• entrea

Vi som väntar smått i September 2012

Hej, hoppar in här i tråden, plussade idag på morgonen, BIM-2... Är sååå himla glad, men fattar det liksom inte än... trodde inte att det skulle ge utslag på testet, men orkade ändå inte vänta tills på torsdag.

BF är 12/9

• entrea
    Längtar 83 skrev 2012-01-03 12:50:35 följande:
    Hej! Jag är ny här i tråden. Plussade i morse på bim -2, sååå glad. Detta är vårat första riktiga försök så vågar knappt tro att det är sant. Enligt FL har jag bf 12 september. Hoppas nu bara den lill* vill stanna där, man är ju lite orolig när man ser fram emot det så väldigt mycket. Hoppas få följas åt med er
    Hihi, då har vi samma BIM och samma BF... Jag plussade också i morse Grattis till dig!
  • entrea
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-03 10:01:45 följande:

hej hej. jag hoppar gärna på här. fick fin fint plus idag, BIM +6, har inte testat tidigare utan avvaktat lite. BF 7/9-12 verkar det som.. ska läsa igenom tråden nu och bekanta mig lite med er Glad
    själv är jag 35 år, bor i göteborg, och detta blir vårt 2:a barn, har en pojk född i mars -10.
    Hej, hej, jag är också 35 och bosatt i Götet
  • entrea
    N1987 skrev 2012-01-03 16:12:54 följande:
    Vad kul att vi blir fler! Välkommen alla nya! Glad

Här har man gått och blivit sjuk.. Sitter med feber och ont i halsen och är toksnuvig. Tror ni det är farligt för bebisen?

Idag har jag och sambon diskuterat massa bebissaker! Typ om vi vill veta kön och sånt.. Känns så overkligt. Det har vi aldrig gjort tidigare trots att jag varit gravid ett antal gånger och fått MF men då har vi alltid känt på oss att något är knasigt med tanke på svaga graviditetstest osv..

Hur mår ni idag tjejer?
    En förkylning är ingen fara för bebisen...den ligger väl skyddad därinne, så du kan vara lugn

De enda symptom jag har ännu är molande värk i magen och att jag är törstig... Bara att invänta, är ju trots allt bara på BIM-2
  • entrea

Hippomamsen: Jag bor en liten bit utanför, så det blir nog den lokala här Har inte hunnit tänka så långt. Det känns så overkligt ännu.. Själv då?

• entrea
    Isa 84 skrev 2012-01-04 07:22:01 följande:
    Hej på er! 
    Jag vill gärna vara med i er grupp... plussade igår på BMI efter 2 års försöka med alla olika hormonbehandlingar, nästa steg var IVF  så jag är så himla glad att det gick innan!!! <3 
    BF 10 september!! 
    Hej och jättegrattis till dig!!
  • entrea
    LyckligFru skrev 2012-01-04 07:56:12 följande:
    Ni som väntar syskon (2,3,4 osv) , hur mår ni? mår ni likadant som tidigare graviditet/graviditeter?
    Jag väntar mitt tredje och än så länge mår jag bra, men jag har inte passerat BIM än, så det är väääldigt tidigt... Imorgon är det BIM. Så jag räknar kallt med att symptomen börjar dyka upp nästa vecka...Har mått jätteilla med båda barnen, så det är väl bara att vänta in Hur mår du själv?
  • entrea

vad är kub-test och från vilken ålder är det gratis?? Har inte hört talas om det innan....:-S

• entrea
    MiaMy skrev 2012-01-04 16:49:05 följande:
    Tack för era svar katharina och smurfen1987!
    Jag tror jag avvaktar till imorgon iallafall och ser hur det verkar då. Man kan ju alltid ringa och kolla då isf. Är bara så konstigt, innan jag blev gravid hade jag aldrig hört att man skulle ha ont i magen! Men då är det väl så... Kan ju hända att det är luft i tarmar också... Jag har inte haft någon blödning och jag kan sitta och gå normalt trots att det kniper Tungan ute
    Hej, jag har också ont. Har haft ont hela dagen i princip och det känns precis som mensvärk. Det onda är när livmodern växer. Det växer mycket så tidigt i graviditeten, så därför känns det. Det var precis likadant med mina två andra barn. Men ring om du är orolig. Man ska inte gå och vara orolig i onödan...
  • entrea
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 15:26:45 följande:
    Carina76. Det är ett prov där man mäter sannolikheten för kromosomavvikelser typ downs syndrom. Man tar blodprov på mamman, gör ett ul på fostret och mäter bla nackspalten och lårbenet och så den faktan, ihop med mammans blodprov och ålder så räknar dom ut sannolikheten att barnet är friskt. Du kan få ett svar på 1:50 som då är ett sämre svar eller 1:25000 som då är jättebra. 35 är åldersgränsen för gratis kub.
    Tack för ditt svar. Jag är ju 35, så då kanske jag blir erbjuden ett sånt test... har aldrig hört talas om det innan...

Bokade tid hos mvc idag och fick frågan om jag var nöjd med att det var mitt tredje barn??!! Precis som om hon tyckte att två barn skulle ha räckt. Konstigt bemötande..men, men..kanske inte var så hon menade.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012