• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • anirahtak
    Hbg33 skrev 2012-01-04 13:30:02 följande:
    Får jag bara fråga: Vad är det som gör att man behöver en sån försäkring. På vilket sätt kan den hjälpa en. Jag är helt ny på detta och tar tacksamt emot några tips kring detta :)
    Man måste inte ha en försäkring och man kanske inte behöver en heller, men det kan man j aldrig veta på förhand.. man kan välja mellan gratisförsäkringar som har ett grundskydd och betalförsäkringar som ger lite mer.. Ska försöka lägga in en jämförelse nedan med Länsförsäkringar (överst) och Trygghansa (underst)..
  • anirahtak

Äh bilderna verkar vara för stora..

• saralisa
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 13:01:11 följande:
    Saralisa, så lite så. Och det är så man räknar, du är 4 fullgångna veckor + 1 dag då är du i femte veckan, så tisdag nästa vecka är du 5+0 och då i v. 6 osv...
    Åhh, nu har jag fått kläm på det Skrattande Tackar åter igen!
  • saralisa
    N1987 skrev 2012-01-04 14:26:24 följande:
    Då är vi exakt lika långt gångna också och jag såg att du redan fått svar på det där angående att 4+1=v.5. Det är en hel värld att sätta sig in i :)
    Ja, verkligen! En hel vetenskap är det Tungan ute Men himla roligt!! Jag har längtat så efter detta! För tre år sedan började jag längta efter barn, men det är först nu som mannen min släppt till Förvånad Tog sig på första försöket, så jag var banne mig redo Flört
  • anirahtak
    saralisa skrev 2012-01-04 15:58:57 följande:
    Åhh, nu har jag fått kläm på det Skrattande Tackar åter igen!
    Fast något jag tycker är förvirrande är att alla sidor verkar köra med olika system.. Alltså när man vill läsa om vad som händer i ens vecka.. Vissa sidor menar att jag n är i v.5 eftersom jag är i 5+1, medan andra sidor ska jag läsa om vad som händer i v.6..väldigt förvirrande..:)

Man ÄR ju i v.6 om man är i 5+1 men vissa sidor verkar inte has fattat det..:)
  • Smurfan87

jag har fem appar på iphonen och jag tror typ alla dessa har olika uträkningar och vilken vecka man är i...jätte irriterande 

• saralisa
    anirahtak skrev 2012-01-04 16:03:34 följande:
    Fast något jag tycker är förvirrande är att alla sidor verkar köra med olika system.. Alltså när man vill läsa om vad som händer i ens vecka.. Vissa sidor menar att jag n är i v.5 eftersom jag är i 5+1, medan andra sidor ska jag läsa om vad som händer i v.6..väldigt förvirrande..:)

Man ÄR ju i v.6 om man är i 5+1 men vissa sidor verkar inte has fattat det..:)
    Håller helt med. Olika bud från olika håll!! Jag planerar att hålla huvudet kallt och bara "flyta med". Fast, kanske inte ändå då jag redan planerat att köpa ett digitalt test med veckoindikator Tungan ute
  • anirahtak
    Smurfan87 skrev 2012-01-04 16:07:25 följande:
    jag har fem appar på iphonen och jag tror typ alla dessa har olika uträkningar och vilken vecka man är i...jätte irriterande 
    Eller hur! Jag har också 4 st tror jag men blir bara förvirrad när jag kollar dem eftersom jag är i olika vecka... Jag håller skillnad på sidorna genom att kolla hur lång de säger att embryot är, då vet jag om sidan följer "rätt" eller "fel system" och hoppar en vecka fram eller bak..:)
  • Gabriella85

Jag hoppar också in här! Precis som TS fick vi plus på julafton! Världens bästa julklapp. Vi har en 1 årig dotter och bor på Södermalm i Stockholm. Denna graviditet skedde på 4e försöket.
    BF 3e September! 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012