på annat ju Glad Löjligt nästan!
  • anirahtak
    MiaMy skrev 2012-01-03 22:35:04 följande:
    Okej, då förstår jag Tungan ute

Herregud, kan inte fatta allt detta... Jag surfar hela dagarna och letar efter information om graviditet osv! Kan inte tänka på annat ju Glad Löjligt nästan!
    Hehe, det där känner jag igen..;)
  • sexhundra

Är det nån mer än jag som får de flesta symtomen på kvällen och som har jätte svårt för att somna!

• Enniie

Sexhundra: typ ja! Sitter i glor på film medans övriga familjen sover sött.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012