Maglan skrev 2012-06-16 19:23:11 följande:
Hej tjejer! Har inte varit inte här i tråden på ett tag. Jag och maken har bestämt oss för att separera.
Vi är inte längre kära i varandra. Vi är bästa kompisar. Men de rätta känslorna finns inte där längre.
Så kommer bli ensam med bebisen. Eller ja inte ensam. Maken får ju komma så ofta han vill. Men bebisen kommer bo hos mig. Sen kommer vi ha de andra tre varannan vecka...
Usch, jag känner verkligen med dig eftersom jag själv håller på att gå igenom en "fas" med min sambo. Är det ett definitivt beslut, har ni funderat igenom och kommit överens eller hur uppstod situationen?
Hoppas allt löser sig till det bästa för dig.
Superbia skrev 2012-06-16 19:44:29 följande:
Det var väl typ något sånt jag ville få fram, men menar inte heller att ni andra (speciellt Angie som det här berörde mest) måste göra eller tycka på samma sätt. Det jag skrev kanske lät drygt mot er, men ibland har jag bara svårt för hur killar kan/får ta sig friheter på vårt välmående. Det kommer nog bli fel hur jag än försöker skriva det så jag låter bli. Det jag menar mest är att ingen av oss ska behöva bli överkörd av våra respektive, är det så så har man valt fel partner att leva med.
Jag tog i alla fall inte illa upp, så det behöver du inte oroa dig för. Det är bra med alla åsikter sen väljer man att följa de råd man känner passar bäst.