• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • ZooZoo
    sexhundra skrev 2012-01-03 16:15:31 följande:
    Ni verkar så lugna allihopa! Idag är jag orolig!! Jag tycker mina symtom har minskat och så har jag hängt upp mig på att jag inte har nått illamående, men jag vet att det är olika! Och så har jag haft skit ont i magen!! Jag blöder inget men har läst lite om MA så är mest det jag oroar mig för. Hur vanligt är det egentligen?

Jag tror inte att du behöver vara orolig, men om oron inte släpper så kan det vara lugnande att ringa barnmorskan och ventilera sina tankar och känslor. De har ju erfarenheten och hjälper dig hur du ska gå tillväga. Glad

Vad är det för typ av smärta i magen du har? Var sitter den? Det är inte vanlig växtvärk du har då? Bebisen växer mycket hos dig nu (visst är du i vecka 6?). Från v.5 till vecka 6 så växer den från någon mm till ca 7 mm, så det är inte konstigt om det känns lite i magen. 

Jag kommer att ringa till barnmorskan om jag känner mig orolig för något. Sedan kan man ju inte gardera sig för allt, men jag tror att det är bra att försöka slappna av och undvika att läsa alla hemskheter som kan hända. Jag vet att jag själv har svårt att hålla mig från att läsa om alla risker och tecken på missfall och så blir man superuppmärksam och blir sressad istället för att utgå från att allt förmodligen kommer att gå bra. Jag försöker undvika sådan läsning, även om det är svårt ibland.

Jag hoppas att din värk i magen bara är bebis som växer och tar platsHjärta  Men ring BM om du inte blir av med oron.

Kramar

• Madde03

Jag hoppar gärna in här. Är i vecka sex idag (5+0) och plussade första gången för en vecka sedan. Kan inte tro att det är sant. Första barnet och första försöket. Jag hade aldrig vågat hoppas på att det skulle gå så fort så nu är jag ganska orolig att det inte ska hålla sig. Vi är i Thailand på bröllopsresa nu så hela situationen känns väldigt konstig. Men vi är så klart väldigt glada :) grattis till alla andra! Särskilt ni som fått kämpa så länge

• sophiejennifer

Fick göra VUL idag, det visade sig att det var någon infektion så jag fick äta en aborttablett och slipper förhoppningsvis skrapning. Får väl hoppas på en vårbebis 2013 istället. Tack för stödet idag. All lycka till er.

• AngelinFear

Jag som inte är så bra på de här, men är de så att när man räknar veckor + dagar så är man en vecka efter de... Som t.ex mig själv, jag är 4+3 idag - betyder de att jag är i vecka 5 då?

• Eddies

nu fick jag svar på min enorma växt värk, går snart in i v 6 och har grotesk växtvärk, den växer nog galet mkt där inne :D

• ZooZoo
    AngelinFear skrev 2012-01-03 17:53:55 följande:
    Jag som inte är så bra på de här, men är de så att när man räknar veckor + dagar så är man en vecka efter de... Som t.ex mig själv, jag är 4+3 idag - betyder de att jag är i vecka 5 då?

Ja, precisGlad

Det talar om att du har gått 4 hela veckor och 3 dagar = inne i vecka 5Glad  
  • Smurfan87

Edd: Vet hur du känner dig är 5+2 och det känns som fruktansvärd mensvärk hela tiden! Växer som sjutton :D

Angelin: ja är du som tex ja 5+2 så är jag i v 6

• LöjligaFamiljen

Åh!! Denna trötthet gör mig galen!!! Vilade idag då tvillingarna sov middag och nu är det soffläge resten av kvällen som gäller... Orkar inte ta för mig någonting. Det värsta är att jag har en tenta till veckan som ja måste läsa till...

• ZooZoo
    sophiejennifer skrev 2012-01-03 17:50:08 följande:
    Fick göra VUL idag, det visade sig att det var någon infektion så jag fick äta en aborttablett och slipper förhoppningsvis skrapning. Får väl hoppas på en vårbebis 2013 istället. Tack för stödet idag. All lycka till er.

Jag beklagarRynkar på näsan Så tråkigt

Jag håller tummarna för att du snart är gravid igen!

Kram  
  • AngelinFear
    sophiejennifer skrev 2012-01-03 17:50:08 följande:
    Åh vad tråkigt :(

Bättre lycka nästa gång! :D 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012