Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

Ida: Glad Att du stod ut! Jag hade nog tagit en taxi hem så fort det föreslogs nattamat vid 2!

Tips om järntabletter. Jag blev jättedålig i magen av mina och slutade ta dom men då tipsade BM om att ta dom innan man gick och la sig, och det har funkat! De ska vara känsliga för att blanda med vissa typer av mat och därför ska man undvika att ta dom på morgonen.
  • Angie99
    Maglan skrev 2012-06-16 19:23:11 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit inte här i tråden på ett tag. Jag och maken har bestämt oss för att separera.
    Vi är inte längre kära i varandra. Vi är bästa kompisar. Men de rätta känslorna finns inte där längre.

Så kommer bli ensam med bebisen. Eller ja inte ensam. Maken får ju komma så ofta han vill. Men bebisen kommer bo hos mig. Sen kommer vi ha de andra tre varannan vecka...
    Usch, jag känner verkligen med dig eftersom jag själv håller på att gå igenom en "fas" med min sambo. Är det ett definitivt beslut, har ni funderat igenom och kommit överens eller hur uppstod situationen?
    Hoppas allt löser sig till det bästa för dig.
    Superbia skrev 2012-06-16 19:44:29 följande:
    Det var väl typ något sånt jag ville få fram, men menar inte heller att ni andra (speciellt Angie som det här berörde mest) måste göra eller tycka på samma sätt. Det jag skrev kanske lät drygt mot er, men ibland har jag bara svårt för hur killar kan/får ta sig friheter på vårt välmående. Det kommer nog bli fel hur jag än försöker skriva det så jag låter bli. Det jag menar mest är att ingen av oss ska behöva bli överkörd av våra respektive, är det så så har man valt fel partner att leva med.
    Jag tog i alla fall inte illa upp, så det behöver du inte oroa dig för. Det är bra med alla åsikter sen väljer man att följa de råd man känner passar bäst.
  • Angie99

Edds: Folk borde bry sig om sina egna magar tycker jag, puckon.

• Angie99

Här är en lista från nån tidning:

6 omlottröjor/bodies
    4 långbyxor
    2 pjyamas
    2 koftor
    1 overall
    5 par sockor
    1 hjälmmössa i bomull
    1 hjälmmössa utebruk

• Angie99

Men sen finns ju alltid postorder med leverans på ett par dar om nått skulle fattas och man inte orkar åka och handla...

• Angie99

Starstruck: Det beror ju på hur stor bebisen är. Men normalt är väl att de har 50 ett par veckor sen 56 i typ 2-3 månader. Tror jag. Vi köper mest 56, nått i 50.

• Angie99
    Lis skrev 2012-06-20 21:13:23 följande:
    imorse gick en väldigt gammal gubbe med käpp om mig på väg till jobb dessutom för att jag måste gå som en snigel för att inte få ont i magen...
    så ja känner mig som en pensionerad flodhäst kan man säga...
    och så ser man andra gravidmagar powerwalka förbi så snyggt och man bara undrar hur dom kan vara så aktiva och verka som ingeting e jobbigt ..
    Förlåt men...Hahahahaha!

Snacka om att känna sig som en flodhäst!
    Igår fick jag höra att jag var jättestor och att nu ser du verkligen ...eh....gravid ut!
    Var lite ledsen över detta och när vi gått och lagt oss ville jag ha lite stöd från sambon. Han svarade med att säga att man ska vara stor när man är gravid och det är väl inget konstigt med det... Jag ville mer höra att jag inte alls var så stor och att jag var fin eller nått. Tji fick jag! Grät en stund när han somnat... Hahahaha! Hormoner...
  • Angie99
    Bus Norpan skrev 2012-06-22 09:55:25 följande:
    Glad midsommar till er alla!!
    Idag är det Xidé från systembolaget som gäller.
    Ett tips till er som gillar cider. (Alkoholfri) 
    Visst är den god? Den ska jag mumsa på i sommar i alla fall...
  • Angie99
    LillaPluppen skrev 2012-06-22 12:18:09 följande:
    Grattis till en lyckad dag igår eiramis!=)

Här travar dagarna förbi, jag har numera rekord i hur länge jag någonsin varit gravid=) 27+5 idag, sonen kom i 27+3 sist och allt ser kanonbra ut denna gång så jag känner att stressen har börjat lägga sig lite. Är sjukskriven för att ta det lugnt så sammandragningarna minskar men ingen påverkan på tappen ännu alls.

Nåt nytt är oxå att det numera kommer lite råmjölk ur brösten, innan har det bara kommit en klar vätska så det är ju spännande att det fortfarande händer saker=)

Glad midsommar på er!
    Har också nån klar vätska som kommer ut om jag klämmer lite. Sen på morgonen har det torkat och är då lite vitt. Känns knepigt... Att det är bebisens mat liksom...
  • Angie99

Edds: Jag har haft utslag på halsen/bröstet sen början av grav. Ser hemskt ut men jag hoppas de försvinner efter bebis har kommit.

Känner mig också bakis! Underhöll familjen här hemma först igår sen åkte vi på fest. Var hemma halv 1 och idag är jag helt död. Har kurerat mig med att äta jordgubbstårta, jordgubbar med grädde, popcorn, färskpotatis, tacos och choklad. Nu mår jag illa...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012