Vi som väntar smått i September 2012
Har idag förresten haft mensvärk, så som "växtvärk" tidigare i graviditeten. Är detta förvärkar? En ganska jämn molande värk. Magen blir inte hårdare än vanligt...
Har idag förresten haft mensvärk, så som "växtvärk" tidigare i graviditeten. Är detta förvärkar? En ganska jämn molande värk. Magen blir inte hårdare än vanligt...
Grattis förstis!!!
Hoppas allt ordnar sig Kladdiskaka!
Mitt blodtryck var 120/60 förra gången, vilket BM sa var bra.
Jag ska till BM i eftermiddag igen, och tänkte kräva att de ska ta urinprov på mig. Hon har inte gjort det på länge.
Jag går in i vecka 37 idag! Känns läskigt och spännande på samma gång...
Lyckos alla er som får gå på TUL! Jag har berättat för min BM (två gånger) att nästan alla i min mammas släkt har fått bebisar på ca 5 kg och att jag är orolig för att min bebis också ska vara stor. Hon lyssnar men säger bara att så länge man följer kurvan med magmåttet så är bebis normalstor. Jahapp. Men man är ju ändå orolig...
Grattis till söta Ellie!!
Flax: Jag började jobba idag igen efter semestern. Har tänkt jobba till 22/8, har bf 4/9. Så ungefär som du då. Jag jobbar som lärare men det verkar nu som att jag får hoppa in på fritids eftersom de saknar personal där och jag ändå bara ska jobba 2½ veckor totalt så jag har ju ingen egen klass. Får se hur jag ska orka med det...
Här är det också nåt program som de följer angående besöken, så nu går jag varannan vecka. När jag var utomlands hela juli så missade jag ett besök så då var BM tvungen att boka den med en veckas mellanrum (efter resan) pga något datasystem som inte godkänner färre besök. Jag tycker det låter lite knasigt, men jag går ju gärna oftare på kontroller så det hade jag inget emot.
När det gäller min oro för att barnet ska vara 5 kg när det kommer ut, så känner jag inte heller att min BM lyssnar på mig. Jag vill ju så gärna veta att barnet inte är så stort så det blir en svår förlossning, för isf får de ju gärna sätta igång förlossningen någon vecka tidigare. Men något TUL är det inte tal om så länge man följer kurvan någorlunda. Bläh.
På tal om kommentarer:
Folk kallar mig ofta tjock på skoj, och när jag får såna kommentarer känner jag mig bara stolt! För man SKA ju faktiskt vara tjock när man är höggravid
Jag behöver hjälp med FK. Hur anmäler min sambo sin lön till dem? Han har anmält tillfällig föräldrapenning så han kan nu ansöka om det då bebis kommit, men på "Mina uppgifter" på hans sida står det att hans inkomst är 0 kr. Han har inte fått papper hemskickat fastän han gjorde den första anmälningen 15 juli.
Tack till alla för svar angående FK!
Jag fick lite olika svar.
Jag tror jag ska ringa dit imorgon och fråga. Problemet har varit att det brukar vara ½ timmes kö när man ringer, och så länge kan man ju inte sitta i telefonkö på jobbet.
Idag ska vi till Ikea och handla det sista till vår nya garderob. Bebis verkar se framemot det, h*n sparkar vilt på mina revben... Eller så protesterar h*n
Igår såg vi Batman på bio, och jag var orolig att det skulle bli jobbigt att sitta i 3 timmar, men det gick faktiskt jättebra. Tur det finns platser med extra benutrymme
Skickar en kram till er alla som har det jobbigt just nu! Det är inte många veckor kvar trots allt
Och FijaLija: Du tjatar inte alls, det var ju jag som ställde frågan och då uppskattar jag svar
Var på besök hos BM idag i v. 37+6.
HB: 125
Blodtryck: 110/70
Bebishjärta: 135 slag/min
Blodsocker: 5,0
Sf-mått: 35 cm tror jag (hon sa bara att den växt 1 cm på två veckor) och den ligger på kurvan
Min viktuppgång: 16 kg
Bebis har legat med huvudet ner i en månad nu men vill inte fixera sig. Hoppas h*n inte vänder sig fel nu mer då.
Imorgon räknas min graviditet som fullgången! Helt otroligt!!
Funderar lite på om det här med födelsetid är ärftligt... Alltså att mamma gick två veckor över tiden med mig, så kommer jag då också att gå lika länge? Vill föda i tid, för vill inte ha en jättebebis (vilket också ligger i släkten).
Hej alla!
Angående amning så tror jag att jag tar det som det kommer, hoppas att det ska fungera. Ska man köpa med sig amningsnapp eller får man det på förlossningen/BB? Hur ska man veta storleken på den om det finns olika? Är det på apoteket man köper dem?
Från och med nu är jag MAMMALEDIG! Vad gör man hela dagarna då (om man inte har barn från förr)? Vad hittar ni på för kul?
Det känns helt otroligt att säga att senast nästa månad har vi en bebis. Kan inte tro det... Hur kunde det bli så? Att två blir tre? Herregud
Kram på er!
Någon mer än jag som är hungrig/sugen på mat HELA TIDEN? Klarar inte av att vara hungrig så länge heller förrän jag börjar känna mig svag. Nästan som i början av graviditeten när man var tvungen att få mat helst innan det kurrade i magen.
Nu har vi varit till Familjerätten och skrivit på papper att min sambo är pappa till barnet. Skrev samtidigt på gemensam vårdnad. Var lite nyfiken inför mötet, då det var några här som skrev att de kunde vara otrevliga och ställa pinsamma frågor... Men med oss var de bara trevliga
Grattis Kaksmulan1!
Molly är ett jättemysigt namn
Går in i v. 40 idag!!! Och bebis verkar inte ha bråttom nånstans :P