• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • sexhundra

Är det nån som bor i Kalmar län här?

• anirahtak
    saralisa skrev 2012-01-04 12:33:50 följande:
    Idag fick jag ett plus  Jag har känt på mig det ett tag, trots att det är första gången. Har inget att jämföra med då det är första graviditeten, men jag har aldrig varit så väldigt öm i brösten som jag är nu eller haft "mensvärk" utan att få mens! Jag är verkligen överlycklig! Hoppas nu bara att allt går vägen  Min mamma hade ett missfall i V 12 innan hon fick mig. Har hört någonstans att sådant där är ärftligt? Det brukar väl sägas att "så som din mamma hade det kommer du att ha det"? Om man ändock skall gå händelserna i förväg så är mitt BF 10 el. 11 september, så denna forumtråd är ju höst intressant

Gratis och välkommen! :)
  • anirahtak
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 12:35:18 följande:
    Katharina. Var förbi min BM igår och hon sa att jag kunde boka kub när jag ville, kunde tom vänta tills inskrivningssamtalet i februari. Men tror nog jag ringer och bokar om 2-3 veckor, så får man större möjlighet att välja tid. Måste bara övertala mannen att betala 1500 så jag får göra det på barnmorskegruppen, har ju rätt till gratis kub på sjukhuset pga min ålder men vill inte gå till sjukhuset.
    Nej, det förstår jag, vi gjorde likadant. Det skulle ha varit billigare att göra det på sjukhuset (kan hända att det är rul jag tänker på nu) men vi tyckte ju så bra om vår barnmorska och lokalerna där, så vi betalade också..
  • MiaMy

Jag hade ont i magen igår när jag skulle gå och lägga mig, kunde inte somna på några timmar... Det kniper både på mitten och i båda sidorna. Det verkar bli värre om kvällarna, såg att någon annan också märkt det.

Någon som vet hur länge denna "växtvärk" håller på? Tungan ute Är i v. 4+4 nu tror jag.

• saralisa
    N1987 skrev 2012-01-04 12:36:32 följande:
    Grattis isa84 och saralisa! Välkomna till tråden, vi har ju samma BF! Vad är ni i för vecka nu? :)
    Tack!! Jag tror att jag är i V 4+1. Hade senaste mens den 4/12-11 och min menscykel är på 30 dagar. Enl. graviditetskalendern här på FB och barnmorskan är jag dock i V5..? Fortfarande så nytt alltihop, inte riktigt hunnit smälta det hela och ta reda på mer! Men nu tror jag att jag är jag på god väg :)

Tack Hippomammsen för att du lindrar min oro ang. missfall Hjärta
  • Kaksmulan1

Saralisa, så lite så. Och det är så man räknar, du är 4 fullgångna veckor + 1 dag då är du i femte veckan, så tisdag nästa vecka är du 5+0 och då i v. 6 osv...

• LyckligFru
    Enniie: Ja återstår att se men vi ska hoppas på så lite krämpor som möjligt. Jobbigt att ha så mycket förvärkar eller hur upplevde du det? jag hade väldigt lite förvärkar i mitt tycke.

colan84: ja det blir ju rätt tätt :) men det kommer nog gå bra med orken ska du se man får göra sitt bästa men är man mycket trött o mår illa så kan det ju nog kännas tungt men man får tänka att det inte är för alltid :)
    Skönt att du hade en lätt graviditet, det hade nog jag med.. eller den var väl sådär som jag hade tänkt mg, mådde lite illa och var trött de 3 första månaderna.
    Dottern har ända sedan hon föddes sovit bra om nätterna och sover nu från 20.00 - 09.00 så sova på natten får jag göra så här har hon sovit från ungefär 6-7 månader när hon slutade äta på nätterna. Dagtid sover hon 2-3 timmar.

Angelinfear: ja olika sidor räknar tydligen olika :/ 

katharina: ja tänk hur olika den kan vara? jag kände nog mycket mer i fösta än nu, då visste jag verkligen innan jag testa att jag var gravid, det gick liksom inte att ta miste på, den här gången testa jag för att magkänslan sa att jag nog kunde vara gravid... det är först nu som jag kan känna lite av det men det är ju så tidigt så det hinner komma än som det gjorde sist. 

Angående KUB så vet jag inte ännu, gjorde inte det sist men jag har lite betänketid ännu så får se.

www.danielaback.nu ♥ Mathilda 9.3.2011 ♥
  • Smurfan87

Sexhundra: jag bor i Kalmar län

Saralisa: man säger att man är har påbörjat v 5 när du är 4+ :D

• anirahtak

Ang. gravidförsäkring som någon skrev om så har jag tecknat Länsförsäkringars plusförsäkring nu. Förra gången hade jag Trygghansa och tog nog den dyrare försäkringen då också, men nu har vi alla försäkringar hos Länsförsäkringar så det blev enklast att fortsätta med dem. Den är nästan 400kr billigare än Trygghansa också men innehåller i princip samma sak, så det blir nog bra..

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012