• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • LillaBabyK

Förutom mina superboobs så ärjag väldigt yr, är det någon mer som är det eller har varit? Det snurrar till ofta, speciellt om jag titta åt sidan plötsligt eller vänder mig för att gå åt ett annat håll. Känns lite som en out-of-body experience. Inte som att jag ska svimma.

• Kaksmulan1

LillaBabyK, ja, ska man vara illamående så är detta bästa sorten!jag har också kännt mig lite yr som du säger, inte svimmelkantig men yr. Tror det har med den ökande blodvolymen att göra.

• Den lilla M
    Choccolat skrev 2012-01-08 21:56:23 följande:
    Lilla M: åh nej!!! Men är det verkligen kört? Har du tagit fler test??? Åhh NEEEJ!!!!! Men jag tänker hoppas tills du faktiskt vet! Stoooor kram
    tack vännen för den stora kramen, den behövs. jag tog ett nytt test i morse (ej morgon urin o med väldigt utspätt urin men så här långt efter BIM spelar det ingen roll ) och det var precis lika starkt som det jag tog i fredags. Borde varit betydligt starkare om allt vore som det skulle. Så det blir till att ta nya tag. tänker först gräva ner mig i nån vecka sen så blir det till att söka mig Life Clinic i grekland. Åh funkar inte det så blir det ett försök med surrogat mamma i indien. kram

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Kaksmulan1

LillaM. Jag fick berättat för mig att gravtest, speciellt stickor, mäter hcg över ett visst gränsvärde, tex 25, men INGENSTANS i någon bruksanvisning står det att dom ska känna av HUR mycket hcg det finns i urinen. Detta är nått vi själva kommit på efter febrilt testande och det ät LÅNGT ifrån alla som får stegring på sina test. Sen jag vet att att du har mycket i väskan och känner igen situationen men du blöder inte, du testar positivt.

• Eddies
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-09 08:19:46 följande:
    LillaM. Jag fick berättat för mig att gravtest, speciellt stickor, mäter hcg över ett visst gränsvärde, tex 25, men INGENSTANS i någon bruksanvisning står det att dom ska känna av HUR mycket hcg det finns i urinen. Detta är nått vi själva kommit på efter febrilt testande och det ät LÅNGT ifrån alla som får stegring på sina test. Sen jag vet att att du har mycket i väskan och känner igen situationen men du blöder inte, du testar positivt.
    jag håller med dig !! tappa inte hoppet än ! 
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-09 07:44:15 följande:
    Oj oj. 5+2 idag och var rejält skakig när jag gjorde välling till sonen. Illamåendet har gjort sitt intrång i min vardag. Nu ligger vi (jag och sonen) i sängen och kollar bolibompa och jag klurar på hur jag ska ta mig till frukostbordet... Och genom dagen. Gud va gött att vara på smällen :) lycklig trots illamåendet.
    vi har ganska likadan morgon idag, förutom att jag ligger själv i sängen och kollar vakna med the voice =) hur jag än vänder och vrider på mig så gör tuttarna så otroligt ont ! när jag legat ner länge och ställer mig upp känns det som om dom ska trilla i golvet, så tunga :D:D
    inte så mkt illamående ännu, jag grämjer mig bara att min hund snart gnäller och vill ut i 20 minusgrader hehe
  • Eddies
    LillaBabyK skrev 2012-01-09 04:11:29 följande:
    Jag tar omega-3! Eller DHA/EPA för att vara exakt för jag skulle aldrig i mitt liv få för mig att äta en fisk. Bara man ser till att man tar den omegan som kommer från hela fisken (alltså DHA) och inte den typen som kommer från levern, fisklevern innehåller den A-vitamin som kan vara skadlig för den lilla om det tas i för stora doser så det är nog bäst att inte stoppa i sig mer av det när man ändå får en liten del ur maten. Så det är bara dubbelkolla att det är DHA! Det borde personalen kunna svara på om det inte står skrivet.
    den här tar jag www.pharbioomega3.se/forte
    och där står det för gravida och ammande 1 tablett om dagen... jag äter typ bara 2-3 i veckan..
    men det verkar ju vara rätt innehåll i dessa tabletter ?? jag är inte alls kunnig kring detta..

min BM ville inte riktigt förklara för mig vad jag ska ha för tabletter eftersom hon inte rekomenderar det. Jag försökte förklara för henne att det inte finns en chans att vi kommer kunna äta fisk så mycket.. och att jag ville ha extra.. men fick som inget svar :S så dessa letade jag upp på apoteket..
  • jplust

Lilla m, hoppas verkligen du har fel. Mina bröst slutar ömma ibland och ibland känner jag inte av någon värk alls. Så länge du inte får hemska ihållande smärtor och/eller blödning så ge inte upp hoppet. Tycker du skall ringa och säga du är orolig så dem kan kolla upp det.

• jplust

Första natten jag kunnat sova normalt sedan 4 veckor. Har märkt en pinsam sak, varje gång jag får ont i magen så får jag gaser. Måste släppa mig för att det onda ska försvinna, vilket resulterar i att jag små tider nästan hela tiden. Förövrigt har jag symtom som kommer och går. Brösten är känsliga, molvärk/mensvärk, illamående, hunger men svårt att äta eftersom inget smakar som det brukar, yrsel,gråter för ingenting...m.m Samma dag som jag skulle haft mens fick jag ljus ljus bruna flytningar,det var också då mensvärken börja komma ibland. Är det för att.kroppen tror den skulle ha mens?

• Hbg33
    jplust skrev 2012-01-09 08:50:26 följande:
    Första natten jag kunnat sova normalt sedan 4 veckor. Har märkt en pinsam sak, varje gång jag får ont i magen så får jag gaser. Måste släppa mig för att det onda ska försvinna, vilket resulterar i att jag små tider nästan hela tiden. Förövrigt har jag symtom som kommer och går. Brösten är känsliga, molvärk/mensvärk, illamående, hunger men svårt att äta eftersom inget smakar som det brukar, yrsel,gråter för ingenting...m.m Samma dag som jag skulle haft mens fick jag ljus ljus bruna flytningar,det var också då mensvärken börja komma ibland. Är det för att.kroppen tror den skulle ha mens?
    Jag är också konstig i magen m gaser och så :(
    Brösten värker och mensvärk har jag rätt mkt, mest kvällstid.
    Vecka 5+1 idag, sakta men säkert så..
  • LillaPluppen

Tog ett test idag på BIM eller BIM+1 för att få se ett starkt streck.....men till min besvikelse är det iaf lika svagt som fredagens test som tillråga på allt bara va taget med 1 timmes kiss.

jag vet att det eventuellt ser lite starkare ut på bilden men det är eftersom det är "färskt" och inte torkat helt heller. Får se exakt om det är svagare eller lika svagt när jag kommer hem när alla är torra.

Det borde verkligen ha skett en höjning av hcg sen dess=(  känner mig lite uppgiven.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012