sexhundra skrev 2012-01-03 16:15:31 följande:
Ni verkar så lugna allihopa! Idag är jag orolig!! Jag tycker mina symtom har minskat och så har jag hängt upp mig på att jag inte har nått illamående, men jag vet att det är olika! Och så har jag haft skit ont i magen!! Jag blöder inget men har läst lite om MA så är mest det jag oroar mig för. Hur vanligt är det egentligen?
Jag tror inte att du behöver vara orolig, men om oron inte släpper så kan det vara lugnande att ringa barnmorskan och ventilera sina tankar och känslor. De har ju erfarenheten och hjälper dig hur du ska gå tillväga.
Vad är det för typ av smärta i magen du har? Var sitter den? Det är inte vanlig växtvärk du har då? Bebisen växer mycket hos dig nu (visst är du i vecka 6?). Från v.5 till vecka 6 så växer den från någon mm till ca 7 mm, så det är inte konstigt om det känns lite i magen.
Jag kommer att ringa till barnmorskan om jag känner mig orolig för något. Sedan kan man ju inte gardera sig för allt, men jag tror att det är bra att försöka slappna av och undvika att läsa alla hemskheter som kan hända. Jag vet att jag själv har svårt att hålla mig från att läsa om alla risker och tecken på missfall och så blir man superuppmärksam och blir sressad istället för att utgå från att allt förmodligen kommer att gå bra. Jag försöker undvika sådan läsning, även om det är svårt ibland.
Jag hoppas att din värk i magen bara är bebis som växer och tar plats

Men ring BM om du inte blir av med oron.
Kramar