Inlägg från: saralisa |Visa alla inlägg
  • saralisa

Vi som väntar smått i September 2012

Idag fick jag ett plus  Skrattande Jag har känt på mig det ett tag, trots att det är första gången. Har inget att jämföra med då det är första graviditeten, men jag har aldrig varit så väldigt öm i brösten som jag är nu eller haft "mensvärk" utan att få mens! Jag är verkligen överlycklig! Hoppas nu bara att allt går vägen Förvånad Min mamma hade ett missfall i V 12 innan hon fick mig. Har hört någonstans att sådant där är ärftligt? Det brukar väl sägas att "så som din mamma hade det kommer du att ha det"?
    Om man ändock skall gå händelserna i förväg så är mitt BF 10 el. 11 september, så denna forumtråd är ju höst intressant Flört

• saralisa
    N1987 skrev 2012-01-04 12:36:32 följande:
    Grattis isa84 och saralisa! Välkomna till tråden, vi har ju samma BF! Vad är ni i för vecka nu? :)
    Tack!! Jag tror att jag är i V 4+1. Hade senaste mens den 4/12-11 och min menscykel är på 30 dagar. Enl. graviditetskalendern här på FB och barnmorskan är jag dock i V5..? Fortfarande så nytt alltihop, inte riktigt hunnit smälta det hela och ta reda på mer! Men nu tror jag att jag är jag på god väg :)

Tack Hippomammsen för att du lindrar min oro ang. missfall Hjärta
  • saralisa
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 13:01:11 följande:
    Saralisa, så lite så. Och det är så man räknar, du är 4 fullgångna veckor + 1 dag då är du i femte veckan, så tisdag nästa vecka är du 5+0 och då i v. 6 osv...
    Åhh, nu har jag fått kläm på det Skrattande Tackar åter igen!
  • saralisa
    N1987 skrev 2012-01-04 14:26:24 följande:
    Då är vi exakt lika långt gångna också och jag såg att du redan fått svar på det där angående att 4+1=v.5. Det är en hel värld att sätta sig in i :)
    Ja, verkligen! En hel vetenskap är det Tungan ute Men himla roligt!! Jag har längtat så efter detta! För tre år sedan började jag längta efter barn, men det är först nu som mannen min släppt till Förvånad Tog sig på första försöket, så jag var banne mig redo Flört
  • saralisa
    anirahtak skrev 2012-01-04 16:03:34 följande:
    Fast något jag tycker är förvirrande är att alla sidor verkar köra med olika system.. Alltså när man vill läsa om vad som händer i ens vecka.. Vissa sidor menar att jag n är i v.5 eftersom jag är i 5+1, medan andra sidor ska jag läsa om vad som händer i v.6..väldigt förvirrande..:)

Man ÄR ju i v.6 om man är i 5+1 men vissa sidor verkar inte has fattat det..:)
    Håller helt med. Olika bud från olika håll!! Jag planerar att hålla huvudet kallt och bara "flyta med". Fast, kanske inte ändå då jag redan planerat att köpa ett digitalt test med veckoindikator Tungan ute
  • saralisa
    N1987 skrev 2012-01-04 16:26:43 följande:
    Min man var också rätt seg på att släppa till Skrikandes och för mig tog det sig också på första försöket, det slutade dock i MF men det tog sig i alla fall ;)
    Oj Rynkar på näsan  Hoppas att jag har bättre tur än vad du hade då... HoppasHoppasHoppas att det håller sig!
  • saralisa

Hej alla i väntans tider Skrattande Visst är det fantastiskt spännande att vara gravid?Tungan ute
    Jag har en fundering kring Omega-3, om man skall ta detta eller ej samt om så, vilken sort? Vad tar ni? Vad har ni fått for råd från era barnmorskor,  i denna graviditet eller under era tidigare graviditeter. For mig är det forsta graviditeten så det är mycket att sätta sig in i!!
    Jag har kollat runt lite, här och på andra ställen och jag funderar på att kopa en produkt som kallas Mumomega Pregnancy från iQ Medical. Är det någon av er som har erfarenhet av denna produkt? Ska man kanske bara satsa på att oka intaget av fisk och linfon??? Jag har problem med gallsten så jag kan inte äta notter och fet mat...
    Tacksam for goda råd Flört

• saralisa
    LyckligFru skrev 2012-01-09 15:33:28 följande:
    som gravid ska man undvika preparat som innehåller A-vitamin och i många omega 3 preparat finns just detta men om du hittar någon produkt som är utan så är det fritt fram o om det är omega 3  för gravida borde det ju vara utan, detta råd fick jag iaf under min förra graviditet :)
    Okej, tack for tipset LyckligFru Skrattande Jag skall kontrollera så att de preparat jag koper ej innehåller A-vitamin!!
  • saralisa
    LillyRose skrev 2012-01-10 14:22:08 följande:
    Supersnabb leverans och 150 kr! Är MEGANÖJD!

Vad billigt!! Älskar Lundmyr of Sweden! Har inte vågat köpa nåt än dock. Var hittade du detta til ett så bra pris? Kanske du inte vill avslöja Tungan ute
  • saralisa

LilyRose: Tack! Det mesta var slutsålt dock...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012