Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

Jag rekommenderar igen alla oroliga att köpa en egen doppler! Min kostade bara 349:- på teknikmagasinet och den är kanon när jag är orolig för bebisen eller inte känt nått på ett tag. Då kan man lyssna på hjärtat hur ofta man vill och behöver inte "besvära" sjukhuset. Och för mig är det 30 minuter dit också så det är skönt att slippa åka.
    Den kanske inte är lika bra som den dom har på sjukhuset men den funkar och när man hör det lilla hjärtat slå som ett tåg så blir man så glad....Glad

• Angie99
    eiramis skrev 2012-06-09 18:58:02 följande:
    Hum, en lite pinsam fråga men, är det någon mer än jag som fått lite svårt att hålla tätt?Skäms
    Japp, när jag nyser! Är inte bra på det här med knip, fattar liksom inte om jag gör rätt trots massor av förklaringar och instruktioner. Folk säger ju att dom kniper på bussen och sånt men när jag gör det så syns det i hela ansiktet! Hahahaha!
  • Angie99

Ni som fixat med FP redan, hur gör man? Ska man ansöka eller anmäla?
    När jag klickar på ansök så står det bara att tjänsten inte är tillgänglig...

• Angie99
    Edds skrev 2012-06-10 17:22:20 följande:
    angie99 du ska få ett moderskapsintyg från din bm, har du fått det ? Denna skall du lämna in till FK, du kan ta med den till kontoret där och fråga hur du sen skall gå till väga
    Aha! Ja det har jag fått. Sitter t.o.m. en lapp på där det står skickas till FK. Silly me...
  • Angie99

Em: Man ska ligga i soffan när man är gravid, inte bära och sätta ihop den!
    Hur känns förvärkar? Finns det nått bra sätt att beskriva för nån som aldrig varit med om det?

• Angie99

Ida: Jag har inte läst om Liv och Indra tidigare. Och nu kan jag inte sluta gråta. Allt som innan var så viktigt kändes plötsligt väldigt oviktigt. Jag önskar att ingen fick uppleva det du upplevt. Vilken lycka det kommer bli för dig att hålla ditt nyfödda friska barn i din famn. Inte långt kvar nu.

• Angie99
    Em skrev 2012-06-12 18:11:06 följande:
    FijaLija: hade nog ringt förlossningen ändå. Var hos min bm idag och pratade lite om allmäntillstånd och sånt o jag berättade om mina förvärkar...hon blev lite upprörd att jag inte hade åkt in! Jag, och kanske fler med mig, måste nog sätta bebisen före rädslan att "vara i vägen". Annars var allt ok. V. 26 (25+0) och st på 24, bebis hjärtljud på 145 och tryck på 110/60 (är det verkligen bra ni som jobbar inom sjukvården?). Gått upp 9 kg. OCH nu börjar upploppet...skolavslutning för lin resurselev och resten av juni jobbar jag på fritids! Hurra!!!
    Jobbar inte inom sjukvården men 120/80 är "standard". Så lite lågt men helt inom ramarna.

Jag tror inte jag har haft några sammandragningar eller sånt alls. Inte för att jag vet hur det skulle kännas men jag måste säga att allt känns mycket bra på bebisfronten de senaste 2 veckorna. Knappt nått ont i svanskotan heller längre. Är detta de så kallade guldveckorna? Börjar det jobbiga snart?
  • Angie99
    oOLillaJagOoo skrev 2012-06-12 20:44:58 följande:
    Jag känner att jag måste få skriva av mig, då jag inte har "modet" att prata med någon i min omgivning.

Jag väntar alltså mitt första barn och har längtat efter detta i flera, flera, flera års tid! Jag har tjatat och gråtit på min sambo som inte känt sig redo. Nu sitter vi här, jag gravid, och borde vara världens lyckligaste människa. Jag känner mig snarare som den olyckligaste människan på denna jord. Jag kommer precis från duschen, då jag var tvungen att "smyga" dit för att få brista ut i gråt utan att min sambo skulle se det. Och jag grät, och grät.

Jag vet inte vad jag gett mig in på. Jag känner en sådan stor oro över att jag inte kommer att kunna älska det lilla liv som växer inom mig, och som det inte vore nog med den oron så mår jag såklart fruktansvärt dåligt över att jag går runt med dessa tankar i mitt huvud. Jag är så orolig för att mitt liv kommer bli ett helvete, att jag inte kommer få någon som helst egentid, att jag endast kommer att vara mamma. Att min identitet kommer att försvinna samma dag som jag föder detta barn. Ja - jag är så rädd för att jag inte kommer att ge det här barnet någon kärlek. Att jag ska hamna i någon depression och bli inlåst nånstans. Jag som trodde att jag skulle bli världens bästa mamma, att jag och min sambo skulle sväva på moln den här tiden och även efter barnet är fött. Nu känns det som att jag har fördärvat hela vårt liv.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen med dessa tankar. jag har ingen att prata med och känner inte att jag vill prata med någon heller då jag skäms något så fruktansvärt mycket. Jag känner mig totalt misslyckad som människa.         
    Jag tror att det är väldigt vanlig att känna som du oavsett hur lång tid det tog att bli gravid. Mina vänner säger att man inte ska tro på alla "filmlyckliga" människor och forum inlägg utan att det faktiskt är många som känner sig deprimerade under delar eller hela graviditeten. Jag kan känna igen mig lite, trodde också att detta skulle bli bästa tiden i mitt liv där jag och min sambo gick omkring i ett lyckorus och kollade ut barnvagnar och spjälsängar. Istället är det påfrestande som sjutton på vårt förhållande, till den milda grad att jag nu tror att det faktiskt kan vara slut. Jag har faktiskt också tänkt nån gång att jag kanske inte vill ha barnet och sen mår man dåligt för att man tänker så. Men man menar ju det inte, man menar ju att man inte vill ge upp sitt liv. Och det ska man inte heller, men jag tror man kommer ändras nått fruktansvärt som människa när den lilla bebisen tittar ut.
    Jag tror att du ska gråta och känna dig ledsen så mycket du vill. När barnet kommer så ändras allt säkert och INGEN är bättre mamma till ditt barn än vad du är!
  • Angie99

72 kg vid inskrivning (v10+4), 77,5 kg idag (v26+5). Hade nog iof gått upp 2-3 kg redan vid inskrivning.
    Undra hur mycket bebis väger? Jag ska på UL i v 32 för att kolla moderkakan, undra om de kollar det då?

• Angie99

En kompis till min svägerska gick upp 43kg. Det borde vara rekord!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012