• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • sexhundra

Jag har ett bestämt pojknamn som jag vatt fast vid länge! Tjej är svårare ;)

• AngelinFear
    sexhundra skrev 2012-01-02 00:57:32 följande:
    Jag har ett bestämt pojknamn som jag vatt fast vid länge! Tjej är svårare ;)
    Jag tycker de är svårt för namn till de båda könen när man vill ha ett fint, men unikt namn på samma gång
  • sexhundra

Jo precis! Har en ganska ovanligt pojknamn, men inget tjejnamn

• Enniie

Våra andra barn har alla dubbelnamn, och vi har bara kommit på ett kill och ett tjejnamn. Eller ja, tjejnamnet har jag haft länge. men det är svårt. Ska någon av er ta reda på könet?

• AngelinFear

Jag ska utan tvekan ta reda på könet, är så spänd på om de blir de som jag vill! :)

Själv då, ska du ta reda på de? :) 

• LillyRose
    sexhundra skrev 2012-01-01 23:53:46 följande:
    Jag håller med, dagar går sjukt långsamt! Jag undrar lite om det här med VUL. Får vem som helst be om att göra ett bara för att vara på "säkra" sidan eller måste man ha/haft nån blödning osv för att få göra ett? Och den här maskinen ni prata om man kunde köpa för att lyssna hjärtljud, funkar det verkligen? och från vilken vecka kan man använda den? ;)
    Här där jag bor får du inte ens komma in om du störtlödder! Du måste krampa så mycket att du inte kan gå . PÅ akuten är det så . På kk måste du nog ändå ha ett bra skäl! Jag ska på VUL nu nästa vecka men det är för jag har haft X! Lite lyx
  • LillyRose

Blir vår en flicka ska hon heta MY Darling Lily och en pojke ska hete Darius sen har vi inga fler pojknamn!
    Herregud vi hade namnen innan vi ens blev gravida sen har jag en vän som fick böter för hon inte gav sin son nått namn förrens han var FEM månader! 

• sexhundra

Jag ska också ta reda på könet. Hoppas på en pojk eftersom jag har ett namn :D haha

• Saradenrara

Edd: Tack tack. ja man vet ju ingenting. jag blir 22 i sommar. Dessutom när man är helt oförberädd så vet man ju ännu mindre:)  men då ringer jag vårdcentralen idag och säger bara att jag är gravid eller?

För o svara på din fråga gällande tatton så gör det ingenting. Du kan tatuera dig om det inte är en jätte stor tatuering du ska göra. nnär jag gjorde min nyligen så frågade jag om just graviditet. Han sa att varför man är försiktig är om man skulle få en infektion. Vilket är mer riskfyllt med en större tatto. Gör du en liten och sköter den som du ska är det ingen fara. :)

Kram

• Smurfan87

Men de nya rönen om tatueringar över lag är ju att färgen kan vara cancer framkallande. Du får ju in bläck i kroppen med. Jag hade nog inte tatuerat mig. Skulle aldrig kunna förlåta mig själv om något hände. Men visst jag är ju super nojig och man kan ju typ få cancer av allt så. Är den pytte liten så visst. Men man har mycket högre chans att få infektion när man är gravid med. Kroppen har ju sänkt immunförsvaret rätt mycket för att inte stöta ifrån sig bebisen.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012