• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Enniie

Emsblogg: jag beklagar verkligen, men varför gör du reklam för din blogg? Och här?

• ZooZoo
    MiaMy skrev 2012-01-03 14:56:11 följande:
    Grattis!
    Dessa symptom och antal veckor stämmer även på mig :)  Det är vårt första barn också!
    Jag bokade tid för inskrivning idag, fick en tid den 20/1. Jag vet inte vad allt det innebär, hon sa inte så mycket om vad som skulle göras då, och man vet ju inte riktigt vad man ska fråga efter när det är första gången. Men det är spännande detta!!!

Jätteroligt att följa denna tråd och er alla som skriver här, och som är i samma situation som en själv :)

Tack{#emotions_dlg.flower}
    Grattis till er också!Skrattande

Jag var på väg att ringa för inskrivning idag, men gör det nog i nästa vecka istället. Har inte vetat riktigt vart man ska ringa, men efter lite googling så verkar det luta åt att det blir "Hjärtat" i uppsala. Någon som vet om de är trevliga och kompetenta där?  Hur valde du vilken MVC du skulle gå till?

Jag har förstått att det är olika från landsting till landsting om vad som "ingår" i undersökningarna/kontakten med MVC. Jag håller tummarna för att man får ett VUL innan vecka 12 iaf. Vill så gärna se att det finns något där inneDrömmerHjärta

Just det, glömde 2 saker som jag har som symtom: kissnödig på nätterna (vaknar 1-2 ggr/natt för att kissa) samt att jag har sovit lite dåligt.     
  • MiaMy
    ZooZoo skrev 2012-01-03 15:22:49 följande:
    Tack{#emotions_dlg.flower}
    Grattis till er också!Skrattande

Jag var på väg att ringa för inskrivning idag, men gör det nog i nästa vecka istället. Har inte vetat riktigt vart man ska ringa, men efter lite googling så verkar det luta åt att det blir "Hjärtat" i uppsala. Någon som vet om de är trevliga och kompetenta där?  Hur valde du vilken MVC du skulle gå till?

Jag har förstått att det är olika från landsting till landsting om vad som "ingår" i undersökningarna/kontakten med MVC. Jag håller tummarna för att man får ett VUL innan vecka 12 iaf. Vill så gärna se att det finns något där inneDrömmerHjärta

Just det, glömde 2 saker som jag har som symtom: kissnödig på nätterna (vaknar 1-2 ggr/natt för att kissa) samt att jag har sovit lite dåligt.     
    Tack! :)
    Jag ringde till Barnmorskemottagningen i min stad, samma ställe som jag fått p-piller-recept ifrån osv. Jag tänkte inte ens på att det kanske  finns andra alternativ, men det kanske finns...?

Jag har inte känt av nån extra kissnödighet än, och jag sov nästan 12 timmar inatt. Men det kanske ändras...

Är ledig denna vecka från jobbet, men jag undrar hur det ska gå nästa vecka! Hur ska jag kunna hålla mig från att berätta? Man vill ju bara säga det åt alla, men vågar inte...

Jag kan fortfarande inte fatta att det finns något extra inne i min mage :D
  • ZooZoo
    MiaMy skrev 2012-01-03 15:30:36 följande:
    Tack! :)
    Jag ringde till Barnmorskemottagningen i min stad, samma ställe som jag fått p-piller-recept ifrån osv. Jag tänkte inte ens på att det kanske  finns andra alternativ, men det kanske finns...?

Jag har inte känt av nån extra kissnödighet än, och jag sov nästan 12 timmar inatt. Men det kanske ändras...

Är ledig denna vecka från jobbet, men jag undrar hur det ska gå nästa vecka! Hur ska jag kunna hålla mig från att berätta? Man vill ju bara säga det åt alla, men vågar inte...

Jag kan fortfarande inte fatta att det finns något extra inne i min mage :D

I uppsala verkade det finnas lite alternativ, men "Hjärtat" fångade mitt intresse. Det skiljer sig säkert från stad till stad. Har du redan en kontakt där så blir det ju jättebra (förusatt att du trivs med personalen då ) Själv har jag inte ätit p-piller på 4 år, så jag har inte haft någon sådan kontakt på ett tag.

De på jobbet är ingen fara för mig att hålla mig ifrån att berätta förFlört Det jobbar bara massa gubbar därTungan uteDäremot så har jag svårt att låta bli att säga något till mammaHjärta Jag vet att hon kommer att bli såååå glad, samtidigt så vill jag vara lite hemlig och inte avslöja något förrens de "fruktade" 12 veckorna har gått.  

Jag har inte heller fattat att det är en liten i magen. Var tvungen att ta ett test i går bara för att se att det fortfarande var positivt och om det blivit starkareSkäms  
  • Kaksmulan1

Tror man får känna av läget lite, välja vem man berättar för u början. Min mamma vet, hon har varit delaktig hela resan och skulle nått hända så är det henne jag skulle gråta ut hos, så det känns bra att hon vet. På mitt jobb kommer jag berätta nästa vecka när jag börjar jobba igen, finns vissa saker jag inte bör göra på jobbet från och med nu så det är bara att bekänna färg, berättade lika tidigt förra gången. Sen är vi ett litet arbetsteam så samma sak där, skulle det värsta hända så är det bra att ha deras stöd.

• N1987

Vad kul att vi blir fler! Välkommen alla nya! Glad

Här har man gått och blivit sjuk.. Sitter med feber och ont i halsen och är toksnuvig. Tror ni det är farligt för bebisen?

Idag har jag och sambon diskuterat massa bebissaker! Typ om vi vill veta kön och sånt.. Känns så overkligt. Det har vi aldrig gjort tidigare trots att jag varit gravid ett antal gånger och fått MF men då har vi alltid känt på oss att något är knasigt med tanke på svaga graviditetstest osv..

Hur mår ni idag tjejer?

• sexhundra

Ni verkar så lugna allihopa! Idag är jag orolig!! Jag tycker mina symtom har minskat och så har jag hängt upp mig på att jag inte har nått illamående, men jag vet att det är olika! Och så har jag haft skit ont i magen!! Jag blöder inget men har läst lite om MA så är mest det jag oroar mig för. Hur vanligt är det egentligen?

• MiaMy

Jag har också berättat för min mamma.
    Jag gjorde det positiva grav.testet på nyårsaftons morgon, så vi var även tvungna att berätta för svärfar och hans respektive, då vi firade nyåret där. Eller, jag sa bara att jag kör alkoholfritt ikväll, och då sa de "Grattis"! :) Det är som om folk anar...

På mitt jobb är vi också ett litet och sammansvetsat arbetslag, och därför är det så svårt att inte berätta! Men jag vill helst vänta tills 12 veckor gått. Tror dock att de kommer att ha sina aningar...

Ja jag är nöjd med BM-mottagningen här så jag kör på det.

Jag blev gravid på första försöket så det är nog därför det är svårt att tro också. Har ju läst om så många som försökt länge och som kämpar för detta...

• entrea
    Längtar 83 skrev 2012-01-03 12:50:35 följande:
    Hej! Jag är ny här i tråden. Plussade i morse på bim -2, sååå glad. Detta är vårat första riktiga försök så vågar knappt tro att det är sant. Enligt FL har jag bf 12 september. Hoppas nu bara den lill* vill stanna där, man är ju lite orolig när man ser fram emot det så väldigt mycket. Hoppas få följas åt med er
    Hihi, då har vi samma BIM och samma BF... Jag plussade också i morse Grattis till dig!
  • Kaksmulan1

Sexhundra. Jag är lugn för att jag vet att det är inte jag som avgör detta. Det blir va det blir. Ta en dag i taget och njut av att idag är du gravid! Vi kan ändå inte påverka vad som händer imorgon. Och illamående. Jag mådde illa i 48 timmar i v.6 med sonen, det va allt. Så stressa inte upp dig på vad alla andra känner, lita på ditt test och njut dom sagt, det kommer gå bra.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012