• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Hej!
    Jag är ny här.
    Jag plussade igår (nyårsafton) och blev helt chockad! Sambon blev nog också förvånad.
    Men nu är vi glada och fnissiga :)
    Det kniper i magen nu och då...

• MiaMy
    Lycklig och glad skrev 2012-01-02 09:42:17 följande:
    Hej! Jag fick den finaste nyårspresent man kan tänka sig! Plus på stickan. BF 7 september... Alltså är jag i vecka 5 eller 6. Kan inte riktigt räkningen än ;) Nu gäller det att hålla tummarna bara!
    Jag fick också beskedet som en nyårspresent :) Blev väldigt chockad och rädd först, hade liksom inte väntat mig det trots att jag visste att det var fullt möjligt. Har funderat på barn länge, men nu när det är PÅ RIKTIGT är det läskigt :D
    Jag tror bi borde vara i v. 5 om jag fattat rätt.

Jag har inte haft andra symptom än stickningar i magen, men igår märkte jag att brösten var ömma och inatt blev jag hungrig! Inbillning?
  • MiaMy
    ZooZoo skrev 2012-01-03 13:18:35 följande:
    Hejsan,

Är också ny här i trådenGlad 
    Jag och fästmannen väntar vårat första barn. Det är helt otroligt vad lycklig man ärSolig Vi har inte berättat för några ännu, det får bli en överraskning i slutet av februari om allt går bra. Vågar inte ta ut något i förskott. Men åh vad jag längtar efter att berätta för mamma!!!

Vad gäller symtom så är det hittills bara synliga blodådror på brösten (som kom väldigt tidigt!) och lite känsliga bröstvårtor, "fylligare" bröst och lite molvärk/knip i magen ibland. Annars mår jag väldigt bra hittills *pepparpeppar*Skrattande   

Är det några här som bor i Uppsala eller i närheten av Uppsala? Glad  Jag är enligt de uträkningar som finns på nätet i vecka 4+4  
    Grattis!
    Dessa symptom och antal veckor stämmer även på mig :)  Det är vårt första barn också!
    Jag bokade tid för inskrivning idag, fick en tid den 20/1. Jag vet inte vad allt det innebär, hon sa inte så mycket om vad som skulle göras då, och man vet ju inte riktigt vad man ska fråga efter när det är första gången. Men det är spännande detta!!!

Jätteroligt att följa denna tråd och er alla som skriver här, och som är i samma situation som en själv :)
  • MiaMy
    ZooZoo skrev 2012-01-03 15:22:49 följande:
    Tack{#emotions_dlg.flower}
    Grattis till er också!Skrattande

Jag var på väg att ringa för inskrivning idag, men gör det nog i nästa vecka istället. Har inte vetat riktigt vart man ska ringa, men efter lite googling så verkar det luta åt att det blir "Hjärtat" i uppsala. Någon som vet om de är trevliga och kompetenta där?  Hur valde du vilken MVC du skulle gå till?

Jag har förstått att det är olika från landsting till landsting om vad som "ingår" i undersökningarna/kontakten med MVC. Jag håller tummarna för att man får ett VUL innan vecka 12 iaf. Vill så gärna se att det finns något där inneDrömmerHjärta

Just det, glömde 2 saker som jag har som symtom: kissnödig på nätterna (vaknar 1-2 ggr/natt för att kissa) samt att jag har sovit lite dåligt.     
    Tack! :)
    Jag ringde till Barnmorskemottagningen i min stad, samma ställe som jag fått p-piller-recept ifrån osv. Jag tänkte inte ens på att det kanske  finns andra alternativ, men det kanske finns...?

Jag har inte känt av nån extra kissnödighet än, och jag sov nästan 12 timmar inatt. Men det kanske ändras...

Är ledig denna vecka från jobbet, men jag undrar hur det ska gå nästa vecka! Hur ska jag kunna hålla mig från att berätta? Man vill ju bara säga det åt alla, men vågar inte...

Jag kan fortfarande inte fatta att det finns något extra inne i min mage :D
  • MiaMy

Jag har också berättat för min mamma.
    Jag gjorde det positiva grav.testet på nyårsaftons morgon, så vi var även tvungna att berätta för svärfar och hans respektive, då vi firade nyåret där. Eller, jag sa bara att jag kör alkoholfritt ikväll, och då sa de "Grattis"! :) Det är som om folk anar...

På mitt jobb är vi också ett litet och sammansvetsat arbetslag, och därför är det så svårt att inte berätta! Men jag vill helst vänta tills 12 veckor gått. Tror dock att de kommer att ha sina aningar...

Ja jag är nöjd med BM-mottagningen här så jag kör på det.

Jag blev gravid på första försöket så det är nog därför det är svårt att tro också. Har ju läst om så många som försökt länge och som kämpar för detta...

• MiaMy
    kavajen skrev 2012-01-03 21:48:19 följande:
    Är det bara jag som har svullen mage? Den är enorm :-/ visst, det är jättemysigt, men kan ju bli lite svårt att dölja den om den ska vara stor reda nu! Vill helst inte att alla ska veta om det eftersom jag bara är i v.5.. (vecka 6 imorgon! )
    Min mage är också svullen, känns alldeles hård ibland! Men än så länge kan jag dölja det med kläderna.

Ikväll har jag och min sambo pratat om vad som händer i min mage :) Han har varit väldigt förkyld och inte riktigt orkat engagera sig, men nu känns det som att han börjar vänja sig vid tanken.

Nån mer som har "växtvärk" i sidan av magen,  typ i äggstockarna/äggledarna? Kniper lite där ibland...
  • MiaMy
    kavajen skrev 2012-01-03 22:05:44 följande:
    Mysigt

Jo jag har växtvärk, i sidan. Ibland blir jag rädd att det är ett utomkved? Men då ska det ju göra SVINONT och blöda massa.. 
    Jag är fortfarande lite chockad, och förstås väldigt glad, så jag "förstår" inte att oroa mig! Det känns som att jag bara går omkring och ler och ser dum ut :D
    Men jag mår bättre av att tro att allt kommer att gå bra.
    Försök du också att inte oroa dig!
  • MiaMy
    kavajen skrev 2012-01-03 22:17:26 följande:
    Lättare sagt än gjort Men jag fattar inte heller riktigt.. Men idag har jag pratat med försäkringskassan om saker, och det kändes så dumt att säga "jag är gravid" haha

Allt är så overkligt, jag ska liksom bli MAMMA! GAAAAHHH!! Det är ju helt underbart!!! (fick ett litet glädje rus) 
    Jag vet, det är INTE så lätt att bara låta bli att oroa sig... Men man får tänka på de många positiva sakerna.

Jaså du har redan pratat med försäkringskassan. Jag läste någonstans att man behövde ett intyg från barnmorskan som man skulle skicka in till dem. Fick du veta något användbart? :)
  • MiaMy
    kavajen skrev 2012-01-03 22:26:14 följande:
    Nej alltså jag ringde bara dit för att veta vad jag får i föräldrarpenning letar lägenhet men vill veta på ett ungefär vart min inkomst kommer ligga, så det var bara en fråga, jag har inte anmält mig dit eller nått sånt än, det gör jag senare
    Okej, då förstår jag Tungan ute

Herregud, kan inte fatta allt detta... Jag surfar hela dagarna och letar efter information om graviditet osv! Kan inte tänka på annat ju Glad Löjligt nästan!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012