Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

LillaPluppen skrev 2012-06-27 21:32:39 följande:
    Jag gillar faktiskt inte alls gekås egna modeller av baby bodys upp till strl 80, de har jättekonstig passform tycker jag. Jätte breda och stora armar. Men byxor, tröjor och pyjamaserna är kanon=)

Vi bor oxå ca 20 mil ifrån gekås då vi bor i närheten av Leiabus runt Växjö men är inte där så ofta=) Men det blir väl kanske oftare med två barn som ska ha nya kläder varje säsong sen=)
    LeiaBus2010 skrev 2012-06-27 21:47:49 följande:
    Precis!  
    Vi har ca 3 mil ungefär till Växjö i Småland
    Sant med bodysarna, långa armar... men det duger till en början. Pyjamaserna älskade jag.
    Gött med fler smålänningar i tråden (Jönköping)! Naturligtvis åker vi till Ullared. Det är ju billigt!
  • Angie99
    Kaksmulan1 skrev 2012-06-28 10:39:52 följande:
    JAG! Solig
    Grattis på födelsedagen! {#emotions_dlg.flower}
  • Angie99

Här kommer en liten lista! Ni får gärna ändra om jag har fattat fel.

{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Selmv – Malmö
    moonlaiz – Olofström
    LillyRose – Bromölla
    Em – Helsingborg
    Svahnfrun – Halland
    LillaPluppen – Växjö
    LeiaBus – Växjö
    Skoogish – Eksjö
    Angie99 – Jönköping
    TheFamily – Skaraborg
    Superbia – Västra Götaland
    NeLe – Västra Götaland
    Kaksmulan – Götlaborg J
    Celie – Sörmland
    Granen – Stockholm
    SophiaSundgren – Stockholm

• Angie99

Nått sånt här kanske...?

{#emotions_dlg.flower}Södra

Selmv – Malmö 
    moonlaiz – Olofström
    LillyRose – Bromölla
    Em – Helsingborg 
    Svahnfrun – Varberg (Bua)
    LillaPluppen – Växjö
    LeiaBus – Växjö
    Skoogish – Eksjö
    Angie99 – Jönköping

{#emotions_dlg.flower}Västra
    Iväntan
    - Borås
    Kaksmulan – Göteborg
    TheFamily – Skaraborg
    NICU - Skaraborg
    malla8503 - Skövde
    NeLe – Västra Götaland
    Superbia – Trollhättan

{#emotions_dlg.flower}Sthlm
    Granen
    – Stockholm
    SophiaSundgren – Stockholm
    Den lilla M - Stockholm
    Dag och natt - Stockholm

{#emotions_dlg.flower}Östra
    Celie
    – Sörmland
    JePaLuLi- Norrköping
    Love78 - Norrköping
    Thesa2- Vingåker
    Nelliepop - Finspång

{#emotions_dlg.flower}Norra
    Maglan - Kramfors

• Angie99
    LeiaBus2010 skrev 2012-06-29 09:09:32 följande:
    Fröken Pilla, du tillhör SÖDRA sverige Värnamo ligger under jönköping och endast 3 mil från Ljungby. men jag hade också hellre varit västgötabo, (Är det i blodet egentligen)  
    Egentligen borde jag tillhöra Västra Götaland också eftersom jag bor i landskapet Västra Götaland men tillhör Jönköpings län... (Mullsjö) Men jag kommer ju från Jönköping så jag känner mig som en smålänning.
  • Angie99

Sooofie: Vår grav var planerad men vi har inte ens tömt rummet där spjälsängen ska stå än. Vecka 30 nu. Det hinns med...

Är lite "sur" när jag läser om föräldrautbildningar, profylaxkurser och studiebesök på förlossningen. Jag har inte möjlighet till nått sånt alls! Skulle jättegärna åka upp till förlossningen och titta lite och få veta mer om exakt hur det kommer gå till. Fast jag är inte rädd eller nervös. Jag ser fram emot det hela! Det är lite som en tatuering anser jag. Det SKA göra ont.

• Angie99
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-01 07:53:17 följande:
    Jag har haft så märklig känsla i fötterna när jag vaknar de senast dagarna, känns som om fotsulan är för liten, spänner och stramar. Konstig känsla.
    Jag har varit torr om fötterna i typ 6 månader. Smörjer varje kväll men det hjälper ine. Kan vakna på nätterna ibland av att jag är så torr. Vet inte om det är grav symptom men jag hoppas det....

Nån skrev ju om Pevaryl förra veckan, var det du Edds? Köpte en paket igår för efter vi pratade om det så kändes det lite som svamp (kanske inbillning vem vet). Tänkte att det kan ju inte skada. Men på fass stod det att just den jag hade köpt skulle man inte ta. Vilken var den som var ok?

Nån mer än jag som har känt som att hela livmodern är på väg ut ur en? Ibland när jag sitter på toa så kan jag känna livmodern, eller vad det är, från utsidan. Känns jätteläskigt men sen kan det försvinna in igen. Jag är livrädd för framfall och jättedåligt på att göra knip övningar, kan detta vara början till det?
  • Angie99
    Maglan skrev 2012-07-01 10:06:35 följande:
    Jag vet faktiskt inte ännu om min Exman kommer att vara med på fl. Han vill men jag vet ärligt talat inte om jag vill ha med han där :/
    Om ni inte är jätteosams så är det väl sjysst om han kan få vara med? Han kanske kan hålla sig i bakgrunden, sitta på fiket eller nått tills det att det precis är dags eller bebis har kommit ut. Då blir han ju förste man på plats i alla fall och kan få klippa navelsträng och sånt där om han vill.
  • Angie99
    Edds skrev 2012-07-01 13:17:23 följande:
    Angie99: ja det finns en speciell som det står är okej att ta under graviditet det ser ut som en microlax man sprutar in och drar sen ut tuben, det är altså ingen sk zup!

Själv kom jag just hem från förlossningen.. Åkte in imorse med misstänkt vattenavgång ( tji för att jag kände mig så lätt och smidig). Efter en 2 h lång Ctg kurva och en grundlig undersökning senare kunde de konstatera att jag inte haft vattenavgång utan då bebis trycker ner mot nerver så kan det plötsligt rinna klar vätska, ja ho beskrev det som en fontänorgasm fast ingen orgasm ... Paniken när jag vakna aldeles blött i sängen ... !!

Starka sammandragningar dock kurvan gick upp i 75 ganska regelbundet under en period så nu sitter jag hemma tok skakig av bricanyl sprutan ... Blir en lugn söndag med andra ord !
    Jag får åka tillbaka och byta helt enkelt.

Usch, det där låter ju inget bra alls. Har du nått ont? Ta det nu lugnt den sista tiden så du inte startar igång något. Det är inget som är viktigare än bebis, så försöker jag tänka när tvätten och disken hopar sig och gräsmattan ser ut som en djungel.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012