• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Kaksmulan1
    Den lilla M skrev 2012-01-08 21:37:05 följande:
    tjejer det ser tyvärr ut som att även jag får lämna er . Mina bröst slutade ömma i morse och det känns som om dem har krympt tillbaka till sin naturliga storlek, sen har jag inte haft nån växtvärk eller något annat idag så det känns rätt kört. Känner ju igen min kropps beteende från mina tidigare 4 MF. Ja det blir nog aldrig min tur, är nog dags att börja fundera på adoption eller surrogatmamma som nästa steg.

Men jag önskar er alla härinne ett stort lycka till! Kram på er

ps together jag beklagar, jag vet hur fördjävligt det är! kram på dig 

kram. håller tummarna för att det inte är kört Hjärta
  • Kaksmulan1
    MiaMy skrev 2012-01-08 20:31:30 följande:
    Tjejer!
    Äter ni omega 3-tabletter? Vilket märke i så fall?
    Jag insåg att jag inte äter så mycket fisk som jag kanske borde...

Jag äter Efalex, mor och barn. jättebra omega tablett, finns på hälsokost. sen tar jag aco´s gravid, med folsyra och annat gottit
  • sexhundra

Mina symtom går också upp och ner. Visa dagar har jag skit ont i brösten och vissa inget alls. Inte haft nåm växtverk på flera dagar och så länge du inte blöder tycker jag inte du borde oroa dig! Tänk inte så mkt på vad ni inte känner utan släpp alla tankar och lev lite. Inte konstigt tiden går sakta när ni bara oroar er hela tiden. Och jag vet att massor har haft mf, det har jag också men nu är ni gravida, ni fick ett pluss och så länge det inte säger motsatsen så NJUT!!

• N1987

Sexhundra: vore det så enkelt som att bara "sluta oroa sig" så tror jag faktiskt att vi alla skulle göra det. Det är inte alls kul att oroa sig men inte heller något man alltid kan göra något åt. Positiva tankar och sådant hjälper mig ibland men oron finns fortfarande där, ständigt, även om graviditetstestet sa plus...

Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12
  • sexhundra

Jag menade inte att va nedverderad, men det ända som pratas här är missfall! Det är inte lustigt man blir orolig när man läser här. Finns ju dom som säger att dom inte hade en aning om vad MA va innan dom läste här och nu är oroliga. Sen får ni såklart prata om vad ni vill, men det kan ju va lite mer positivt i den här tråden också.

• N1987

Jag var den personen som skrev det och då syftade jag inte på denna tråden utan familjeliv i sig.. Jag tolkade dig förresten inte som nedvärderande.. Om det är många som oroar sig för MF i denna tråden är det självklart något som kommer diskuteras mycket, men jag håller med om att det vore trevligt att diskutera glada saker men samtidigt tycker jag det är ännu viktigare att man som nybliven gravid ska få skriva av sig om sin oro och diskutera den med likasinnade.

Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12
  • josefin1990
    sexhundra skrev 2011-12-30 10:06:22 följande:
    Ni som har haft blod flytningar osv hur gick det för er? Avtog det eller blev det mer?
    Jag är i vecka 5+5 och hade en pytte-pytte blödning för några dagar sedan, ringde barnmorska och hon sa att jag inte behövde oroa mig så länge jag inte hade ont och blödde jätte mycket. och hon sa att det är vanligare än vad man tror.. Men såklart är man orolig ändå.. 
  • Sandyfication

Hej tjejer. Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in här Jag plussade i fredags och det är fortfarande lite chockartat för min del. Jag har en liten bebis hemma redan som blev 6 månader nu i början på januari så därför känns det lite läskigt att vara gravid så snabbt igen. Jag är dock glad och förväntansfull och hoppas att allt ska gå vägen! Jag har bf den 6e september enligt sista mensens första dag.

• josefin1990

Hoppas också att jag får hoppa in här förresten, jag är i vecka 5+5.. :D

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012