Em skrev 2012-08-04 11:02:42 följande:
Angie99: alltså..Noah var namnlös i 6 veckor...ibland måste ju namnet växa in i individen. MEN när vi ska sätta oss o vara allvarliga och försöka hitta ett namn som passar in i familjen, så kommer han alltid med ett som kanske är på allvar liksom, men som vi sen skrattar massor åt! Igår var det Konrad....passar inte till våra namn, vårt efternamn eller till Noahs namn...men nu så är alla namn förknippade med det...förra gången var det Romulu...
men vi har ju två namn, så det blir nog ett av dem! Men man behöver inte heller stressa är det jag ville komma till med, ibland kan man ju stressa till ett namn som inte riktigt passar...Noah låg långt ner på vår "orginallista" och nu skulle det vara superkonstigt om han hade hetat nåt annat...
Jo visserligen. Men det vore ju skönt om man hade en idé i alla fall. Sen kanske det inte blir så. Men allt jag föreslår är ju bara usch och blä och allt han föreslår är typ Sven-Allan, Råttfrid och Ove Sundberg. Om vi bara kunde ha en lista med ett eller två namn av varje som vi båda tyckte om, eller ett som han gillar och ett som jag gillar så skulle jag vara nöjd. Då kan man liksom smaka på namnet och vänja sig. Sen kanske det inte blir det i alla fall men stressen försvinner lite tycker jag.