Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

Förresten Edds: Vad sa dom om hb:t? Mitt låg på 102 men BM verkade inte så orolig. Jag har inte känt mig överdrivet trött eller så.

• Angie99

Ska önska mig en babysitter och babyvakt av föräldrarna men vet inte vilken man ska ha.
    Någon som köpt det än och vilken rekommenderar ni?
    Jag är lite inne på en Doomoo babysitter men den kan man ju inte gunga. Eller ska man ha en med elektrisk gungfunktion?
    När det gäller babyvakt så kommer den antagligen bara att användas hemma. Bebisens rum är där uppe och vardagsrum nere så det behövs väl ingen jättelång räckvidd. Däremot är jag sugen på en med videofunktion, vet nån hur det funkar?

• Angie99

Du kan inte göra &-tecknet från Iphone...

• Angie99
    Superbia skrev 2012-07-13 18:13:40 följande:
    Vi har en babyvakt från Doro och har varit jättenöjda med den. Det är ingen videofunktion, men har för mig att det fanns en variant med det också. Babysitter köpte vi från Gekås och den har vi också varit nöjda med, men det är ju ingen sån där som gungar själv och sånt, fötterna funkar jättebra att gunga med också Flört
    Det kan nog bli så för oss att vi köper en "vanlig" enkel babysitter och satsar mer på babyvakten. Ska ju till också till Ullared snart så man kan ju hoppas på ett fynd där.
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-13 19:01:24 följande:
    vi har en babyvakt med videofunktion, en Luvion. supernöjd. har 2 plans hus ooch katter så jag var lite nojjig med sonen att de skulle krypa upp i hans säng eller vagn. väldigt gott att kunna sitta med en kaffe på altanen och kunna kolla till bebis som sover på övervåningen med ett knapptryck.. eller laga mat, städa, tvätta... det man gör istället för den där kaffen på altanen Flört
    Lyxigt! Jag funderar på denna. www.jollyroom.se/produkter/sakerhet/sovsakerhet/barnvakter/topcom-babyvakt-kamera-4500.html
  • Angie99
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-13 19:45:11 följande:
    angie, tror vi tittade på den med men tror inte den gick ihop med vårt hus, vi har all data och tv traffik på trådlöst så de störde varandra, även om det stod att den va störningsfri... endast Luvion som funkade härhemma, fast detta va 2010 så det kan ju ha ändrats.
    Då ska jag kolla upp det, tack!
    läängtan skrev 2012-07-13 20:48:03 följande:
    ursch vilka ilningar jag fått i underlivet, alltså inte i skelettet utan rakt upp eller hur man ska förklara.
    Är det typ som om nått sticker till som en nål? I så fall har jag samma fast inte så långt in som tappen, tror jag, utan mer vid öppningen. På mig håller det inte i sig utan känns bara som ett stick. Mycket obehagligt. Har också undrat vad det kan vara.
  • Angie99
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-15 12:40:56 följande:
    Tack för infon Satu.

Ja tyvärr Angie99 så måste han det. OM inte bebis kommer tidigare då dvs, nästan så man vill det nu... men det betyder att hon måste födas innan 20 augusti och det är ju 4 veckor för tidigt... 
    Så det är ganska jobbigt nu... plus att vi flyttpackar och ska flytta när bebis är nyfödd, men det kommer nog gå bra.. hmm.. 
    Ja det brukar alltid lösa sig. Bebis väntar nog på att pappa ska komma hem först får vi hoppas.
  • Angie99
    Love78 skrev 2012-07-15 21:33:27 följande:
    Haha det ville visst inte komma med!!!

SMILLA ska hon heta!!!
    Jättefint namn! Jag hade en katt som jag döpte till det för många år sen just för att det är så fint. (Döper alla mina djur till "människonamn".)
  • Angie99
    Love78 skrev 2012-07-15 23:58:00 följande:
    Tack! Jag hörde namnet första gången när jag såg filmen...
    Fröken Smillas känsla för snö
    Jätte bra film!
    Fint namn till en katt med

Någon mer som bestämmt namn än??
    Vi funderar fortfarande men på pojklistan ligger just nu Milo och Liam. Jag vill ha ett kort pojknamn och vi bestämde Liam precis när vi blev ihop men nu tycker jag det är för vanligt så jag är inte helt nöjd med pojknamnen.

På flicksidan (BM sa flicka) vill jag ha Minella men det har jag inte sagt till sambon än för att undvika att han dissar det helt. Jag kan tänka mig Stella eller Lizzie också. Han gillar Emilia och Vendela.
  • Angie99

En annan fråga, kan man läcka fostervatten innan vattnet har gått? Alltså redan nu i vecka 32? Jag har nått som är tunnare än flytningar, genomskinligt som typ rinner, mest på morgonen. Jag kan gå och torka och sen nån minut senare är det blött igen. Luktar inget, är typ som vatten.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012