Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Vi som väntar smått i September 2012

Mellie: Du har 1 brun och 1 blå och din sambo har 1 blå och 1 av nått annat (grå är lite speciellt). Därför kan man inte säga säkert. Skickar du vidare din bruna så får barnet bruna ögon. Skickar du din blåa och din sambo den blå får barnet blå. Skickar du blå och han grå/grön så får barnet grå/grön. Kan alltså bli vad som helst! Och alla era barn kan få olika! Min (okvalificerade) gissning är att ert barn får bruna ögon.

• Angie99

Maglan: Jag blir så arg så jag kräks! Usch usch usch...! Mannen, hmm ja, män är män men din bästa vän?!? Hur kan hon med??? Att hon inte skäms! Men karma du vet, what comes around goes around.
    Och du, det kanske låter som en till klyscha och superlöjligt, men du kommer komma över detta och antagligen komma ut på andra sidan som en bättre människa. What doesn't kill you makes you stronger. Bebis mår säkert bra, men försök att äta ordentligt. Finns det nån du kan vara hos som kan hjälpa dig må lite bättre?

• Angie99

Ja det är nog precis vad du behöver! Få tänka på nått annat lite.
    Ha så kul!

• Angie99
    Sooofie88: Grattis! Vilken chock det måste ha varit. Jag försöker få min sambo att inse att det kan ske närsomhelst nu, jag tror man får vara beredd på det även om det inte är vanligt. Så skönt att hon växer och mår bra.
    Stort grattis igen, ser fram emot bilder på det lilla livet!
  • Angie99
    nelia85 skrev 2012-07-28 15:54:16 följande:
    Angie99: Jag måste bara fråga en till sak om ögonfärg. Jag har ju då 1 brun och 1 blå eller grön men maken har melerade ögon. Han har verkligen alla färger förutom grå. Blå, grön, brunt, lite gult.. Hur har han fått det och vad betyder det för Mini?
    Oj, det kan blir hur som helst!
    Vad har din makes föräldrar för ögonfärg?
  • Angie99
    nelia85 skrev 2012-07-29 17:31:48 följande:
    Angie99: Hans mamma har blåa, pappan vet jag inte riktigt men enligt maken har han "väl blå eller sådär", så det är lite osäkert. :)
    Då tror jag på blå ögon på bebis! Fast det är inte alls vetenskapligt...
    Vet inte hur man får melerade ögon men om mamman har blå så har han en blå i alla fall och det har ju du med (antagligen) så jag gissar på blå.
    Tala gärna om om jag hade rätt!
  • Angie99

Oj va mycket man har att läsa ikapp när man inte varit inne på ett tag!
    Har haft en underbar helg. I fredags var vi ute med båt hela dan på Vättern. Stannade till och solade och badade vid Visingsö, sen till Gränna och spelade minigolf. Sen åkte vi till en liten udde och grillade. Var inte hemma fören 12. Underbart skönt men jag var ganska mör i kroppen dagen efter.
    I lördags mös vi med film och chip (och godis, och nötter och dricka och glass....Hmmm) trots att sambon sagt att han skulle iväg. Så skönt att ha honom hemma mer nu.
    I går slappade jag hela dan.

Skoogish: Lyllos dig som knappt vet vad halsbränna är. Jag har det konstant. Varje dag hela tiden. Jag tar tabletter men de hjälper bara några timmar sen är det tillbaka igen. Och jag har börjat kräkas lite i munnen när jag böjer mig ner. (Förlåt för äckel...) Usch!

Moonlaiz: Mina bröst växte lite i början men gjorde aldrig ont eller så. Nu har tillväxten stannat av och de känns som vanligt, fast jag kan inte ha någon av mina gamla BH längre. Har bara amnings-BH nu.

FrokenPilla: Usch vad jobbigt! Har inte mannen nån som de kan vara hos? Exet får väl ha hans barn i alla fall under ett par veckor där så kan ni ju försöka hitta nån som kan ta din lilla. Hade jag bara bott lite närmre (och inte varit på väg till förlossningen själv) så hade jag gärna ställt upp.

TheFamily: Vi ska till familjerätten nästa vecka. Ja lite förlegat är det ju, man borde bara kunna skicka in ett papper tycker jag. De som har varit innan säger att det är ganska förnedrande, de frågar typ "men är du SÄKER på att du är pappan?". Om det var så himla viktigt så borde de ju ha DNA test på BB som fastställde faderskapet.

Nu ska jag riva färdigt tapeterna i matrummet så vi kan börja måla där nån gång. Jag vill ha allt sånt där färdigt innan bebis kommer och fr.o.m. den 19/8 så går jag in i "stand-by mode".

Ha en bra dag!

• Angie99
    Frokenpilla skrev 2012-07-30 12:15:01 följande:
    Jag mår också så vissa dagar. Idag är en sådan dag. Har kollat blodtryck och blodvärde men det är bra. Så, jag antar att det är väl tungt för kroppen helt enkelt!
     Men kolla blodvärdet och blodrycket! vissa dagar kan jag knappt gå ur soffan pga yrsel och matthet!

Angie: X:et är jättehjälpsam och har sagt att hon även tar hand om min dotter när vi föder. Hans barn får nog gärna vara där och min dotter kan säkert vara hos sin pappa ett tag men vi vill väldigt gärna att alla får vara delaktiga så vi har sagt att är inte hans barn här när bebisen kommer ska dom komma hit och vara några dagar med sitt syskon. Jag tycker det är viktigt! 

Någon mer än jag som är sjukt törstig hela tiden...? Har också en annan knäpp fråga. Har kännt som en tyngkänsla i underlivet några månader. Känner jag efter känns det som om jag är "svullen" i slidmynningen typ. Funderar på om det kan vara något begynnande framfall?! hade aldrig såhär sist, vad jag minns.
    Va skönt att ha ett så "bra" x. Då kanske det löser sig!

Jag har också typ samma känsla som om nått är på väg ut liksom. Det är inte alltid utan bara ibland. Vore skönt om man bara är svullen, för jag vill inte ha framfall. Och är så dålig på det där med knipövningar också...
  • Angie99

Jag köpte också dom idag, apotekstjejen sa att de var samma som Losec vilket jag använt tidigare. De har hjälpt bra men jag vågar inte ta en varje dag eftersom det verkar vara lite si och så med riskerna. Jag tar ca 2 i veckan och sen en massa Novalucol och Samarin emellan.

Vårt sexliv är också på semester. MEN det är han som inte vill. Han tycker inte det passar sig. Hmpf!

• Angie99
    Edds skrev 2012-07-31 15:33:47 följande:
    vad skönt ! Konstigt... när min BM har lyssnat hjärtljuden så har hon alltid hittat dom nedanför naveln, men bebis ligger ändå i säte/tvärs ?? Den kan ju inte ha hjärtat i ändan :P
    Jag trodde ju också att bebis låg i säte eftersom jag alltid bara känt sparkar nere. Och den låg i säte när jag var inne på FL för två veckor sen. Men BM sa i torsdags förra veckan att hon trodde den låg med huvudet neråt just för att hon hörde hjärtljuden där. Men den sparkar fortfarande bara där nere.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012