Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-07-05 14:06:29 följande:
    Jag har hickningar nere vid muffen nu. Antingen så har bebis snurrat runt sig lite eller så ligger h*n långt ner med ryggen dit ner :) Men jag har inte haft några kraftiga utbuktningar på ett tag som jag hade när den låg på tvären, mer som att ryggen ligger utåt längst magen, sen om huvudet är upp eller ner vet jag inte. Men det hickas där nere, flera gånger om dagen !
    Jag tror jag kände hickningar för första gången igår, också nere vid muffen.
    Det var som små sparkar fast i takt, det måste varit hicka.
    sexhundra skrev 2012-07-05 14:13:08 följande:
    Jag tyckte också det va ett stort hopp. Va där idag och nästa tid är den 25de, sen har jag två veckor mellan varje besök.. Får helt enkelt vänta och se hur han ligger nästa gång. Ibland tror jag med huvudet ner, men ibland sägs allt emot! :p
    Samma för mig, var där igår sen den 26:e. Efter det är det 2 veckor emellan.
  • Angie99

Hur långt har ni kommit med namn?

Jag vet ju att LittleMy's dotter ska heta Isabella och vi var ju också inne på det men nu tycker jag att det blir för långt med efternamnet, heter Lundberg. Så nu är jag inne på Minella istället, vad tycker ni om det?
    Tycker det låter så gulligt med Min Ella också...
    Annars har vi Vendela, Leona och Stella.

OM det blir en pojk så har vi fastnat för Lian med N. Men det låter dumt på engelska då det blir Lee-Ann och i skriftspråk blir det ju lian som tarzan svingar i. Tycker ni det spela roll? Kommer inte på några andra bra pojknamn.
    Jag vill ha nått kort och inte så vanligt. En gammal klasskompis barn heter Kian annars hade det varit bättre. Känns dumt att ta samma bara, inte för att vi har nån kontakt eller så men ändå...

• Angie99
    Em: Jag älskar Lovis men vi döpte vår katt till det så det blir ju lite dumt...

Superbia: Elsa Hedvig Linnea?
  • Angie99
    IdaVasterflo skrev 2012-07-05 21:23:19 följande:
    Vi är helt fast när det gäller namn! Jag har i alla fall fått för mig att det är en pojke, så det är väl mest pojknamn som vi diskuterar. Min man har snöat fast på Fred, men det vill inte jag. För mig är det nog en Aron om det är en pojke. Är det en flicka så vet jag inte alls vad hon ska heta. Det känns som att jag redan döpt mina barn till alla flicknamn jag gillar! Men namnet Ilse är ett som jag börjat fastna lite för, men när jag säger det till någon så får jag bara konstiga blickar! Haha. Men ett måste ju passa ihop med Irma i alla fall.
    Ilse är superfint! Andra förslag är Ilon (pojk), Idun och Eden.
  • Angie99
    Leia: Låter inget bra, hoppas det inte är nått allvarligt.

Men vad täcker försäkringarna då? Jag hade tänkt att skaffa en barnförsäkring för olycksfall osv men förstår inte riktigt vad det täcker. Sjukvård är ju gratis. Är det typ inkomstbortfall då eller?

Edds: Jag har träffat 3 olika BM på Kvinnohälsan och 2 olika på UL. Nästa BM besök blir det ytterligare 1 men henne har jag träffat innan i annat ärende. Såååå trist, hade velat ha en och samma hela tiden.

Sen sa BM att de slutat med rundvandring på FL pga smittorisken, är det samma i era landsting?
  • Angie99

AM79: Jag har också tappat räkningen, men kollade nu och har 65 dagar kvar.

Min moderkaka låg också lite i vägen vid RUL så ska på UL den 23/7. Vet nån om de även kolla storleken på liten vid ett sånt UL? Vill så gärna veta hur stor krabaten beräknas bli.

• Angie99

Min sambo följer med på BM besöken men egentligen är det lite onödigt, han behövs ju inte där. Och vi har också doppler hemma. Han vill gärna känna sparkar nu när de verkligen känns men var lite otålig i början när det kunde ta ett tag emellan.
    Men han säger också att han inte tänker så mycket på bebisen för då börjar han bara grubbla och får inga svar. Han väntar tills den kommer ut.
    Vi säger att vi är lyckliga nån gång då och då men mycket oftare säger vi hur bra allt kommer bli.

När det gäller förlossningen så har han lite svårt att fatta hur han ska hjälpa till. Han har bett mig skriva ett brev som även han kan ha om det skulle vara nått.

Selmv: Hur har det gått?

• Angie99

Edds: Usch va otäckt! Men skönt att det lugnade ner sig. Och som du sa när du stressade så blev väl bebis stressad.

Maglan: Jag har också konstant halsbränna. Ska på UL den 23/7 så det ska bli kul att se om man ser nått hår. Själv hade jag inget hår alls! Det kom först när jag var 1,5 och är fortfarande väldigt tunnt.
    Min sambo har tjockt hår så blir det en tjej hoppas jag hon får hans gener.

Jag tar också Losec, den hjälper i 2-3 dar, sen backar jag upp med Novalucol.

• Angie99

JePaLuLi: Får man fråga vad som hände med din svägerska?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012