• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • entrea
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-03 10:01:45 följande:

hej hej. jag hoppar gärna på här. fick fin fint plus idag, BIM +6, har inte testat tidigare utan avvaktat lite. BF 7/9-12 verkar det som.. ska läsa igenom tråden nu och bekanta mig lite med er Glad
    själv är jag 35 år, bor i göteborg, och detta blir vårt 2:a barn, har en pojk född i mars -10.
    Hej, hej, jag är också 35 och bosatt i Götet
  • Kaksmulan1

N1987. Va gott! Har ju sett dig av och till i trådar sen i somras, så himla glad för din skull. Har för mig att vi hade lite samma resa, jag hade en september tråd, fast under nicket Ekloffen (fick mitt konto raderat pga datastrul) gott att ni kan glädjas åt detta lilla mirakel och planera. Så, vad blir det för tester då? Kom ni överrens?

• Ducky
    Alicias skrev 2012-01-03 13:21:15 följande:
    Ja, jag tycker det är lite märkligt!

Jag ringde för att få tid för inskrivning och då sa tjejen jag pratade med att det blir i slutet av januari och att jag år göra UL hos någon annan någon gång i februari för det kunde inte de göra.

Så jag ringde direkt till en ultraljudsklinik här i Stockholm  och  hon bokade in mig nästa vecka utan problem. Är i vecka 5+1 idag och hon tyckte det var bäst att vänta tills jag är i vecka 6+ för att man lite mer säkert ska kunna se någonting. 
    Får jag fråga till vilken ultraljudsklinik du ringde? Jag vill också göra ul : )
  • entrea
    N1987 skrev 2012-01-03 16:12:54 följande:
    Vad kul att vi blir fler! Välkommen alla nya! Glad

Här har man gått och blivit sjuk.. Sitter med feber och ont i halsen och är toksnuvig. Tror ni det är farligt för bebisen?

Idag har jag och sambon diskuterat massa bebissaker! Typ om vi vill veta kön och sånt.. Känns så overkligt. Det har vi aldrig gjort tidigare trots att jag varit gravid ett antal gånger och fått MF men då har vi alltid känt på oss att något är knasigt med tanke på svaga graviditetstest osv..

Hur mår ni idag tjejer?
    En förkylning är ingen fara för bebisen...den ligger väl skyddad därinne, så du kan vara lugn

De enda symptom jag har ännu är molande värk i magen och att jag är törstig... Bara att invänta, är ju trots allt bara på BIM-2
  • N1987
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-03 16:27:11 följande:
    N1987. Va gott! Har ju sett dig av och till i trådar sen i somras, så himla glad för din skull. Har för mig att vi hade lite samma resa, jag hade en september tråd, fast under nicket Ekloffen (fick mitt konto raderat pga datastrul) gott att ni kan glädjas åt detta lilla mirakel och planera. Så, vad blir det för tester då? Kom ni överrens?
    Men heej! Dig minns jag absolut och tack för grattiset! Himla glad för din skull också, visst är det underbart? Men nu är jag som sagt lite orolig över att vara sjuk och att det ska vara farligt för den lill*...
    Vi kom överens om att vi går på alla UL tillsammans och att vi båda gärna vill veta könet, sen diskuterade lite hur vi ska göra med det tilltänkta barnrummet och när vi ska köpa barnvagn och sånt.
    Hur mår du?
  • entrea

Hippomamsen: Jag bor en liten bit utanför, så det blir nog den lokala här Har inte hunnit tänka så långt. Det känns så overkligt ännu.. Själv då?

• Smurfan87

Jag är också jätte förkyld men vad jag hittat så ska det inte påverka. Bara om du får feber över 38-39 grader. Kan bli fel i utvecklingen då precis som när man badar för varmt. Då får man använda paracetamol tabletter typ Alvedon vid feber annars ska man undvika sånt i största mån :)

• N1987
    entrea skrev 2012-01-03 16:28:54 följande:
    En förkylning är ingen fara för bebisen...den ligger väl skyddad därinne, så du kan vara lugn

De enda symptom jag har ännu är molande värk i magen och att jag är törstig... Bara att invänta, är ju trots allt bara på BIM-2

Åh, det var skönt att höra! Jag ska nog ändå vara hemma från jobbet imorgon och vila upp mig då jag har ett väldigt fysiskt krävande jobb..
    Jag har också känt mig mycket mer törstig idag.. Skrattande

• N1987
    Smurfan87 skrev 2012-01-03 16:31:44 följande:
    Jag är också jätte förkyld men vad jag hittat så ska det inte påverka. Bara om du får feber över 38-39 grader. Kan bli fel i utvecklingen då precis som när man badar för varmt. Då får man använda paracetamol tabletter typ Alvedon vid feber annars ska man undvika sånt i största mån :)
    Okej, okej. Jag har tagit en alvedon idag men försöker att inte pilla i mig allt för mycket sånt heller.. :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012