Edds skrev 2012-08-17 14:44:30 följande:
Angie99: Det låter helsjukt ert bemötande.
När jag pratade med min första barnmorska jag hade så sa hon att vi kunde gå till familjerätten direkt vi kom i vecka 23, de rekommenderade att man skulle göra klart papprerna redan då , IFALL det skulle hända något tragiskt med mig... så slipper pappan till barnet inte tvista om de i sorgen..
jag tyckte de var jätte hemskt och jobbigt att hon sa de, men samtidigt är det ju bra ! Men vissa landsting verkar ju ha att man kommer dit först när bebisen är född.
men den tanten ni hade, hon verkar ju efterbliven
Ja men precis så sa jag när hon frågade varför vi ville göra det innan. Plus att hur kul är det är släpa med en nyfödd på nått himla möte på socialkontoret? Och det är väl bra att så mycket som möjligt är fixat innan.
Jag sa till henne att många gör det innan men då sa hon att det trodde hon inte på! Då sa jag att hon borde nog prata med BM eftersom broschyren där det klart och tydligt står att man kan göra det från vecka 28 kommer ifrån dom. Sen när jag gick såg jag att de hade samma broschyr hos sig.
Hon var lätt efterbliven! Man kanske blir det efter massa år på soc...
Starstruck: Weeeiiiihooo!! 19:e är min födelsedag, mycket bra dag att fylla år på. Ett litet lejon är ju inte fel, jobbiga men ack så smarta!