Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

NeLe skrev 2012-07-16 10:44:30 följande:
    Angie, Japp fostervatten kan man läcka innan vattnet går. Det gjorde jag med min första men det var inte förrän senare. Vid första undersökningen så visade det sig vara tunna flytningar bara men tre dagar senare fick jag ett nytt utlåtande och då var det fostervatten. Be om en extra tid antingen på MVC för kontroll eller åk in och kolla det så det inte är så att det faktiskt är fostervatten.

För övrigt så har även jag väldigt rinniga flytningar. Ibland mer tunna än andra dagar och ibland räcker det att jag står upp utan trosor så kan det rinna lite längs insidan på låret (sorry för den ofräscha faktan!)
    Jag ringde min dumma BVC nu men det går inte att få tag i varken dom eller dom som ska vara ersättnings BVC.
    Det rinner inte hela tiden utan är mer att det är fuktigt trots att jag torkat bara en stund innan.
    I morse gick jag på toa och när jag la mig igen så kändes det blött så jag tänkte va sjutton, torkade jag mig inte? Gick upp igen och torkade men bara minuter efter var det blött igen. Fast nu kände jag och det var inget, så mer när man legat ner. Kanske är tunna flytningar som du skriver. Kan väl kanske vara urin också, den är ganska genomskinlig och har ingen lukt när jag har druckit mycket vatten.
  • Angie99

Nu har jag också varit på FL och kollat. Allt såg bra ut, inget vatten.
    MEN, de snuvade mig på mitt UL på måndag. Tyckte inte att det var nödvändigt eftersom de hade kollat moderkakan nu och det såg bra ut. Jag ville så gärna gå! Det hade så dålig maskin där man såg ju inget och inga bilder fick vi. Och inget svar på kön! Det var ju det vi hade sett fram emot!

• Angie99
    Superbia skrev 2012-07-17 10:59:30 följande:
    Vad dåligt. Var det sagt att ni skulle få reda på könet på måndag? Det var ju bra att moderkakan såg bra ut, men förstår att det känns tröttsamt att det blev så.
    Ja de kunde inte se ordentligt sist även om BM trodde det var en tjej.
    Och vikten, hade varit så roligt att veta. Jag ska ringa idag och kolla om jag inte kan komma i alla fall.
    Jag menar tiden är ju bokad sen i april, vi har tagit ledigt från jobbet och verkligen sett fram emot det.
    Tycker inte de borde neka oss att komma i alla fall.
  • Angie99
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-18 23:22:31 följande:
    Hmm... ska vi följa Star Wars då? hahaha Tungan ute
    Men Darth är väl fint? Eller Obi-Wan? Tungan ute
    Granen skrev 2012-07-19 06:57:41 följande:
    Idag är det v31 30+0 69 dagar kvar :)
    Är det 9 eller 10 veckor kvar då?
    Kramar!
    10 veckor. Eller 12. eller 8. Skrattande
  • Angie99
    naggym skrev 2012-07-19 17:49:06 följande:
    Alltså blir inte klok på detta.. Vissa dagar är bebisen så livlig att det nästan känns som att den ska komma ut genom sidan.. Men så kommer det dagar när den är sååå lugn.. Jag känner att den rör sig men inte alls på samma sätt.. Nu har den varit lugn i 2 dagar.. Hur vet man om detta är normalt och om det är läge att ringa in till fl??
    Har du känt den alls? Eller är det bara att den inte sparkat så mycket? Har du inte känt den alls under dan ska du ringa direkt!
  • Angie99
    naggym skrev 2012-07-19 18:37:35 följande:
    Jo jag har känt den men inte på samma sätt..
    Då är det säkert ingen fara. Det börjar väl bli trångt därinne.
    Men ring om du känner dig osäker, det är bättre att kolla en gång för mycket.
  • Angie99
    Teela skrev 2012-07-19 21:15:35 följande:
    Vi har också en Leia (vår äldsta) och när lillebror föddes 3 år senare så fick han heta Luke i andranamn :) Synd bara att det inte finns några fina namn kvar nu, hade varit kul om lillebror i magen också hade fått ett Star Wars namn. 
    Kanske Lucas då efter George Lucas?
  • Angie99
    Edds skrev 2012-07-20 09:24:08 följande:
    jaa ! För jag tänker som om familjen skall komma och hälsa på på BB tillexempel då vill jag absolut att de ska vara rent och friskt ! Ja och beroende på hur hela vår familj och bebisen mår såklart efteråt ! Men sen såklart får det ju inte gå till överdrift. Lite smuts har man aldrig dött av, men just när de är så små och nyfödda och rena och ömtåliga då vill jag inte utsätta för onödig risk...

som sagt min lillebror fick ju RS viruset av mig och min pojkvän när han var bebis, det kändes förjävligt !
    På vårt landsting får bara pappan och syskon till barnet träffa barnet på BB. Man kan hälsa på mamman om man vill men då får hon gå ut och barnet stannar på avdelningen. Det är för infektionsrisken.
    Jag tycker bara det är skönt! Jag vill inte heller ha massa folk som hälsar på, speciellt inte på BB när jag antar att man är helt slut, förvirrad och omtumlad. De får komma när vi är hemma igen.
    Mor- och farföräldrar får komma efter första natten hemma. Vänner får vänta några veckor. De vänner som har barn har själva sagt att de inte vill komma och hälsa på fören efter ett tag.
  • Angie99
    Edds skrev 2012-07-20 15:13:49 följande:
    han kanske bara skojade? :)

jag kommer möjligtvis ringa till mamma när vi är påväg in, och sambon måste ringa sin mamma för vi måste ha hundvakt :P men annars kommer vi inte ringa någon förrän vi typ är hemma tror jag :P
    Samma här! Jag vill inte att vi ringer nån innan bebisen är ute och man själv fått vila lite.
  • Angie99

NeLe: Jag har 9 veckor kvar idag och det känns skönt för jag har verkligen inte gjort nått trots att jag varit hemma sen i mars. Bäddade bebissängen igår bara för att se, men jag har inte tvättat nått än.
    Jag mår hyffsat ok så jag känner ingen brådska. Men boa du nu om du känner för det, det är väl skönt att kunna vila den sista tiden?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012