Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

JePaLuLi skrev 2012-09-02 08:36:28 följande:
    Fast det får ju inte att tvinga fram nånting om man tar såna här huskurer. Barnet kommer om det är redo...
    Det är skillnad om man tar tex ricinolja, som är rent av farligt! Curry och olja är ju helt naturliga produkter, precis som ananas.

Förvärkar har jag haft i flera veckor, men ännu ingen bebis...
    Sant iof.

Hur är det med det här hallonbladstéet? Jag köpte hem några påsar innan jag visste jag skulle snittas och nu har jag druckit en kopp idag och en igår. Jag vill ju inte starta förlossningen men nån sa att det skulle göra så man blödde mindre och hjälpa livmodern dra ihop sig. Gäller det även vid snitt? Eller dricker jag det här helt i onödan? Det är ju inte direkt jättegott, smakar massa pepparmint.
  • Angie99
    Den lilla M skrev 2012-09-02 13:02:44 följande:
    En snabb uppdatering från mig: fortfarande inlagd på BB, vattnet har gått och jag har börjat få medium värkar. Men min livmodertapp är inte helt mogen ännu så dem tror att liten kommer om ca 48-72timmar .. så nu är det bara att vänta på ordentliga värkar..
    Lycka till!
  • Angie99

Min stackars svägerska hade förvärkar i 2 veckor och nu väntar hon sitt andra och har haft förvärkar av och till sen 3 veckor tillbaks. Ingen bebis än.
    Själv har jag inte ens sammandragningar som gör ont, 38+4 idag.

• Angie99

IdaMarja: Jag gör mitt imorgon på 39+0. Men hade du barn sen innan? Tänkte att man kanske lättare får innan bf när det inte är första gången?

• Angie99

IdaMarja: Vårdtiden här är 3 dygn men man kan få åka hem efter 2 om allt är ok. Som förstföderska sa läkaren 3-5 dar.
    Jag har fortfarande ont ca 24 timmar efter och käkar morfin så än vill jag inte hem. När jag har varit en dag utan större smärtor åker jag hem. Kanske imorgon kväll, annars måndag.
    Hoppas sambon kan stanna över i natt också för det är tungt annars. Bara ta sig ur sängen gör superont. Men det är värt varje litet aj! Att vi har gjort en sån fantastisk skapelse är otroligt! Lycka!

• Angie99

Ojdå, det var snabba ryck! Jag får väl vara tacksam jag kan vila ut nu då.
    Nej det är verkligen ingen genväg, tur att det finns smärtstillande säger jag!

• Angie99

Ida: Grattis!!!! Jag är så glad för din skull! Hoppas du myser för fullt nu, det är du värd.

• Angie99

Grattis Edds och IdaMarja! Och alla andra om jag missat nån. Det haglar ju bebisar här!

Tinials: Min lilla sover 6-7 timmar varje natt sen vaknar jag och passar på att ge henne mat. Alla vi har pratat med säger samma sak - om hon sover låt henne sova. Visst känns det skönt? Man tror knappt det är sant. Bara att njuta.

• Angie99

Lemis: usch då! hoppas operationen går bra och skönt att ni kan vara tillsammans hela familjen!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012