• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • LöjligaFamiljen

Oljorna kanske hjälper lite. Men annars är bristningarna hormonella... :/

Dock har jag haft tur och inte fått en enda, inte ens då jag väntade tvillingarna. Smörjde aldrig in mig med någon olja..

• ettplusett

Man får helt enkelt hålla tummarna. Men jag har gått upp några kilo för 1-2 år sedan och fått bristningar av det bara. I puberteten, när mina bröst började att växa, kallades dem för solar ;p

• kavajen

Är det bara jag som har svullen mage? Den är enorm :-/ visst, det är jättemysigt, men kan ju bli lite svårt att dölja den om den ska vara stor reda nu! Vill helst inte att alla ska veta om det eftersom jag bara är i v.5.. (vecka 6 imorgon! )

• StarStruck

Jag kanske är knäpp men jag tror på "täcken". Förut gick jag in i badrummet och skulle kolla en grej så tittade jag mig i spegeln. Två ögon fransar hade ramlat så jag hade en under varje öga. Nu ssitter jag i soffan och käkar godis. Jag tar ett papper och skrynklar ihop det och kastar i väg det, det hamnar i en ljuslyckta som står rätt långt bort utan att jag ens siktade, det hände 2 gånger i rad. Jag tar det som täcken om tvillingar, haha:P En annan sak är att när mina systrar blev gravida så sa jag redan från början att min äldsta skulle få en tjej och den näst äldsta en pojke, och visst var det så. Men med mig känns det inget starkare åt något håll. Yeah, i'm a nut case, men ändå!

• N1987
    LöjligaFamiljen skrev 2012-01-03 21:44:15 följande:
    Oljorna kanske hjälper lite. Men annars är bristningarna hormonella... :/

Dock har jag haft tur och inte fått en enda, inte ens då jag väntade tvillingarna. Smörjde aldrig in mig med någon olja..
    Inte ens med tvillingar?! Jösses vad skönt det måste varit att slippa det i alla fall, jag kan tänka mig att det är en hel del annat som är jobbigt när man väntar tvillingar ;)
    Hoppas man har lika tur som dig.
  • Eddies
    kavajen skrev 2012-01-03 21:48:19 följande:
    Är det bara jag som har svullen mage? Den är enorm :-/ visst, det är jättemysigt, men kan ju bli lite svårt att dölja den om den ska vara stor reda nu! Vill helst inte att alla ska veta om det eftersom jag bara är i v.5.. (vecka 6 imorgon! )
    jag är me i vecka 5. vecka 6 på lördag !! den är gigantisk, ser ut att vara i 4e månaden känns det som. altså den är svullen och eftersom jag har så pass mkt växtvärk så slappnar jag av i den och kan inte dra in den...

jag är så smal från början så minsta lilla svullnad syns... när jag har mens brukar jag se gravid ut, och nu är jag gravid och ser gravid ut, men aldeles för tidigt hahah :D

du är inte ensam, vi får låtsas som att vi har gasig mage hehe
  • N1987
    StarStruck skrev 2012-01-03 21:53:25 följande:
    Jag kanske är knäpp men jag tror på "täcken". Förut gick jag in i badrummet och skulle kolla en grej så tittade jag mig i spegeln. Två ögon fransar hade ramlat så jag hade en under varje öga. Nu ssitter jag i soffan och käkar godis. Jag tar ett papper och skrynklar ihop det och kastar i väg det, det hamnar i en ljuslyckta som står rätt långt bort utan att jag ens siktade, det hände 2 gånger i rad. Jag tar det som täcken om tvillingar, haha:P En annan sak är att när mina systrar blev gravida så sa jag redan från början att min äldsta skulle få en tjej och den näst äldsta en pojke, och visst var det så. Men med mig känns det inget starkare åt något håll. Yeah, i'm a nut case, men ändå!
    Det var lite gulligt tycker jag.. Hoppas det är tvillingar, om du nu önskar det så klart :)
  • Eddies
    Alicias skrev 2012-01-03 20:38:20 följande:
    Är också i veck a 5+2 idag. Igår kväll när jag låg i sängen hade jag mensvärks känsla i ryggslutet. Har även haft det lite i magen ibland. Speciellt dagarna innan bim. Är det så växtvärk känns?
    ja jag har växtvärk.. och de känns som dov mensvärk, inte jätte kraftig men litegrann och lite i ryggen.. men det är olika för alla. kallar de väl molvärk man känner att det drar där i magen hela tiden :) vissa känner det inte alls, jag verkar känna av de hela tiden :P
  • N1987

Men jösses tjejer!! Jag drog just upp tröjan och kollade mig i spegeln efter att jag läst eran konversation om svullna magar. Den är ju skitstor! Jag ser verkligen gravid ut :P

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012