• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Hbg33
    LillaPluppen skrev 2012-01-09 09:07:51 följande:

Tog ett test idag på BIM eller BIM+1 för att få se ett starkt streck.....men till min besvikelse är det iaf lika svagt som fredagens test som tillråga på allt bara va taget med 1 timmes kiss.

jag vet att det eventuellt ser lite starkare ut på bilden men det är eftersom det är "färskt" och inte torkat helt heller. Får se exakt om det är svagare eller lika svagt när jag kommer hem när alla är torra.

Det borde verkligen ha skett en höjning av hcg sen dess=(  känner mig lite uppgiven.
    Det ser väl bra ut, du behöver nog inte alls se det som något negativt. Jag plussade jättesvagt i flera dagar och först på BIM +4 fick jag ett hyfsat starkt streck!
  • Choccolat
    LillaPluppen skrev 2012-01-09 09:07:51 följande:

Tog ett test idag på BIM eller BIM+1 för att få se ett starkt streck.....men till min besvikelse är det iaf lika svagt som fredagens test som tillråga på allt bara va taget med 1 timmes kiss.

jag vet att det eventuellt ser lite starkare ut på bilden men det är eftersom det är "färskt" och inte torkat helt heller. Får se exakt om det är svagare eller lika svagt när jag kommer hem när alla är torra.

Det borde verkligen ha skett en höjning av hcg sen dess=(  känner mig lite uppgiven.

Ge absolut inte upp.. Vad är det för test egentligen? Alla test blir ju inte särskilt starka.. och stegringen sker inte alltid i raketfart...
  • Choccolat

När ni skriver att ni är typ 5+3.. är det enligt fl:s räknare eller bm? Bm säger ju 5+2 i såna fall...

• LillaPluppen
    Choccolat skrev 2012-01-09 09:10:34 följande:
    Ge absolut inte upp.. Vad är det för test egentligen? Alla test blir ju inte särskilt starka.. och stegringen sker inte alltid i raketfart...
    det är RFSU testa tidigt som är urplockat ut skalet. Går typ inte att ta bild på det annars iom plastfilmen som sitter framför.
  • AngelinFear

Den här folsyran alla svamlar om, varför ska man äta den egentligen? Vad är det för bra med den, och vad gör den?

• Choccolat
    LillaPluppen skrev 2012-01-09 09:18:11 följande:
    det är RFSU testa tidigt som är urplockat ut skalet. Går typ inte att ta bild på det annars iom plastfilmen som sitter framför.

AHMEN!!! Testa tidigt ger ALDRIG starka test... det är för lite färg i dom! =)
  • LillaPluppen
    Choccolat skrev 2012-01-09 09:28:36 följande:
    AHMEN!!! Testa tidigt ger ALDRIG starka test... det är för lite färg i dom! =)
    men jag har ju sett andra som fått starka streck med dessa, och söker man efter det så finns det väldigt många starka positiva streck=(
    Det e väl bara de där som äter 10miu som har klent med färg i sig?
  • LillaBabyK
    Eddies skrev 2012-01-09 08:34:23 följande:
    den här tar jag www.pharbioomega3.se/forte
    och där står det för gravida och ammande 1 tablett om dagen... jag äter typ bara 2-3 i veckan..
    men det verkar ju vara rätt innehåll i dessa tabletter ?? jag är inte alls kunnig kring detta..

min BM ville inte riktigt förklara för mig vad jag ska ha för tabletter eftersom hon inte rekomenderar det. Jag försökte förklara för henne att det inte finns en chans att vi kommer kunna äta fisk så mycket.. och att jag ville ha extra.. men fick som inget svar :S så dessa letade jag upp på apoteket..
    Ja men då tar du en tablett :D Om det står så!
    Jag tar alltid Omega 3 vare sig jag är gravid eller inte för att hjärnan inte ska klogga ihop på mig och jag fortsätter med samma dos, du ska ta en om dagen.

Sen gör ju alla som dom vill, jag är en sån som tycker att nu är viktigast för mitt barn, eftersom barnet skapas nu vill jag verkligen se till att kroppen har alla resurser den behöver så Folic acid och Omega-3 är jag super noga med. Men man måste ju inte ta något som din BM verkar försöka säga. Det föds friska barn ändå. Det här är bara min nojja som jag har. 
  • Eddies
    Choccolat skrev 2012-01-09 09:11:52 följande:
    När ni skriver att ni är typ 5+3.. är det enligt fl:s räknare eller bm? Bm säger ju 5+2 i såna fall...
    ne jag går efter vad min BM sa och FL för de säger samma sak :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012