Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

LillyRose skrev 2012-08-04 08:42:38 följande:
    Ok..nån som vill lägga till mig som vän då? Vill ju gärna vara med i gruppen jag också
    kapten bombus skrev 2012-08-04 08:49:49 följande:
    Jag hade gärna gått med i fb-gruppen också, även om jag inte är superaktiv här.. :)
    moonlaiz skrev 2012-08-04 08:50:44 följande:
    jag vill gärna vara med i gruppen jag med=)

Vad heter ni så kan jag lägga till er i gruppen? Skicka PM om ni vill.

• Angie99
    StarStruck: Hur går det?

Ida: Det är därför vi finns här!

Leia: Ja det var ju snäppet värre, jag bara drömde ju att hon valde samma namn, ett ganska vanligt namn också så det var mer känslan att jag redan visste att det skulle bli så. Men jag säger lite som Edds, vill man ha ett visst namn så ska man väl inte bry sig om vem som redan heter det?

Em: Ja alltså jag blir galen på min sambo! Jag har bett honom om en lista på 5 tjej- och 5 killnamn. Men allt han kommer fram till är skämt namn och föreslår jag nått så är det bara - Eeeee, nej tack! Men kom på nått själv då! Jag kommer ge honom ett par veckor till sen säger jag att fixar han ingen lista så döper jag bebis själv.

Förövrigt har jag sovit som en prinsessa i natt! Hämtade den tjocka bäddmadrassen från vinden och la ovanpå den andra. Kändes som jag sov på moln! När jag vaknade kände jag mig inte ens gravid! Enda anledningen till att vi la upp den på vinden är att eftersom den är så mjuk så blir det en grop vid den som väger mest som den andra (jag) rullar till. Men i natt kände jag inget av det!
  • Angie99
    LillyRose skrev 2012-08-04 10:34:15 följande:
    Sök på Jessica Pyykkö
    Randig tröja på bilden?
  • Angie99
    Em skrev 2012-08-04 11:02:42 följande:
    Angie99: alltså..Noah var namnlös i 6 veckor...ibland måste ju namnet växa in i individen. MEN när vi ska sätta oss o vara allvarliga och försöka hitta ett namn som passar in i familjen, så kommer han alltid med ett som kanske är på allvar liksom, men som vi sen skrattar massor åt! Igår var det Konrad....passar inte till våra namn, vårt efternamn eller till Noahs namn...men nu så är alla namn förknippade med det...förra gången var det Romulu...

men vi har ju två namn, så det blir nog ett av dem! Men man behöver inte heller stressa är det jag ville komma till med, ibland kan man ju stressa till ett namn som inte riktigt passar...Noah låg långt ner på vår "orginallista" och nu skulle det vara superkonstigt om han hade hetat nåt annat...
    Jo visserligen. Men det vore ju skönt om man hade en idé i alla fall. Sen kanske det inte blir så. Men allt jag föreslår är ju bara usch och blä och allt han föreslår är typ Sven-Allan, Råttfrid och Ove Sundberg. Om vi bara kunde ha en lista med ett eller två namn av varje som vi båda tyckte om, eller ett som han gillar och ett som jag gillar så skulle jag vara nöjd. Då kan man liksom smaka på namnet och vänja sig. Sen kanske det inte blir det i alla fall men stressen försvinner lite tycker jag.
  • Angie99
    LillyRose skrev 2012-08-04 11:53:08 följande:
    Randig tröja :--)
    Acceptera då!
  • Angie99

Som jag fattar det så blir man igångsatt inom 24 timmar. Men det är bara om allt vatten går (typ hinnan brister). Läcker det bara lite så kan det vara ett hål och då bildas nytt vatten hela tiden.

• Angie99

En konstig fråga: Om man vill bada på FL, har man nått på sig då? Typ bikiniöverdel? Eller sitter man där helt naken? Jag fattar ju att sköterskorna och läkarna kommer se "hela" mig när bebisen ska ut men det känns liksom lite dumt att sitta där helt näck.

• Angie99

Tack! Ja men då packar jag ner bikini så får man väl se. Man kanske inte ens vill eller hinner bada.
    Men blir det "klabbigt" i vattnet? Om vattnet har gått menar jag? Eller finns det nått annat som klabbar innan själva utdrivningsfasen börjar?

• Angie99
    Virvelvindan skrev 2012-08-05 11:16:09 följande:
    Har vattnet gått får du inte bada.
    Ja inte här iaf..

Packa ner det du :)
    Nix inget sånt vad jag vet.
    Hade en teckenblödning men det var någon timma innan jag badade.
    Får man inte? Jag tror BM sa att man fick inte bada hemma om vattnet har gått, då skulle man hellre duscha. Men hon sa inget om att man inte fick bada på FL.
    The Family?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012