Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

Maglan skrev 2012-08-14 11:34:34 följande:
    Blä! Måste få gnälla av mig!! Idag är en riktig pissdag! Barnen är lediga från dagmamman och tvillingarna vaknade halvsex imorse.. Ni kan ju gissa hur dem låter idag! Orkar inte gå ut med dem heller då jag har ont i ryggen :/

Känner mig så arg och sånt agg mot min exman som ställt till med allt detta!
    Hur ska jag orka sen när bebisen kommer också?

Medans han lever sitt liv, förmodligen snart tillsammans med min fd bästa vän då hon ska flytta ifrån sin sambo... Han kommer vara helt barnfri varannan vecka medans jag alltid kommer ha minst ett barn...

Dessutom verkar han strunta totalt i hur jag mår under graviditeten nu och att jag kanske behöver vila! Förra veckan när han hade barnen flyttade jag så då han jag inte vila något. Dessutom tog jag barnen en dag tidigare för han skulle gå ut... Jag är alldeles för jävla snäll!!

Har sån lust att skicka ett sms till han och säga vilken jävla gris han är... Men vad gör det för nytta....
    Usch, stackare!
    Men behandlar man människor så som han och din "vän" har gjort så får man tillbaka sen.
    What comes around goes around.
    Och styrkan kommer finnas där när du behöver den. Ibland fattar man inte hur det funkar men man klarar så mycket mer än man tror. Gnäll gärna här så mycket du vill om du känner att det hjälper! Hjärta
  • Angie99

IdaMarja: Hur kollade dom hur bebis låg? Med UL? Jag ska till BM på torsdag och fortfarande sparkar det neråt. Jag vill så gärna ha ett UL till för att veta vikt så jag hoppas den ligger kvar i säte tills dess och att hon bokar ett UL.

• Angie99

StarStruck: Spännande! Hoppas på bebis imorgon!

• Angie99

Blivande mamma: Ja, om stolen är godkänd för den placeringen.

• Angie99

Carfreak: Hur går det? När får ni svar? Försök få henne att vila, det är bara onödigt att flänga runt så där. Även om chansen att förvärra saken bara är 0,0001% så är det inte värt att riskera.

• Angie99

Carfreak: usch jobbigt! Kan du inte ringa er BM och få råd av henne? Hon kanske kan ringa din sambo så hon får höra det av nån annan? Ibland är det svårt att ta till sig sånt som kommer från sambon.

• Angie99
    Carfreak skrev 2012-08-16 14:59:26 följande:
    Njae.. barnmorskan förlitar jag mig inte på då vi bara haft dåliga erfarenheter utav dem.. brist på information, kan inte ta blodprov osv. osv.
    Din mamma, hennes mamma, nån annan som hon kanske lyssnar på?
  • Angie99

Har varit hos BM idag.

Vecka 35+6
    Vikt 83kg (+11)
    SF mått 34
    Blodtryck 105/70
    Bebishjärta 144

Hon kollade inte järn, socker eller urin. Jag tror det berodde på att vi fick annat att prata om.
    Som jag trodde så har bebis fortfarande inte vänt sig. Rackarunge!
    Toppen tänkte jag, då bokar hon ett UL (som jag ville) så kan vi kolla om läget stämmer, samt få reda på vikt och förhoppningsvis kön. SEN får jag ta ett beslut om jag vill prova vändningsförsök eller KS.
    Men inte då, BM ringde och bokade tid för vändningsförsök så på måndag kl 9 ska jag dit. Det var som jag inte hade nått val. Jag frågade om risker men hon sa att de var väldigt små. Jag frågade om det gjorde ont, men det skulle det inte alls göra. Både dessa saker vet jag inte alltid stämmer då jag har läst folks berättelser om vändningsförsök.

Så nu är frågan, ska jag prova att få bebis vänd och köra på vaginal förlossning ELLER ska jag vägra vändningsförsök och försöka få tid för ett planerat snitt? Vad hade ni gjort? Vilka för och nackdelar finns det med vaginalt vs kejsarsnitt? Nån som har erfarenhet av båda?

LittleMY: Tror det var du och jag som pratade om vändningsförsök, vad hade du för information?

Känner mig helt plötsligt stressad, jag som har varit så lugn...

• Angie99
    Virvelvindan skrev 2012-08-16 20:21:17 följande:
    Vilken lite mer rejäl medicin kan man ta mot halsbränna?
    Gaviscon hjälper inte ett skit och det känns som tarmarna ska brinna upp?
    Losec/Omeprazol tar jag. Funkar superbra!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012