• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • anirahtak

Har bokat kub-test nu så den 21/2 kommer vi att göra vårt första ul!! Här får man ju bara rul så det känns skönt att vi kommer att få se så allt är okej liiite tidigare iaf! Men 2000kr kostar det..phew..

• N1987
    LöjligaFamiljen skrev 2012-01-03 18:47:01 följande:
    Blä! Illamåendet har verkligen slagit till ordentligt nu. Har knappt mått illa i de tidigare grav men nu ikväll ligger jag här på soffan och vågar knappt röra mig... :/

Konstigt att det kommer på kvällarna och inte på mornarna...
    Samma här.. Mitt kommer också på kvällarna verkar det som.. :/
  • Eddies

kvällarna är värst, med växtverk osv. för mig me !!  morgonen är helt ok
    men ja e hungrig hela tiden, och sugen på nåt, jämt !

• N1987
    Eddies skrev 2012-01-03 19:34:59 följande:
    kvällarna är värst, med växtverk osv. för mig me !!  morgonen är helt ok
    men ja e hungrig hela tiden, och sugen på nåt, jämt !
    jag är också superhungrig men jag läser överallt att man inte ska "äta för två" utan kanske bara någon frukt mer om dagen.. Men varför i hela friden är jag då så hungrig hela tiden och ska man bara ignorera det? :P
  • AngelinFear

Något som vet bättre än mig och kan svara på två frågor jag gått och grundat på ett tag...?

1: Kan man ha sex när man är gravid?
    Har hört av vissa att de är okej, och av andra att de kan leda till infektion de första två månaderna...

2: Måste man använda kondom vid sex när man är gravid?
    Har försökt kolla efter svar, men hittar ingenstans något svar på de :/ 

• ZooZoo
    AngelinFear skrev 2012-01-03 19:47:49 följande:
    Något som vet bättre än mig och kan svara på två frågor jag gått och grundat på ett tag...?

Har hört av vissa att de är okej, och av andra att de kan leda till infektion de första två månaderna...

Jag har hittills haft sex som vanligt. Har inte reflekterat över att det inte skulle gå om man bara har lusten. Det enda jag har hört är att slemhinnorna kan vara sköra och känsliga så man kanske får en liten blödning, inget farligt, men att man kanske tar det lite lugnare om man får ont eller blöder av samlag.
  • N1987
    AngelinFear skrev 2012-01-03 19:47:49 följande:

Jag som haft flera MF kommer absolut inte ha det de första månaderna.. Annars är det okej, vad jag har hört :)
  • N1987

Jag har en liten undran.. Jag är ju i v. 4+0 idag (alltså v. 5) När jag läser om vad som händer under de olika graviditetsveckorna, ska jag då läsa under v. 4 eller v. 5? :)

• AngelinFear
    ZooZoo skrev 2012-01-03 19:50:59 följande:
    Jag har hittills haft sex som vanligt. Har inte reflekterat över att det inte skulle gå om man bara har lusten. Det enda jag har hört är att slemhinnorna kan vara sköra och känsliga så man kanske får en liten blödning, inget farligt, men att man kanske tar det lite lugnare om man får ont eller blöder av samlag.
    Tack för svaret, nu är de bara andra frågan som återstår! :)
  • Frokenpilla

Hej!

Har inte varit aktiv i tråden direkt, men läser varje dag :)

Är det någon mer vars mage ballat ur fullständigt?! måste skita varedna gång jag ätit eller smuttat 2 munnar kaffe. Får extrem magknip och sen måste jag skita..! ursäkta detaljerna ;)

Har också mycket "mensvärk" så ont ibland s jag står dubbelvikt..vilket oroar mig. Men hade man inte haft det så hade man väl nojjat för det med.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012