MiaMy skrev 2012-01-03 15:30:36 följande:
Tack! :)
Jag ringde till Barnmorskemottagningen i min stad, samma ställe som jag fått p-piller-recept ifrån osv. Jag tänkte inte ens på att det kanske finns andra alternativ, men det kanske finns...?
Jag har inte känt av nån extra kissnödighet än, och jag sov nästan 12 timmar inatt. Men det kanske ändras...
Är ledig denna vecka från jobbet, men jag undrar hur det ska gå nästa vecka! Hur ska jag kunna hålla mig från att berätta? Man vill ju bara säga det åt alla, men vågar inte...
Jag kan fortfarande inte fatta att det finns något extra inne i min mage :D
I uppsala verkade det finnas lite alternativ, men "Hjärtat" fångade mitt intresse. Det skiljer sig säkert från stad till stad. Har du redan en kontakt där så blir det ju jättebra (förusatt att du trivs med personalen då
) Själv har jag inte ätit p-piller på 4 år, så jag har inte haft någon sådan kontakt på ett tag.
De på jobbet är ingen fara för mig att hålla mig ifrån att berätta för
Det jobbar bara massa gubbar där
Däremot så har jag svårt att låta bli att säga något till mamma
Jag vet att hon kommer att bli såååå glad, samtidigt så vill jag vara lite hemlig och inte avslöja något förrens de "fruktade" 12 veckorna har gått.
Jag har inte heller fattat att det är en liten i magen. Var tvungen att ta ett test i går bara för att se att det fortfarande var positivt och om det blivit starkare