• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • StarStruck

Fasiken vad sjyssta pattar jag har fått! Dom här vill jag behålla! Dom ser extremt fylliga ut :D Vet ni vad det sjuka är? Jag mår inte illa alls men min sambo har börjat må illa till och från för att i nästa sekund bli jättehungrig. Han har även ont i magen på samma ställde som jag får växtvärk/ligamentsmärtor, men det bästa är att han måste anstränga sig för att knäppa byxorna. Dessa besvär kom när vi fick veta att jag är gravid :P

• LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-09 00:10:09 följande:
    Fasiken vad sjyssta pattar jag har fått! Dom här vill jag behålla! Dom ser extremt fylliga ut :D Vet ni vad det sjuka är? Jag mår inte illa alls men min sambo har börjat må illa till och från för att i nästa sekund bli jättehungrig. Han har även ont i magen på samma ställde som jag får växtvärk/ligamentsmärtor, men det bästa är att han måste anstränga sig för att knäppa byxorna. Dessa besvär kom när vi fick veta att jag är gravid :P
    Hahaha han har kanske åkt på couvade syndrome! 
  • LillaBabyK
    josefin1990 skrev 2012-01-08 23:27:10 följande:
    Hoppas också att jag får hoppa in här förresten, jag är i vecka 5+5.. :D
    Självklart, grattis! :D Tänk att vi ska bli morsor! Va gammalt det låter :D
    Sandyfication skrev 2012-01-08 23:19:50 följande:
    Hej tjejer. Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in här Jag plussade i fredags och det är fortfarande lite chockartat för min del. Jag har en liten bebis hemma redan som blev 6 månader nu i början på januari så därför känns det lite läskigt att vara gravid så snabbt igen. Jag är dock glad och förväntansfull och hoppas att allt ska gå vägen! Jag har bf den 6e september enligt sista mensens första dag.
    Grattis! Din lilla kommer få en riktig bästis :D
  • LillaBabyK
    MiaMy skrev 2012-01-08 20:31:30 följande:
    Tjejer!
    Äter ni omega 3-tabletter? Vilket märke i så fall?
    Jag insåg att jag inte äter så mycket fisk som jag kanske borde...
    Jag tar omega-3! Eller DHA/EPA för att vara exakt för jag skulle aldrig i mitt liv få för mig att äta en fisk. Bara man ser till att man tar den omegan som kommer från hela fisken (alltså DHA) och inte den typen som kommer från levern, fisklevern innehåller den A-vitamin som kan vara skadlig för den lilla om det tas i för stora doser så det är nog bäst att inte stoppa i sig mer av det när man ändå får en liten del ur maten. Så det är bara dubbelkolla att det är DHA! Det borde personalen kunna svara på om det inte står skrivet.
  • LillaBabyK
    sexhundra skrev 2012-01-08 22:40:14 följande:
    Jag menade inte att va nedverderad, men det ända som pratas här är missfall! Det är inte lustigt man blir orolig när man läser här. Finns ju dom som säger att dom inte hade en aning om vad MA va innan dom läste här och nu är oroliga. Sen får ni såklart prata om vad ni vill, men det kan ju va lite mer positivt i den här tråden också.
    Jag håller lite med dig. Men man kan försöka filtrera lite själv, det är bra att det finns så dom som oroar sig kan ventilera och vi (i alla fall jag) som känner att det är lite känsligt just nu vi får försöka att skippa dom inläggen. Så gör jag, vill inte börja oroa mig så jag tittar åt andra hållet.
  • MiaMy

Godmorgon!

Tack för alla svar gällande omega 3!
    Jag ska kolla vad jag hittar på stan idag Glad

• MiaMy

Hittade dessa på apoteket igår:

www.pharbioomega3.se/cassis

De kan väl inte skriva hur många tabletter gravida ska ta per dygn, om det inte är säkert att ta dem?
    Ni får ursäkta, jag kommer att bli en riktigt hönsmamma känner jag på mig! Skrattande

Ha en bra dag alla!

• LillaBabyK
    MiaMy skrev 2012-01-09 07:19:49 följande:
    Hittade dessa på apoteket igår:

www.pharbioomega3.se/cassis

De kan väl inte skriva hur många tabletter gravida ska ta per dygn, om det inte är säkert att ta dem?
    Ni får ursäkta, jag kommer att bli en riktigt hönsmamma känner jag på mig! Skrattande

Ha en bra dag alla!
    Vanlig dos tar jag, se om du kan hitta prenatals (mamma vitaminer) med omega i sig, då får du allt i ett piller. 

Den där undrar jag lite.. det står att den innehåller koncentrerad fiskolja, det skulle jag vilja veta vad det exakt betyder. Ring dom och fråga, det är bäst. FiskLEVERolja är det du inte vill ha det är det enda som är skadligt. 
  • Kaksmulan1

Oj oj. 5+2 idag och var rejält skakig när jag gjorde välling till sonen. Illamåendet har gjort sitt intrång i min vardag. Nu ligger vi (jag och sonen) i sängen och kollar bolibompa och jag klurar på hur jag ska ta mig till frukostbordet... Och genom dagen. Gud va gött att vara på smällen :) lycklig trots illamåendet.

• LillaBabyK
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-09 07:44:15 följande:
    Oj oj. 5+2 idag och var rejält skakig när jag gjorde välling till sonen. Illamåendet har gjort sitt intrång i min vardag. Nu ligger vi (jag och sonen) i sängen och kollar bolibompa och jag klurar på hur jag ska ta mig till frukostbordet... Och genom dagen. Gud va gött att vara på smällen :) lycklig trots illamåendet.
    Måste vara det bästa illamåendet! :D
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012