Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

NeLe: Det är så skönt! Jag tror jag har fått en lättare grav pga av det. Jag har ju kunnat vila och sova när jag vill!
    Men jag ska säga att det blir inte mycket mer gjort bara för att man är hemma. Jag tänker att det gör jag imorgon, och sen blir inget gjort...

StarStruck: Skönt att det inte var nån fara!

Gällande Facebook så är jag gärna med i en grupp där. Går inte direkt Leia och lägger till mig själv.
  • Angie99
    Leia: Det funkar inte.... Måste du kanske bjuda in?
  • Angie99
    NeLe skrev 2012-07-21 11:38:37 följande:
    angående BB väskan så är de listorna sjukt överdrivna måste jag säga. Min BB väska kommer inte innehålla mycket vill jag lova;
    *Amningsskydd
    *AmningsBH
    *En uppsättning kläder från topp till tå (som jag kan ha på mig när jag åker från BB)
    *Mjukiskläder
    *Bebiskläder för hemgång
    *Eventuell overall för bebis beroende på årstid 
    *Snuttefilt 
    *Napp
    *Hygienartiklar
    Godis! Du glömde godis! Det måste man ju ha!
  • Angie99

Skoogish: Jag fattar inte heller hur man kan göra så?! Ett glas champagne på sitt bröllop kanske men grogg?? Jag rökte innan grav och har vid ca 10 tillfällen tagit 2-3 bloss men varje gång får jag skuldkänslor. Jag tror inte att det är farligt men tänk om. Tänk då massa alkohol. Nej usch!

Star struck: Bry dig inte om honom! Jag skulle inte ens bemödat mig med att anmäla, försöka glömma och gå vidare. Bebis mår inte bra av stress heller. Men vilken idiot!

• Angie99

Min bebis ligger också med huvudet uppåt och det har den gjort länge. Är i vecka 33+3 idag och börjar också bli orolig för vändningsförsök. Jag har hört massa skräckhistorier om det och vill inte!
    Men hur gör dom egentligen? Är dom bara på utsidan eller hjälper nån till inifrån?
    När bör bebisen ha vänt sig?

Ska till BM imorgon, får väl se vad de säger där.

• Angie99
    Frokenpilla skrev 2012-07-25 11:11:40 följande:
    Försten? vad heter alla här inne, och hur gamla är ni? har ni barn sedan innan? familj, singlar? kanske har varit någon sådan lista innan som jag missat?

Jag heter iallafall Pernilla. Jag är 27 år och bor o Bredaryd utanför värnamo men är från Jönköping. Jag väntar mitt andra barn (har en 6-årig tös född nov-05). I min familj finns också min man och hans två barn, så får fyra barn i familjen nu!
    Vi hade ju den här listan för ett tag sen. Jag är också från Jönköping, vart där bodde du?

{#emotions_dlg.flower} Södra Sverige 
    Selmv –  Malmö 
    Bus Norpan - Torna Hällestad (Dalby) 
    Em – Helsingborg Vili-Hässleholm 
    LillyRose – Bromölla 
    moonlaiz – Olofström 
    LillaPluppen – Växjö 
    LeiaBus – Växjö 
    Skoogish – Eksjö 
    Angie99 – Jönköping
    AM79 - Laholm (BF 16/9)

{#emotions_dlg.flower} Västra Götaland 
    Iväntan
     - Borås 
    Kaksmulan – Göteborg 
    TheFamily – Skaraborg 
    NICU - Skaraborg 
    malla8503 - Skövde 
    NeLe – Västra Götaland 
    Superbia – Trollhättan I
    sa 84
     - Hjo 
    MiaMy - Borås 
    Svahnfrun – Varberg (Bua)
    Frokenpilla - Bredaryd (värnamo)

{#emotions_dlg.flower} Stockholm 
    Granen 
    – Stockholm 
    SophiaSundgren – Stockholm
    Den lilla M - Stockholm 
    Dag och natt - Stockholm
    marla333- Bromma

{#emotions_dlg.flower} Mellersta Sverige
    FijaLija - Eskilstuna 
    Eiramis - Uppsala

{#emotions_dlg.flower} Östra Sverige 
    Celie 
    – Sörmland 
    JePaLuLi- Norrköping 
    Love78 - Norrköping 
    Thesa2- Vingåker 
    Nelliepop - Finspång

{#emotions_dlg.flower} Norra Sverige 
    Maglan - Kramfors
    Wolf - Ö-vik
  • Angie99
    sexhundra skrev 2012-07-25 12:50:53 följande:
    Angie99 hur har ditt sf mått varit? Min var bara 30 idag, är i v35!! Tyckte det va lågt, men det är väl för att han ligger fel.
    24 i vecka 2+4 och 27 i vecka 29+5. Så precis på kurvan tror jag.
    Jag känner att huvudet ligger precis ovanför naveln (tror jag) och jag har aldrig känt några sparkar högre än naveln.
    Ska dit imorgon så vi får se hur det ser ut då.
    TheFamily skrev 2012-07-25 13:29:00 följande:
    Angie: de flyttar bebisen med hjälp av händerna utanpå magen (inget från insidan, det går inte) man får avslappnande medel så att livmodern inte får sammandragningar. Sen får man ligga kvar ett tag med ctg för att kolla att bebis och du mår bra och att inte förlossningen sätter igång.
    Min ligger också i säte, hoppas verkligen inte att den ligger kvar så. 32 fulla veckor på torsdag.
    Tänker inte föda i säte om den inte vänder sig.
    Nu ska jag tänka "happy thoughts"...
    Hej svejs!
    A ok, det verkar ju inte så illa. Tänker inte heller föda i säte, blä!
    Men skrev fel innan är ju "bara" 32+3 idag så än har den tid på sig...
  • Angie99

Jag är ju helt snurrig! Måste vara värmeslag. 32+5 är jag ju idag!

• Angie99
    Den lilla M skrev 2012-07-25 15:06:53 följande:
    Jag är i vecka 33+5 och min lilla donna har legat med huvudet nedåt i snart 6veckor å jag hoppas att hon stannar i den possitionen . Min BM sa att dem flesta bebisar har vänt sig i vecka 33 men om den fortfarande inte vänt sig i vecka 35/36 så bokar man in ett vändningsförsök i vecka 37. Fast det där är säkert olika från kommun till kommun!
    Blä. Jag ska be bebisens pappa ta ett allvarligt snack med den idag för mamma vill inte vara med om nått vändningsförsök. Ja mer än det som sambon kallar att försöka ändra position i soffan. "Ska du ge dig på ett vändningsförsök" är standard kommentaren på kvällarna här hemma, följt av ett elakt skratt. Hmpf!
  • Angie99
    Angeeliicca skrev 2012-07-25 16:15:21 följande:
    Såg att jag inte var med på listan så går ur tråden nu! Ha de bra å lycka till med era graviditeter
    Det är bara att lägga till sig!
    Listan gjordes för ett tag sen för att få lite koll på vart folk kommer ifrån.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012