Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily: Jo visst kan det vara så men är det bara händer jag har känt jämt då? Eller har jag känt sparkar när den legat uppåt på precis samma ställe? För jag har aldrig känt några buffar på annat ställe än långt långt ner ibland på höger men mest på vänster.

• Angie99
    TheFamily skrev 2012-08-01 00:42:04 följande:
    Angie: vart är långt ner för dig? Kickar den lite nedanför naveln till vänster eller höger så är det ju fötter.
    Typ i vecket mellan lår och muff, precis ovanför blygdbenet. Ca 16-17 cm nedanför naveln om du fattar.
    Där har det alltid "sparkat". Nån gång lite högre upp men aldrig ovanför naveln. De har aldrig sagt på UL eller hos BM hur bebis ligger förut men när jag var inne den 16/7 så låg bebis i säte enligt UL. Då låg huvudet till höger om naveln och ryggen ut på höger sida. Rumpan längre ner till höger.
    BM skulle göra en ordentlig undersökning nästa gång om 2 veckor i v 35+6.
  • Angie99

Jag sover också fruktansvärt dåligt! Sist jag sov bra var när vi var i väg med husvagnen i början av Juli. Hade en jättetjock bäddmadrass i den, kanske ska hämta den och prova om det hjälper.
    Jag sover på höger sidan med högerarmen under kudden och högerbenet böjt och en kudde mellan benen. I bland vänder jag mig till vänstersidan och gör lika där.
    Men igår blev jag så sur! När jag låg och stonkade och stönade så så säger sambon
    - Har du ont jämt?
    Jag som redan var lite irriterad och hade sovit typ 3 timmar natten innan svarade surt
    - Ja jag har ont jämt!
    Då säger han, det tycker jag verkar konstigt. För ibland så vänder du dig lätt som en plätt och ibland verkar det som att det gör jätte ont. Det är som att när du inte tänker på det så verkar det inte göra ont. Jag tror du hittar på lite.
    FATTA VAD JAG BLEV ARG!!! HITTA PÅ????
    Nej jag säger det, ska det bli fler ungar i detta hushållet så är det han som får bära dom. Pucko.

• Angie99

Skönt att höra att man inte är ensam! Inte har han sagt förlåt idag heller. Dumsnut.
    Jag har målat första lagret med grundfärg i vårt matrum nu så nu ska jag nog ta min påhittade ryggvärk och lägga mig lite i soffan. Ajjj....!

• Angie99

LeiaBus: Hoppas allt är ok! Inte roligt med massa konstigheter och ont.

LillaPluppen och Förstis: Hur går det för er?

Jag blir bara mer och mer stressad här hemma över att "inget" är färdigt. Tänk om bebis kommer tidigt? Tänk om bebis kommer NU? Jag vill så gärna få allt klart så man kan slappna av sen men mycket är sånt som sambon måste hjälpa till med och det känns som det aldrig finns nån tid...

• Angie99
    LillaPluppen skrev 2012-08-03 05:17:07 följande:
    Ligger fortfarande inlagd, på kontrollen igår morse hade jag helt plötsligt bara 8 mm kvar av tappen efter ett "smärtfritt" dygn så det blev bums i säng för mig. Känner av mer sammandragningar o värkar under nätterba men det e väl vanligt antar jag. fortfarande inget regelbundet dock. får se på morgonens kontroll om jag kanske åtminstonde får röra lite på mig idag
    Skönt att du är på plats bland kompetent personal i alla fall.

Leia: Bra att du kollade upp det! Hoppas bebis vänder sig tillbaka snart. Jag undrar också om min verkligen ligger med huvud neråt som BM trodde. Känner också bara sparkar neråt. Hon skulle kolla mer noggrant nästa gång.

I dag står tapetsering på schemat!
  • Angie99

Gällande facebook gruppen: Vill bara tala om att när jag blev medlem så syntes det på mina vänners sida. Det stod typ "Angelica har blivit inbjuden till gruppen Septemberbebisar av Emelie".
    Jag kunde inte hitta det på min tidslinje så jag kunde inte ta bort det heller...
    Har inte gjort nån facebook announcement än, men alla lär väl veta snart ändå.

• Angie99
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-03 09:16:47 följande:
    Angie99, ja det kan ju tyvärr vara bebis ben som är där nere och trycker, hon fick kolla med ultraljud för att vara säker för hon kände ngt där men visste inte vad... bara inte foten fixerar sig där, haha.

Måste även berätta att jag nu är 95% säker på könet! När hon gjorde Vul på mig för att kolla tappen så såg jag (Tack vare att rumpan var snett ner) Att det verkligen är en liten flicka där inne! Såg blygdläpparna ganska tydligt Ska googla lite på bilder så att jag inte såg "fel" hehe nyfiken som man är ;o)

Det är så konstigt bara för jag har alltid känt sparkar neråt typ nästan i lårvecket på vänster sida.
    När jag var på UL den 16/7 låt bebis precis som jag tänkt med huvudet på höger sida om naveln, rumpan ut på höger och fötterna där det sparkar. När jag var hos BM den 26/7 sa hon att hon trodde bebis låg med huvudet neråt och samma kväll kände jag en buff uppåt. Men sen har det bara varit aktivitet neråt. Hoppas lite på ett extra UL eftersom de snuvade mig på mitt (där jag hoppades få kön bekräftat.)

Grattis till en flicka förresten!
  • Angie99

Ida: Det kommer gå bra, det vet jag! Jag har tänk mycket på hur det kommer bli för dig att hålla ditt friska barn i famnen för första gången och jag kan se det framför mig. MEN! Du måste få som du vill. Ett TUL är väl inget konstigt.

En annan sak. En tjej som jag umgicks lite med för några år sen fick sitt första barn för nån vecka sen. Vi har ingen kontakt nu och även om vi hade en del kul ihop så är hon inte riktigt min "typ". När jag fick veta att hon skulle ha så drömde jag att hon "tog" vårt namn. Och hör och häpna! Hon döpte sin son till det enda pojknamnet som jag och sambon var överens om! Nu är det troligtvis en liten tjej i magen men jag var endå tvungen att bli lite sur...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012