Vi som väntar smått i September 2012
NeLe skrev 2012-07-16 10:44:30 följande:
Angie, Japp fostervatten kan man läcka innan vattnet går. Det gjorde jag med min första men det var inte förrän senare. Vid första undersökningen så visade det sig vara tunna flytningar bara men tre dagar senare fick jag ett nytt utlåtande och då var det fostervatten. Be om en extra tid antingen på MVC för kontroll eller åk in och kolla det så det inte är så att det faktiskt är fostervatten. För övrigt så har även jag väldigt rinniga flytningar. Ibland mer tunna än andra dagar och ibland räcker det att jag står upp utan trosor så kan det rinna lite längs insidan på låret (sorry för den ofräscha faktan!)
Det rinner inte hela tiden utan är mer att det är fuktigt trots att jag torkat bara en stund innan.
I morse gick jag på toa och när jag la mig igen så kändes det blött så jag tänkte va sjutton, torkade jag mig inte? Gick upp igen och torkade men bara minuter efter var det blött igen. Fast nu kände jag och det var inget, så mer när man legat ner. Kanske är tunna flytningar som du skriver. Kan väl kanske vara urin också, den är ganska genomskinlig och har ingen lukt när jag har druckit mycket vatten.