Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

Drack ett stort glas iskallt vatten och la mig i soffan. Kan inte känna några sparkar men jag tyckte att jag kände nån form och rörelse långt in. Är ganska säker på att bebis bara har vänt sig inåt men det har inte hänt innan så man blir ju lite orolig. Hur länge ligger den såhär nu då tros? Jag vill ha tillbaka mina sparkar!

• Angie99
    Frokenpilla skrev 2012-08-12 11:23:29 följande:
    Angie: Iskall dryck, eller kaffe brukar fungera här!

Är det någon som vet hur stor risk det är att gå över tiden om man fått första barnet i vecka 38? brukar man följa trenden eller är det helt slumpartad? Orkar verkligen inte gå över tiden, kan knappt röra mig! Blä!
    Min svärmor gick över 15 dar med första barnet och de andra 2 kom 2 veckor förtidigt. Så jag tror att det är slumpartat.

• Angie99

Gott! Det ska jag prova direkt!

Sambon har fått lunginflammation... Stackarn!

• Angie99
    naggym skrev 2012-08-12 18:28:31 följande:
    Tjejer!! Hur gör ni med trimning av skogen där nere? :D det är ju heeelt omöjligt att nå ner för att se... och jag känner inte för att låta sambon sköta det heller.. låter ni skogen växa igen nu på slutet eller har ni några bra knep? ;)
    Haha, detta eviga problem! Mitt senaste knep var att ställa mig framför "spegeln" som bli i listen vid glasbetongen som är duschvägg. Men en spegel av nån sort måste man ha! Min dumma sambo tycker "det är fint som det är" och vill inte hjälpa till. Knasboll.
  • Angie99

Heds: Bli vän med mig så lägger jag till dig. Angelica Lundberg, har en bild där jag går på en strand i svarta kläder.

NICU: Jag har hört att man ska bädda för barnet nere vid fotändan, är det nått du känner till?

• Angie99

Nussebarnet: jag tror jag har lagt till dig nu...

• Angie99
    Heds skrev 2012-08-13 16:10:18 följande:
    Svahnfrun och Angie99: jag la till er båda på facebook så får vi se vem som bjuder in till gruppen! :) Jag heter Hedvig Rosendahl
  • Angie99

NICU: Kunde inte kopiera länken från mibilen, ska kolla imorgon. Men ja vid fotändan av spjälsängen. Min vän som bor i Australien hade en pjyamas sen en filt som hon "packade in" bebisen i så den låg tight. Sen spände hon en filt eller påslakan runt madrassen. Men ingen jag pratar med här hemma verkar göra så. Här har man flesta pjyamas och täcke och ligger vid huvudändan.

• Angie99

Tack NICU! Jag tror att amningskudden kan funka att lägga runt huvudet i början.

Jag ser att alla pratar om kläder att åka hem från BB i. Mössa overall och så. Vi kommer åka bil som min sambo kör upp till sjukhusentrén så det blir typ 10 sekunder ute där och 20 sekunder när vi kommer hem. Jag tänker ha vanliga innekläder dvs body, byxor och tröja och sen en vanlig innemössa och en filt över babyskyddet. Det känns överdrivet med overall för den lilla stunden men ni andra kanske har andra resesätt?

Mitt problem är att hitta en fin outfit som man kan spara. Om det är en tjej och hon är "lagom stor" så har jag en söt klänning med byxor och body under. Men om det skulle vara en kille, eller en större bebis så vet jag inte än. Jag har en jättesöt kofta men inga byxor eller mössa som passar till. Hmmm.... Får nog bli en shopping tur till!

• Angie99
    sexhundra skrev 2012-08-14 10:23:10 följande:
    I den här tråden får man i princip aldrig svar på frågor.. Det är alltid samma personer som får svar, så lämnar denna! Lycka till.
    Va tråkigt att du känner så. Jag har ingen aning om vad stickor eller +1 betyder så därför svarade jag inte. Ibland finns det ingen här som har bra svar på det man undrar så då får man kolla med BM eller söka på google.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012