• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • N1987
    Eddies skrev 2012-01-08 17:33:54 följande:
    tror ni föressten att ens HUND kan känna av något? dom känner ju av alla endorfiner, hormoner etc som människan utsöndrar. Min hund har blivit NÅGOT mysig och omhändetagande ca 1 vecka sen jag plussade.

Han har inte varit så kramig alls förut, och nu är han väldigt såhär, snäll och ska dutta nosen på magen och ryggen och sådär och när jag sover så lägger han sig jäms mig längst sidan och värmer mig.

jag vet inte om jag bara inbillar mig men de känns som om han vill skydda mig enormt mycket, och de , sen jag blev gravid =)
    Jag jobbar ju med hundar, och känner många som berättat att deras hundar blivit annorlunda när det bott en bebis i magen. Typ som du säger, att dom vill vara nära och är lite extra beskyddande.
    Jag har inte märkt någonting alls på min hund dock, men hon är extremt kelig sedan innan :)
  • Malva84

Hej allihop!

Jag tänkte gå med här då jag plussade 2 januari och är beräknad till 3 september! Har krampsmärtor i magen till och från som ger lite ångest, men mest ångest får jag nästan när jag mår helt bra hehe...
    Första besöket på MVC i morgon, spännande! Första barnet för mig och sambon så allt är väldigt nytt!

• Skrutt 83

Edd: har hört att djuren ofta märker av när man är gravid. Min ena katt vill väldigt gärna ligga på min mage nu, eller längst med magen om jag ligger på sida.

Hur mår ni tjejer, har ni mkt symtom? Jag är i v.5+4 idag och känner typ ingenting mer än ömma bröst och ibland lite ilningar och stickningarna kring livmodern. Med sonen kände jag inte heller mkt förens slutet på v. 6 början på v.7 då jag började må rejält illa. Är visserligen otroligt tacksam för att jag inte mår illa samtidigt som jag skulle bli glad över starka symtom som med sonen, skulle lindra oron lite!

• Lemis

Jag har fått tillbaka lite ömma bröst och börjat bli mer hungrig just nu. illamåendet hänger kvar men jag spyr inte. . Håller med ovanstående skrivare att vi ska minsann bli mammor i september. jippie.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • kavajen

Nu har jag upptäckt en ny symtom hos mig! Jag äter, men jag känner aldrig när jag blir mätt utan helt plötsligt blir jag totalt spyfärdig av maten/godiset haha!

Har nyss tryckt i mig glass med kladdkaka.. MUMS!! 

• Eddies

ja jag har enormt bra luktsinne, känner mig som en vampyr !!!

Jag kan känna en specifik doft och precisera exakt vad det är och min sambo tycker jag är knäpp..
    sen mår jag illa av KISS lukt. Jag tyckte det luktade kiss i vårt städskåp.. min sambo insisterade på att det var Grumme tvättsåpa lemon hahahah

annars molvärken kommer och går och tuttarna dom består. någon strl större dock :) 5+2 idag =)

• StarStruck

5+2, känslig för lukter, känsliga bröstvårtor, kissnödig jäääämt, lite växtvärk till och från, så skönt att inte må illa, hoppas jag slipper det. Är sjukt rädd för att spy:(

• kavajen
    StarStruck skrev 2012-01-08 19:45:47 följande:
    5+2, känslig för lukter, känsliga bröstvårtor, kissnödig jäääämt, lite växtvärk till och från, så skönt att inte må illa, hoppas jag slipper det. Är sjukt rädd för att spy:(
    Visst bodde du i Nyköping?
  • N1987
    Malva84 skrev 2012-01-08 18:48:52 följande:
    Hej allihop!

Jag tänkte gå med här då jag plussade 2 januari och är beräknad till 3 september! Har krampsmärtor i magen till och från som ger lite ångest, men mest ångest får jag nästan när jag mår helt bra hehe...
    Första besöket på MVC i morgon, spännande! Första barnet för mig och sambon så allt är väldigt nytt!
    GRATTIS och välkommen!
    Låter som många av oss här inne, ångest av vissa symptom men mer ångest av inga symptom :)
    Skriv och berätta hur det gick hos MVC!
  • N1987
    Skrutt 83 skrev 2012-01-08 19:01:24 följande:
    Edd: har hört att djuren ofta märker av när man är gravid. Min ena katt vill väldigt gärna ligga på min mage nu, eller längst med magen om jag ligger på sida.

Hur mår ni tjejer, har ni mkt symtom? Jag är i v.5+4 idag och känner typ ingenting mer än ömma bröst och ibland lite ilningar och stickningarna kring livmodern. Med sonen kände jag inte heller mkt förens slutet på v. 6 början på v.7 då jag började må rejält illa. Är visserligen otroligt tacksam för att jag inte mår illa samtidigt som jag skulle bli glad över starka symtom som med sonen, skulle lindra oron lite!
    Mina symptom kommer och går.. Bröstens ömmhet bara försvinner ibland men molvärken/ilningarna håller i sig. Plus att jag äter som en häst och kissar lite oftare :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012