Inlägg från: AngelinFear |Visa alla inlägg
  • AngelinFear

Vi som väntar smått i September 2012

Jag är 23 år och plussade iförrgår! :D

• AngelinFear
    Sunliight skrev 2011-12-27 12:35:56 följande:
    Hejsan!  

Får man hänga på här? Plussade svagt den 25/12 och igår tog jag ett digitalt som sa att jag var gravid Går in i v.5 imorgon enligt FL's räknare! Känns väldigt spännande det här Är dock LIVRÄDD för missfall! Har molandevärk i magen och tror hela tiden att det ska gå åt skogen! Puuh..

En fråga bara, vilken gravidapp använder ni er av? (Har android mobil) 
    Sådan är jag också rädd för, när jag har ont i magen ofta ;o :(
  • AngelinFear
    ÄngelnDennis skrev 2011-12-28 22:54:03 följande:
    Hejsan tjejor!  

jag har ju inte så mycket symtom men en sak som hänt nu i 2 dagar är att jag kliver upp på nätterna ! Gör jag ALDRIG annars. Varför jag vaknar vet jag inte.. Jag försöker hitta på anledning till att kliva upp (bruka oftast sluta med att jag går till kylen) och sedan lägger mig igen för att somna.. Konstigt hur det kan bli..

Pratade med min barnmorska idag och vi inväntar svar från läkaren så det sätts in mediciner och att jag får göra VUL..    

Ibland slår det mig, vad har jag gjort? 3 barn och älsta är inte ens 4 år då !

Kram {#emotions_dlg.flower} 

Jag vaknar också mitt i natten, eller iaf mellan 4-6 och måste äta och vara vaken någon timma eller två för att somna om igen :P
  • AngelinFear
    Eddies skrev 2012-01-01 08:05:08 följande:
    jag har också molvärk men jag ser det som ngt bra, livmodern växer !!! :) det känns ju verkligen att det är ngt där :)

Nu för tiden ägnar man sig mesta tiden åt att oroa sig och att lyssna på alla dont´s Jag orkar inte göra det, jag vill bara njuta !! jag orkar inte ens tänka att de första veckorna är kritiska. de är precis som vilken vecka som helst :D:D

kan ju dock tillägga att jag haft missfall en gång, då hann jag aldrig känna av dessa symtom ens, utan jag var i vecka 7 och kände ingenting. nu är jag i vecka 5 och känner massor :)

Så hoppas ni kan försöka och inte oroa sig, man går nog miste om så mkt då !! Men jag vet att det är svårt herre gud de är ju nästan de enda man kan tänka på !
    Jag är jättenojjig och går och oroar mig varje dag och kollar när jag är på toa och så för att jag är så rädd att ska bli MF :(
  • AngelinFear
    Eddies skrev 2012-01-01 08:27:26 följande:
    vilken vecka är du i?
    Enligt förlossningsuträknaren är jag 4veckor +1 dag
  • AngelinFear

Någon mer än jag som fryser mer än vanligt?

Jag frös förut också, men nu är de värre... Morgonen och på kvällar, men kvällar är värst då jag kan börja skaka och få lila fingrar... Badet räcker för stunden, men när man går ur är de lika värre och knappt att täcke + flecetäcke hjälper när man ska sova :( 

• AngelinFear
    Enniie skrev 2012-01-01 10:27:45 följande:
    Jag fryser också som en tok, konstant. Inatt fick jag sova med pyjamas på, täcke OCH sängäverkastet för att få upp värmen. Hur mår ni förövrigt? Här är det ganska lugnt. Knappt nå illamående, lite trött, törstig o kissar oftare bara.
    Det är jobbigt att frysa så mycket :/

Jag är då hungrigare oftare nu och måste sova middag för att orka med dagen + molnvärk och lite illamående som kommer och går
  • AngelinFear
    Enniie skrev 2012-01-01 11:30:22 följande:
    Åh, tänk om man fick sova middag. hungrig är jag jämt ändå. Hoppas på att få gå upp lite snart, men det lär jag ju göra då jag typ nästan lever på choklad och ostbågar. hoppas ni alla hade ett bra nyårsfirande! Här var dom två stora barnen valna till 00.30 inatt, dom kämpade på bra för att få se alla fyrverkerier, och det tog dom inte mer än ett par min att somna. Den minsta sov igenom allt. Själv var jag dötrött redan 3 timmar innan midnatt. Hehe
    Hehe jag passar då på innan jag går ut på praktik om upp till 2 veckor, och liksom dig var jag också dödstrött 3 timmar innan midnatt igår :P
  • AngelinFear
    Enniie skrev 2012-01-01 18:20:00 följande:
    Vet inte om jag frågat innan, men gör det igen. (har superdåligt minne) Har ni berättat för omgivningen än?
    Jag har berättat för min närmaste vän och mamma & pappa, men inte för min pojkvän då vi båda tycker de är lite för personligt att berätta en såpass stor sak över telefon/internet. Dock har han sina aningar när jag sover nästan för jämnan :P  - ska berätta på torsdag till honom när han kommer hit :)
  • AngelinFear

Någon mer än mig som har svårt att hålla tyst, vill bara säga nu till alla... även om de är för tidigt och vi ska vänta att berätta ;o

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012